V Sunset Parku v Brooklyne sa stala tragická udalosť, pri ktorej 67-ročný cyklista prišiel o život potom, čo bol vyvrhnutý z e-biku. Jundi Hu, obyvateľ Bay Ridge, bol objavený s vážnymi poraneniami tela na križovatke ulíc 53. a 6. Avenue. Napriek rýchlej lekárskej pomoci Hu zomrel v nemocnici NYU Langone v Brooklyne.
Vyšetrovanie vykonané Oddelením pre vyšetrovanie nehôd na diaľnici policajného oddelenia NYPD odhalilo, že k nehode nedošlo v dôsledku iných vozidiel. Zatiaľ čo presná príčina nehody zostáva predmetom vyšetrovania, je zrejmé, že smrť Hua bola ničivým následkom.
Táto udalosť prináša na povrch otázky týkajúce sa bezpečnosti cyklistov v Brooklyne, najmä v oblasti Sunset Parku. Podľa údajov z NYC Crash Mapper sa na tomto konkrétnom bloku v posledných piatich rokoch vyskytlo niekoľko zranení cyklistov. Celý Brooklyn tiež zaznamenal znepokojujúci počet úmrtí cyklistov, pričom od roku 2023 bolo hlásených 48 úmrtí a 12 od roku 2023.
Štúdia od organizácie Transportation Alternatives zistila, že v roku 2023 bol najväčším rokom úmrtí cyklistov v meste od roku 1999. Počet smrteľných nehôd sa zvýšil o 58 percent oproti priemeru od spustenia kampane Vision Zero v roku 2014. Štúdia tiež poukázala na nedostatok chránených cyklistických pruhov ako hlavný faktor prispievajúci k týmto úmrtiam. Nepríjemne prekvapujúce je, že 94 percent cyklistov zabitých autom sa nachádzalo na uliciach bez chránených cyklistických pruhov.
Transportation Alternatives spolu s inými združeniami presadzuje správu o uliciach NYC ako prioritu pre dokončenie. Táto správa má za cieľ nainštalovať aspoň 50 míľ chránených cyklistických pruhov v roku 2023. Avšak pokrok zaostal, keďže dokončených bolo iba 38,6 míľ, čo predstavuje 77 percent stanoveného cieľa.
Je zrejmé, že je potrebné okamžitá akcia na riešenie rastúcej krízy dopravného násilia a dávanie prednosti bezpečnosti cyklistov na uliciach Brooklynu. Zlepšenie infraštruktúry, ako sú úplne chránené cyklistické pruhy, je kľúčové pre zabezpečenie blaha cyklistov a zabránenie budúcim tragédiám.