Park City nedávno uskutočnil komplexný prieskum s cieľom zhodnotiť vplyv elektrických bicyklov (e-bikes) na svoje viaczmyslové cyklotrasy a prírodné povrchové trasy. Zistenia poskytli cenné poznatky o pohľade komunity a poukázali na potenciálne zlepšenia využitia trás a cyklotrás v regióne. Jeden z kľúčových záverov je silná podpora miestnych obyvateľov pre zavedenie rýchlostného limitu na viaczmyslových cyklotrasiach.
Prieskum odhalil, že respondenti rozpoznali pozitívne aj negatívne dopady používania e-bikes na cyklotrasy. Zatiaľ čo boli zistené obavy o bezpečnosť a preplnenosť, celkový názor sa naklonil k podpore e-bikes s určitými reguláciami. Konkrétne mnoho účastníkov preferovalo rýchlostné limity v rozmedzí 10 až 15 míľ za hodinu, pričom pre vyššie limity bolo minimálne podporu.
Pokiaľ ide o prírodné povrchové trasy, existovala významná podpora pre súčasný Park City Municipal Code (PCMC) Non-motorized Trail Ordinance, ktorý obmedzuje používanie e-horských bicyklov (E-MTBs) s výnimkou osôb so zdravotným postihnutím alebo starších ako 65 rokov. Hoci sa názory líšili, zdalo sa, že existuje zhoda na povolení E-MTBs na vyhradených trasách alebo zachovaní súčasných obmedzení veku a zdravotného postihnutia, pričom asi štvrtina respondentov podporovala úplný zákaz.
Prieskum tiež naznačil širokú podporu pre zvýšenú presadzovanie existujúcich predpisov o používaní e-bikes, čo poukazuje na túžbu po prísnejších opatreniach na reguláciu používania e-bikes v Park City.
V budúcnosti mesto zvažuje niekoľko iniciatív na zvýšenie bezpečnosti a efektívne riadenie používania e-bikes. Medzi ne patrí preskúmanie zavedenia zákona o povinnosti nosiť prilbu pre program zdieľania bicyklov, zvýšenie informačných kampaní a označovanie značiek na podporu bezpečnosti a zdvorilosti pri používaní e-bikes a prípadné zavedenie rýchlostného limitu 15 míľ za hodinu na viaczmyslových cyklotrasách na základe spätnej väzby komunity. Okrem toho, hoci sa zatiaľ nepodporujú ďalšie traily pre používanie E-MTBs, v budúcnosti sa môže zvážiť realizácia pilotných projektov alebo rozšírenie v určených oblastiach.
S uskutočnením tohto prieskumu a prihliadaním na názory komunity Park City usiluje o vytvorenie lepšej rovnováhy medzi používaním e-bikes a riadením trás. Prostredníctvom premyslených predpisov a zlepšení si mesto dáva za cieľ zabezpečiť pohodlie pri využívaní týchto trás a zároveň zachovať bezpečnosť pre všetkých užívateľov.
Priemysel elektrických bicyklov (e-bikes) zažíva významný rast, pričom trhové predpovede naznačujú pokračujúce rozpätie v nasledujúcich rokoch. Podľa správy spoločnosti Grand View Research sa predpokladá, že globálny trh s e-bikes dosiahne hodnotu 38,6 miliardy dolárov do roku 2025, pričom kumulatívna ročná miera rastu bude 6,1%. Rast je podporovaný stále väčším povedomím o environmentálnej udržateľnosti, rastúcimi cenami palív a snahami vlády o podporu čistej dopravy.
Avšak spolu s rastúcou popularitou e-bikes sú aj niektoré výzvy a problémy súvisiace s ich používaním. Jednou z hlavných obáv je vplyv e-bikes na viaczmyslové cyklotrasy a prírodné povrchové trasy, ako naznačuje prieskum uskutočnený v Park City. Bezpečnosť je významná otázka, pretože môže dôjsť k nehodám z dôvodu vysokých rýchlostí a preplnenosti na týchto spoločných trasách. Okrem toho sa obávajú aj vplyvu e-bikes na prírodné prostredie a opotrebenia, ktoré môžu spôsobiť na traily.
Na riešenie týchto problémov mestá ako Park City zvažujú zavedenie predpisov a obmedzení týkajúcich sa používania e-bikes. Prieskum odhalil, že obyvatelia jednoznačne podporujú zavedenie rýchlostného limitu na viaczmyslových cyklotrasiach a mnohí preferujú limity v rozmedzí od 10 do 15 míľ za hodinu. To naznačuje, že kontrola rýchlostí môže pomôcť riešiť bezpečnostné obavy a urobiť zdieľané trasy bezpečnejšie pre všetkých užívateľov.
Okrem toho prieskum tiež ukázal podporu súčasných obmedzení pre e-horské bicykle (E-MTBs) na prírodných povrchových trasách, pričom niektorí respondenti navrhli vyhradené trasy pre používanie E-MTBs alebo zachovanie súčasných obmedzení voči veku a zdravotnému postihnutiu. Avšak názory sa líšili, pričom časť respondentov podporovala úplný zákaz E-MTBs.
Presadzovanie existujúcich predpisov o používaní e-bikes bolo ďalšou oblasťou zdôraznenou v prieskume. Výsledky naznačili širokú podporu pre zvýšenie úsilia o presadzovanie, čo naznačuje potrebu prísnejších opatrení na zabezpečenie dodržiavania predpisov o e-bikes.
V reakcii na tieto zistenia zvažuje Park City rôzne iniciatívy na zvýšenie bezpečnosti a účinné riadenie používania e-bikes. To zahŕňa preskúmanie zavedenia povinnosti nosiť prilbu pre program zdieľania bicyklov, zvýšenie informačných kampaní a označovacie značky na podporu bezpečnosti a zdvorilosti pri používaní e-bikes a prípadné zavedenie rýchlostného limitu 15 míľ za hodinu na viaczmyslových cyklotrasách na základe spätnej väzby komunity. Zatiaľ čo doplnkové traily pre používanie E-MTBs nie sú momentálne podporované, mesto by mohlo zvážiť pilotné projekty alebo rozšírenia v určených oblastiach v budúcnosti.
Celkovo, prostredníctvom uskutočnenia prieskumu a prihliadnutím na názory komunity si Park City kládzie za cieľ dosiahnuť rovnováhu medzi používaním e-bikes a riadením trás. Ako priemysel e-bikes bude ďalej rásť, mestá a manažéri trás budú musieť riešiť rôzne výzvy a problémy spojené s používaním e-bikes, aby zabezpečili pohodlie pri využívaní trás a zároveň zachovali bezpečnosť pre všetkých užívateľov.
Súvisiace odkazy:
Analyza, veľkosť a predpoveď globálneho trhu s e-bikes