Zásahom zákona vydala Metropolitan Manila Development Authority (MMDA) nedávno verejnosti pripomienku týkajúcu sa zákazu elektrických bicyklov, elektrických trojkoliek a podobných vozidiel na hlavných cestách v Metro Manila, platný od 15. apríla. Tento krok vyvolal zmiešané reakcie ako u pendlerov, tak aj u zainteresovaných strán v elektrickom odvetví vozidiel.
Zatiaľ čo MMDA si kladie za cieľ zmierniť dopravnú preťaženosť a zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky touto zákazom, vyvolalo to obavy o dopad na pendlerov, ktorí sa výrazne spoliehajú na elektrické bicykle a elektrické trojkolky pre svoje každodenné prepravné potreby. Prechod na tradičné spôsoby dopravy, ako sú motocykle alebo verejné dopravné prostriedky, môže viesť k dlhšiemu času cestovania a zvýšenej vzdušnej polucii.
Hoci predseda MMDA, Romando Artes, zdôrazňoval, že porušitelia čelia prísenným pokutám, absencia konkrétnych alternatívnych trás pre elektrické bicykle a elektrické trojkolky vyvoláva otázky o uskutočniteľnosti a účinnosti zákazu. Je nevyhnutné, aby MMDA zvážila zavedenie cyklistických pruhov a vyhradených trás výlučne pre tieto elektrické vozidlá, aby zabezpečila plynulý prechod.
V spomínanej memorandumovej smernici MMDA sa uvádza zoznam hlavných ciest, na ktorých je zákaz účinný, vrátane Claro M. Recto Avenue, President Quirino Avenue a Epifanio Delos Santos Avenue a ďalších. Avšak v smernici sa uvádza, že MMDA môže určiť ďalšie cesty a hlavné komunikácie, čo otvára priestor pre ďalšie rozšírenie zákazu v budúcnosti.
Tento zákaz ovplyvní nielen jednotlivcov, ktorí sa každodenne spoliehajú na elektrické bicykle a elektrické trojkolky, ale aj miestne podniky poskytujúce prenájom týchto vozidiel. S uplatnením zákazu sa tieto podniky môžu ocitnúť v značných stratách a môžu byť nútené preskúmať alternatívne obchodné modely alebo diverzifikovať svoje ponuky.
Vzhľadom na neustále narastajúce preťaženie cestnej premávky v Metro Manila je nevyhnutné, aby orgány dosiahli rovnováhu medzi znižovaním preťaženosti dopravy a poskytovaním udržateľných dopravných možností. Zákaz elektrických bicyklov a elektrických trojkoliek by mal byť doplnený rozvojom infraštruktúry a politiky, ktorá podporuje používanie elektrických vozidiel, ako sú nabíjacie stanice a stimuly pre majiteľov vozidiel.
Záverom, zatiaľ čo zákaz elektrických bicyklov a elektrických trojkoliek v Metro Manila si kládol za cieľ riešiť dopravné preťaženie a podporovať bezpečnosť cestnej premávky, jeho vykonávanie a dlhodobý dopad by mali byť starostlivo zvážené. Orgány by mali aktívne pracovať na vypracovaní udržateľných dopravných riešení, ktoré zohľadňujú narastajúce potreby pendlerov a životného prostredia.