Riaditeľ spoločnosti Brompton Bicycles, Will Butler-Adams, žiada prísnejšie predpisy pre baterie elektrických bicyklov horšej kvality, ktoré boli spojené s fatálnymi požiarmi a nehodami. Butler-Adams vyjadruje obavy, že verejné vnímanie e-bicyklov už je poškvrnené v dôsledku incidentov, kedy e-bicykle, e-skútre a ľahké elektromobily spôsobili úrazy ľuďom. Je presvedčený, že ak by tieto incidenty pokračovali, mohlo by to viesť k svetu plnému strachu a podkopať rozvoj dopravy na ľahkých elektromobiloch.
Butler-Adams podporuje úsilie dobročinnej organizácie Electrical Safety First a zdôrazňuje potrebu nových zákonov, ktoré sa zaoberajú nebezpečnými lítium-iontovými batériami, ktoré sú zodpovedné za požiare. Varuje, že batérie nízkej kvality zahraničného pôvodu môžu predstavovať významné ohrozenie pre rozvoj odvetvia ľahkých elektromobilov vo Veľkej Británii, čo by bolo obrovskou stratou.
Porovnávajúc túto situáciu s počiatočnými dňami elektrických áut, Butler-Adams upozorňuje, že dôvera v bezpečnosť elektrických áut sa etablovala prostredníctvom prísnych noriem a dôsledných predpisov. Avšak v súčasnosti je príliš veľa prípadov nehôd a požiarov súvisiacich s elektrickými bicyklami, e-skútremi a inými ľahkými elektromobilmi, čo vedie k obavám a strachu verejnosti.
Dáta Londýnskeho požiarneho zboru potvrdzujú, že požiare spôsobené batériami e-bicyklov a e-skútrov sú najrýchlejšie sa rozširujúcim trendom požiarov v Londýne. Priemerný počet požiarov spôsobených týmito batériami bol každé dva dni v roku 2023. Nedávny incident na stanici Sutton na juhu Londýna, kde na peróne zachytil požiar e-bicykel, ukazuje závažnosť problému.
Na riešenie tejto bezpečnostnej obavy plánuje labouristická poslankyňa Yvonne Fovargue predložiť návrh zákona, ktorý podporuje Electrical Safety First a má za cieľ odstrániť zlé spoločnosti vyrábajúce nebezpečné batérie. Renomovaní výrobcovia, ako napríklad Brompton Bicycles, podporujú tento zákon s cieľom ochrániť spotrebiteľov a priemysel pred nízkokvalitnými batériami. Za návrhom zákona sa taktiež postavili ďalšie organizácie, vrátane College of Paramedics a poisťovní Axa a Zurich.
Je zrejmé, že prísnejšie predpisy sú nevyhnutné pre zabezpečenie kvality a bezpečnosti batérií elektrických bicyklov. Tým, že sa prijímajú opatrenia proti batériám nízkej kvality, môže priemysel pokračovať so sebadôverou a zmierňovať obavy verejnosti z používania ľahkých elektromobilov.
Odvetvie elektrických bicyklov zažilo v posledných rokoch významný rast, hnane túžbou po udržateľnejších možnostiach dopravy. Podľa správy spoločnosti Grand View Research sa globálna veľkosť trhu elektrických bicyklov v roku 2020 odhaduje na 21,1 miliardy amerických dolárov a očakáva sa, že v období od roku 2021 do roku 2028 bude rásť s ročnou úrovňou rastu 9,7 %. Na tento rast trhu má vplyv zvýšené povedomie o životnom prostredí, stúpajúce ceny palív a technologické inovácie v oblasti batérií.
Spolu s rastom odvetvia sa však začali objavovať obavy o bezpečnosť a kvalitu batérií elektrických bicyklov. Incidenty s požiarmi a nehodami spojenými s batériami nízkej kvality lítium-iónového typu vyvolali poplach medzi výrobcami a odborníkmi v oblasti. Tieto incidenty predstavujú nielen riziko pre jednotlivcov, ale aj poškodzujú celkovú povesť e-bicyklov a ľahkých elektromobilov.
Na riešenie týchto obáv požadujú priemyselní lídri, ako napríklad Will Butler-Adams, riaditeľ spoločnosti Brompton Bicycles, prísnejšie predpisy pre batérie nízkej kvality. Argumentujú, že je potrebné stanoviť prísne normy a predpisy podobné tým v automobilovom priemysle, aby sa vybudovala dôvera v bezpečnosť elektrických bicyklov.
Dáta Londýnskeho požiarneho zboru podporujú tieto obavy a poukazujú na najrýchlejšie sa rozširujúci trend požiarov spôsobených batériami e-bicyklov a e-skútrov v Londýne. Tento znepokojujúci trend zdôrazňuje naliehavosť problému a potrebu okamžitého riešenia, aby sa zabezpečila bezpečnosť používateľov a verejnosti.
Na odpoveď pripravuje labouristická poslankyňa Yvonne Fovargue návrh zákona, ktorý si kládze za cieľ odstrániť zo systému výrobcov batérií nízkej kvality. Tento návrh podporujú organizácie ako Electrical Safety First, renomovaní výrobcovia ako Brompton Bicycles a ďalší hráči v priemysle, napríklad College of Paramedics a poisťovne Axa a Zurich. Tento návrh má chrániť spotrebiteľov a priemysel pred nízkokvalitnými batériami.
Implementáciou prísnejšej regulácie a bojom proti batériám nízkej kvality môže priemysel elektrických bicyklov zabezpečiť kvalitu a bezpečnosť svojich produktov. Týmto sa nielen zvýši dôvera spotrebiteľov, ale aj podporí ďalší rast a rozvoj elektromobilovej dopravy. Pre viac informácií o odvetví elektrických bicyklov a jeho budúcnosti navštívte Grand View Research.