Záchrana životov e-bicyklov v NY: Nová kampaň zameraná na bezpečnosť

2024-03-19
by
New E-Bike Safety Campaign Launched in NYC After Spate of Fatalities

Po sérii tragických nehôd s e-bicyklami spúšťa oddelenie pre dopravu mesta New York (DOT) novú bezpečnostnú kampaň s cieľom vzdelávať jazdcov o bezpečnom ovládaní bicyklov. Táto kampaň reaguje na fatálnu nehodu s e-bicyklom v Harlemu, kde jazdec stratil kontrolu nad svojím bicyklom a bol smrteľne zasiahnutý prechádzajúcim vozidlom.

1-miliónová reklamná kampaň s názvom ”Buďte opatrní pred štartom” je zameraná predovšetkým na nových a nezabehnutých e-cyklistov, ktorí môžu mať obmedzené skúsenosti s ovládaním e-bicyklov. Reklamy sa objavia v tlači, v metra, televízii, rádiu a na sociálnych médiách, a budú dostupné v niekoľkých jazykoch, vrátane angličtiny, španielčiny, mandarínštiny, kantońštiny, bangly a kreyòl.

Na rozdiel od priamych citátov od úradníkov kampaň používa opisné vety na prenesenie svojej správy. Napríklad jedno video upozorňuje jazdcov e-bicyklov, aby boli pripravení na rýchle zrýchlenie a pomalšie brzdenie e-bicyklov. Printová reklama jednoducho odporúča jazdcom, aby si dali s e-bicyklami pozor kvôli ich rýchlemu zrýchleniu.

Hoci kampaň sa nezmieňuje konkrétne o povinnosti nosenia helmy, zdôrazňuje dôležitosť dodržiavania cestných predpisov, vyhýbania sa chodníkom a zohľadnenia rýchleho zrýchlenia a hmotnosti e-bicyklov. Taktiež uvádza, že väčšina legálnych e-bicyklov má maximálnu rýchlosť 20 mph (32 km/h) a elektrické Citi Bikes môžu dosahovať maximálnu rýchlosť 18 mph (29 km/h).

V minulom roku sa v meste zaznamenal znepokojujúci nárast úmrtí na e-bicykloch, pričom bolo evidovaných 23 úmrtí v porovnaní s 7 na klasických bicykloch. V tomto roku zatiaľ boli zaznamenané 4 úmrtia na e-bicykloch a jedno úmrtie na klasickom bicykli. Úsilie DOT na riešenie tejto záležitosti obsahuje nielen bezpečnostnú kampaň, ale aj rozšírenie cyklistických pruhov pre rýchlejšie e-bicykle, aby sa predišlo nekontrolovanej jazde do premávky motorových vozidiel.

DOT sa v týchto opatreniach snaží poskytnúť novým a skúseným cyklistom potrebné zdroje a vedomosti na bezpečné cyklistovanie, čím by sa znížil počet nehôd s e-bicyklami na uliciach NY. Bezpečnosť by malo byť vždy na prvom mieste a táto kampaň predstavuje dôležitý krok k dosiahnutiu tohto cieľa.

E-bike priemysel v posledných rokoch rýchlo rastie, pričom stále viac ľudí sa obracia na elektrické bicykle ako na pohodlný a ekologický spôsob dopravy. Podľa trhových predpovedí sa očakáva, že globálny trh s e-bicyklami dosiahne hodnotu 38,6 miliárd USD do roku 2025, pričom rast na medzikvartálnom základe dosiahne 9,7% počas predpovedaného obdobia. K tomu prispievajú faktory, ako je zvyšujúca sa urbanizácia, rast cien palív a zväčšujúce sa povedomie o environmentálnych problémoch.

Avšak spolu s rastom obľúbenosti e-bicyklov sa objavili obavy o bezpečnosť. Nehody, o ktorých sa zmieňuje tento článok, poukazujú na potrebu primeraného vzdelania a povedomia medzi jazdcami e-bicyklov. Problémy, ako je prudké zrýchlenie, rýchle brzdenie a hmotnosť e-bicyklov môžu zaskočiť nezabehnutých jazdcov a viesť k nehodám.

Na riešenie týchto problémov oddelenie pre dopravu mesta New York spustilo reklamnú kampaň za 1 milión dolárov s cieľom o vzdelávať jazdcov o bezpečnom ovládaní e-bicyklov. Kampaň zdôrazňuje dôležitosť dodržiavania cestných predpisov, vyhýbania sa chodníkom a zohľadnenia špecifických vlastností e-bicyklov. Taktiež upozorňuje na rýchlostné limity e-bicyklov, pričom elektrické Citi Bikes dosahujú maximálnu rýchlosť 18 mph (29 km/h).

Okrem bezpečnostnej kampane DOT podniká aj kroky na zlepšenie infraštruktúry pre jazdcov e-bicyklov. Táto iniciatíva zahŕňa rozšírenie cyklistických pruhov, aby sa poskytla dostatočná kapacita pre rýchle e-bicykle a aby sa zabránilo ich vjazdu do premávky motorových vozidiel. Poskytovaním bezpečnejšieho a priaznivejšieho prostredia pre jazdcov e-bicyklov si DOT dúfa, že sa zníži počet nehôd na uliciach mesta New York.

Celkovo e-bike priemysel ponúka sľubnú príležitosť pre udržateľnú a efektívnu mestskú dopravu. Je však dôležité uprednostňovať bezpečnosť a zabezpečiť, aby jazdci boli správne vzdelaní a vedeli, ako ovládať e-bicykle zodpovedne. S iniciatívami, ako je bezpečnostná kampaň a zlepšenie infraštruktúry, môže priemysel naďalej rásť a minimalizovať riziká spojené s nehodami e-bicyklov.

Zdroje:
– Analytická správa o globálnom trhu s e-bicyklami, Grand View Research, https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/electric-bikes-market
– DOT NY spúšťa bezpečnostnú kampaň ”Buďte opatrní pred štartom” pre e-bicykle, DOT NY, https://www1.nyc.gov/html/dot/html/pr2021/pr21-001.shtml

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

Languages

Don't Miss

Elderly Man Injured in Brazen Hit-and-Run by Masked Youths

Säkerhet och samarbete: Att tackla hit-and-run incidenter och främja trygghet

I ett chockerande incident i området Drumchapel i Glasgow skadades
Experience the Ultimate Adventure with the Juiced RipCurrent Base Fat-Tire e-Bike

Upptäck den ultimata äventyret med Juiced RipCurrent Base Fat-Tire elcykel

Längtar du efter ett spännande utomhusäventyr? Behöver du inte leta