Skupina európskych firiem zaoberajúcich sa e-cyklistikou, ktorú spravuje LEVA-EU, nedávno požiadala o zrušenie antidampingových a antisubvenčných clí na dovoz elektrobicyklov z Číny. Skupina argumentuje, že pokračovanie týchto opatrení je neopodstatnené a predstavuje hrozbu pre európsky priemysel elektrobicyklov.
Jedným z hlavných argumentov, ktoré predkladá táto skupina, je nesúlad v počte pracovných miest, na ktoré si nárokuje Európske združenie výrobcov bicyklov (EBMA). Zatiaľ čo EBMA tvrdí, že európsky trh s elektrobicyklami zabezpečuje viac ako 180 000 pracovných miest, výpočty Komisie ukazujú len 3 493 zamestnancov v tomto odvetví. To vyvoláva otázky o presnosti tvrdení EBMA a o potrebe pokračovať v týchto clách.
Okrem toho skupina zdôrazňuje negatívny vplyv týchto opatrení na európske spoločnosti. Mnoho firiem čelí právnym dôsledkom a finančným stratám, čo môže viesť k potenciálnej likvidácii niektorých podnikov. Kombinácia clí na elektrobicykle a dôležitých súčiastok bicyklov vytvorila komplikovanú právnu situáciu, ktorá ohrozuje celý európsky priemysel elektrobicyklov.
Skupina tiež upozorňuje na nekonzistentnosť pri uplatňovaní clí na súčiastky elektrobicyklov. Zatiaľ čo boli prijaté opatrenia na riešenie obchádzania clí na bežné bicykle, podobné kroky sa neprijali v prípade montáže elektrobicyklov v Európskej únii. To vyvoláva obavy o možnosť, že čínski vývozcovia využijú tieto právne medzery a obídu clá na elektrobicykle.
Okrem toho skupina ukazuje na politiku dvojitých štandardov vo vzťahu k prístupu Európskej komisie. Na jednej strane sa zdá, že spoločnosti z iných krajín, ktoré montujú elektrobicykle hlavne z čínskych dielov, obchádzajú pravidlá a to vedie k vysokým pokutám pre európskych zákazníkov. Na druhej strane sa podobné pravidlá zdajú neplatiť pre montáž elektrobicyklov v rámci Európskej únie, čo vedie k nespravodlivej situácii pre európske spoločnosti.
Vo závere skupina európskych firiem zaoberajúcich sa e-cyklistikou vyzýva na zrušenie antidampingových a antisubvenčných clí na elektrobicykle z Číny. Skupina tvrdí, že tieto opatrenia sú neopodstatnené, nekonzistentné a predstavujú hrozbu pre budúcnosť európskeho priemyslu elektrobicyklov. Je dôležité, aby tvorcovia politík starostlivo zvážili dôsledky týchto clí a zabezpečili spravodlivý a udržateľný prístup na trh s elektrobicyklami.
Elektrický priemysel bicyklov v Európe zažíva v posledných rokoch významný rast. Podľa výskumu trhu sa očakáva impozantné rozšírenie európskeho trhu s elektrobicyklami v nasledujúcich rokoch. Faktory ako rastúce environmentálne obavy, stúpajúce náklady na palivo a rastúci záujem o zdravie a kondíciu prispievajú k rastúcemu dopytu po e-bicykloch v tejto oblasti.
Prognózy trhu naznačujú, že európsky trh s elektrobicyklami bude ďalej rásť rýchlym tempom. Očakáva sa, že trh bude zaznamenávať medziročný rast viac ako 13% v období od roku 2021 do roku 2027. Tento rast je pripisovaný faktorom ako podporné vládne iniciatívy, rozvoj infraštruktúry a technologické pokroky v dizajne a výrobe elektrobicyklov.
Avšak pretrvávajúce antidampingové a antisubvenčné clá na elektrobicykle dovezené z Číny predstavujú významnú výzvu pre európsky priemysel elektrobicyklov. Tieto clá vytvárajú konkurenčnú nevýhodu pre európske spoločnosti, obmedzujúc ich schopnosť ponúkať konkurencieschopné ceny a ovplyvňujú ich ziskovosť. Zrušenie týchto opatrení by vyrovnalo konkurenčné podmienky a umožnilo európskym výrobcom prosperovať.
Téma tvorby pracovných miest je ďalším kľúčovým aspektom súvisiacim s elektrickým priemyslom bicyklov. Skupina Ad Hoc argumentuje, že počet pracovných miest, ktoré si EBMA nárokuje, možno nereflektuje skutočné pracovné príležitosti v tomto odvetví. Zrušenie antidampingových a antisubvenčných clí by umožnilo rast priemyslu a potenciálne vytvorenie viac pracovných miest, čo by prispelo k celkovému hospodárskemu rozvoju európskeho trhu.
Zrušenie týchto clí by tiež vyriešilo obavy týkajúce sa právnych a finančných dôsledkov, s ktorými sa európske spoločnosti stretávajú. Mnoho firiem sa potýka s vysokými pokutami a finančnými stratami v dôsledku zložitej právnej situácie, ktorá vznikla v kombinácii clí na elektrobicykle a súčiastky. Zrušenie týchto opatrení by zmiernilo tieto problémy a zlepšilo celkové podnikateľské prostredie pre európske spoločnosti zaoberajúce sa e-cyklistikou.
Zhrnutie: Zrušenie antidampingových a antisubvenčných clí na elektrobicykle dovezené z Číny sa považuje za kľúčový krok pri zabezpečení budúcnosti európskeho priemyslu elektrobicyklov. Súčasné opatrenia sú považované za nekonzistentné, neopodstatnené a predstavujú hrozbu pre rast a konkurencieschopnosť tohto priemyslu. Tvorcovia politík potrebujú starostlivo zhodnotiť dôsledky týchto clí a zvážiť spravodlivý a udržateľný prístup k podpore rozvoja trhu s elektrobicyklami v Európe.
Pre viac informácií o európskom priemysle elektrobicyklov a súvisiacich otázkach navštívte oficiálnu webovú stránku Európskeho združenia výrobcov bicyklov (EBMA) na www.ebma.eu alebo Európsku cyklistickú federáciu (ECF) na www.ecf.com.