Legislation Seeks to Enhance Safety and Regulation of E-Bikes for Children

Poslankyňa Národnej rady Tasha Boerner je hybnou silou snáh zlepšiť bezpečnejšie používanie elektrických bicyklov, konkrétne zameraných na jazdcov do 12 rokov. Uvedomujúc si potenciálne nebezpečenstvá spojené s používaním e-bicyklov u malých detí, navrhuje Boerner pilotný program, ktorý by zakazoval deťom do 12 rokov jazdu e-bicyklov v vybraných oblastiach.

V jej pôvodnom zákonodarnom návrhu Boerner zameriavala sa na povinné písomné testy a vydávanie povoleniek pre jazdcov vo veku od 12 do 16 rokov. Avšak po obdržaní spätnej väzby od rôznych štátnych úradov sa ukázalo, že návrh by bol nákladný a pracne realizovateľný. V dôsledku toho bol návrh novelizovaný tak, aby sa zameriaval na pilotný program s možnosťou pristúpenia jednotlivých miest.

Boerner pracuje aj na ďalšom zákonníkom, ktorý má za cieľ vytvoriť digitálnu príručku obsahujúcu podrobné pravidlá pre e-bicykle. Tento zákonodarný návrh získal významnú podporu, pretože prechod od fyzickej príručky k e-knihy by bol nákladovo efektívnejší a menej pracne náročný.

Oba zákonníky už prešli dopravným výborom Senátu a očakáva sa, že budú pokračovať v procese schvaľovania. Ak budú úspešné, mohli by byť podpísané guvernérom so vstupom do platnosti k 1. januáru. Potom budú mať miestni predstavitelia možnosť zapojiť sa do pilotného programu v závislosti od svojich konkrétnych potrieb.

Boerner zdôrazňuje, že bezpečnosť je kľúčová pri používaní e-bicyklov, najmä u mladších jazdcov. E-bicykle Triedy 1 a Triedy 2, ktoré dosahujú rýchlosti až do 20 mph, predstavujú potenciálne riziká. Helmy sú povinné pre jazdcov do 18 rokov na týchto bicykloch, ale nie pre dospelých. Naopak, elektrické bicykle Triedy 3, ktoré dokážu dosiahnuť rýchlosti až do 28 mph, vyžadujú helmu pre všetkých jazdcov.

Navrhovaná legislatíva je dôležitým krokom smerom k regulácii e-bicyklov a zabezpečeniu bezpečnosti jazdcov, najmä detí. Boerner chce riešiť túto problematiku a poskytnúť rámcovú koncepciu, ktorá zohľadňuje pohodlie a výhody e-bicyklov a zároveň ich bezpečné používanie.

V závere možno konštatovať, že navrhovaná legislatíva poslankyne Tashy Boerner sa snaží zlepšiť bezpečnosť a reguláciu elektrických bicyklov, s osobitným zameraním na ochranu detí do 12 rokov. Pilotný program a vytvorenie komplexnej digitálnej príručky sú kroky správnym smerom, ktoré zabezpečia zodpovedné a opatrné používanie e-bicyklov.

[EMBED]https://www.youtube.com/embed/bemaxJdmMCw[/EMBED]

FAQ:
1. Čo je pilotný program?
– Pilotný program je oblasťou obmedzená implementácia nových návrhov a pravidiel, pričom sa sleduje jeho efektivita a účinnosť.

2. Ako sa rozlišujú rôzne triedy elektrických bicyklov?
– Elektrické bicykle sa rozdeľujú do tried na základe ich schopností a maximálnych dosahových rýchlostí. Trieda 1 a Trieda 2 môžu dosiahnuť rýchlosti až do 20 mph, zatiaľ čo Trieda 3 môže jazdiť až do 28 mph.

3. Akú podporu majú navrhované zákonníky?
– Zákonníky už prešli dopravným výborom Senátu, čo naznačuje podporu pre navrhovanú legislatívu. Ak budú podpísané guvernérom, bude to ďalší krok smerom k regulácii e-bicyklov a zlepšeniu bezpečnosti jazdcov.

By

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *