Nemecká spoločnosť ZF Automotive, známa svojimi skúsenosťami v oblasti námorného pohonu, priemyselných prevodoviek a pohonných motorov pre robotiku, sa teraz vydáva do cyklistického priemyslu. S praheňom zamestnancov po celom svete vo výške viac ako 168 700 a hlásenými tržbami vo výške 46,6 miliárd eur v roku 2023 sa ZF Automotive chystá urobiť si meno aj v cyklistickom svete.
Aby sa postarala o rastúcu obľubu eMTB, mestských bicyklov a gravel bicyklov, ZF Automotive vyvinula dve pohonné jednotky, ktoré využívajú inovatívny systém prevádzky so zmenou priemeru. Tento jedinečný systém umožňuje kompaktnú vajehtovú konštrukciu okolo stredového miesta bicykla, ktorá sa ľahko integruje do rámu bicykla.
Prvá pohonná jednotka, ZF CentriX 70, poskytuje impresívny krútiaci moment 75 Nm s maximálnym výkonom 450 W. Pre tých, ktorí hľadajú ešte viac výkonu, CentriX 90 ponúka krútiaci moment 90 Nm a maximálny výkon 600 W. Aj keď sa CentriX 90 už predstavuje na nových eMTB od spoločností Bergstrom a Raymon na podujatiach ako Eurobike, zatiaľ nie je k dispozícii na výrobu.
To, čo odlišuje tieto pohonné jednotky od konkurentov ako Shimano a Bosch, je ich kompaktné rozmery. Systém prevádzky so zmenou priemeru od ZF Automotive umožňuje sústredené usporiadanie, čo eliminuje potrebu objemnej vajcovitej konštrukcie. To nielenže znižuje váhu, ale tiež zlepšuje krútiaci moment na váhu, čo robí model CentriX 90 atraktívnou voľbou pre nadšencov e-bicycle.
Hoci existujú podobnosti s technológiami iných spoločností, ZF Automotive sa snaží odlišovať od spoločností TQ a FreeFlow Technologies. Bohužiaľ, podrobnosti o týchto rozdieloch zatiaľ neboli zverejnené.
Jednou z významných vlastností pohonných jednotiek ZF CentriX je ich schopnosť poskytovať výkon aj pri nízkych frekvenciách otáčok. Cyklisti môžu očakávať, že motor poskytne maximálny výkon v rozmedzí frekvencií otáčok len 60-80 rpm, v porovnaní s inými motoričkami, ktoré vyžadujú vyššie frekvencie otáčok. Tento impozantný výkon zaručuje hladký a silný jazdný zážitok pre cyklistov.
Okrem pohonných jednotiek ZF Automotive ponúka kompletné e-bike ekosystémy. Tieto zahŕňajú škálu batérií, ovládačov namontovaných na hornej rúre, displeja, bezdrôtového diaľkového ovládania a používateľsky prívetivú aplikáciu. Kompatibilita a pohodlie majú prioritný charakter, preto kontrolér namontovaný na hornej rúre dokonca disponuje nabíjacími portmi s možnosťou USB-C a Lightning adaptérmi, čo umožňuje cyklistom nabíjať svoje zariadenia priamo z batérie bicykla.
ZF CentriX 90 urobí svoj debut na modeli Raymon Tarok Ultra, ktorý sa chystá byť prvým sériovo vyrábaným eMTB s touto pokročilou pohonnou jednotkou na svete. Tarok Ultra, ktorý sa pýši 160 mm zdvihom zadného kolesa a ľahkým rámom z uhlíkových vlákien, ponúka vynikajúce výkonnostné vlastnosti a odolnosť. Tarok Ultra bude mať štyri modely a jeho začiatočná cena bude 6299 eur, čo ho robí zaujímavou voľbou pre nadšencov eMTB, ktorí hľadajú špičkovú technológiu.
V momente, keď ZF Automotive rozširuje svoju pôsobnosť do cyklistického priemyslu, ich pohonné jednotky a komplexné e-bike ekosystémy majú potenciál zmeniť spôsob, akým jazdíme, poskytujúc cyklistom výkonné, efektívne a spoľahlivé riešenia. Vďaka ich skúsenostiam v rôznych odvetviach prinesie ZF Automotive do sveta e-bicyklov nový pohľad a základy pre vzrušujúce pokroky v budúcnosti.
FAQ:
Čo je ZF Automotive?
ZF Automotive je nemecká spoločnosť známa svojimi skúsenosťami v oblasti námorného pohonu, priemyselných prevodoviek a pohonných motorov pre robotiku.
Aké pohoné jednotky ZF Automotive vyvinula pre cyklistický priemysel?
ZF Automotive vyvinula dve pohonné jednotky – CentriX 70 a CentriX 90. CentriX 70 poskytuje 75 Nm krútiaceho momentu a 450 W maximálneho výkonu, zatiaľ čo CentriX 90 poskytuje 90 Nm krútiaceho momentu a 600 W maximálneho výkonu.
Ako sa pohoné jednotky od ZF Automotive líšia od konkurencie?
Pohoné jednotky od ZF Automotive majú kompaktný dizajn a využívajú systém prevádzky so zmenou priemeru. To zlepšuje krútiaci moment na váhu a umožňuje výkon aj pri nízkych frekvenciách otáčok.
Aké ekosystémy e-bikov ponúka ZF Automotive?
Okrem pohonných jednotiek ZF Automotive ponúka kompletné e-bike ekosystémy, ktoré zahŕňajú batérie, ovládače, displeje, diaľkové ovládanie a aplikáciu.
Na akom modeli sa objaví pohonná jednotka CentriX 90 od ZF Automotive?
Pohonná jednotka CentriX 90 sa objaví na modeli Raymon Tarok Ultra, ktorý sa chystá byť prvým sériovo vyrábaným eMTB s touto pokročilou pohonnou jednotkou na svete.
Ako budú pohonné jednotky od ZF Automotive zmeniť cyklistiku?
Pohonné jednotky od ZF Automotive ponúkajú výkonný, efektívny a spoľahlivý výkon. S ich jedinečnými vlastnosťami, kompaktným dizajnom a schopnosťou poskytnúť výkon pri nízkych frekvenciách otáčok, zmenia spôsob, akým cyklisti jazdia a zlepšia ich jazdný zážitok.