Stellantis varuje pred možným zastavením výroby vo Veľkej Británii v súvislosti s vládnym prístupom ku elektrickým vozidlám

2024-06-26
by
Stellantis Warns of Possible Halt in UK Production Amidst Government’s Electric Vehicle Approach

Stellantis, majiteľ renomovaných automobilových značiek ako Vauxhall, Citroën a Peugeot, vydal varovanie, že ak vláda nepristúpi k silnejším opatreniam na podporu dopytu po elektrických vozidlách (EV), môže byť nútený pozastaviť výrobu vo Veľkej Británii. Výkonná riaditeľka Stellantis, Maria Grazia Davino, vyjadrila obavy, že súčasný prístup vlády k zákazu dieselových a benzínových áut by mohol mať negatívne dôsledky pre obchodnú činnosť spoločnosti v Spojenom kráľovstve.

Zatiaľ čo sa vláda Veľkej Británie pôvodne snažila zakázať predaj nových áut na benzín alebo naftu do roku 2030, plán sa o päť rokov odložil na poskytnutie väčšieho času spotrebiteľom na prechod na elektrické autá. Premiér argumentuje tým, že ”počiatočné náklady” na elektrické vozidlá sú stále príliš vysoké. Stellantis však významne investoval do svojich závodov v Ellesmere Porte a Lutone a má plány na výrobu elektrických dodávok v oboch zariadeniach.

Pani Davinoová však dôrazne zdôraznila, že ak by sa trh vo Veľkej Británii stal nevýhodným, spoločnosť by sa musela zamyslieť nad možnosťou presunu výroby inde. Upozornila, že konkurencia zo strany lacných čínskych elektrických vozidiel ešte viac zintenzívnila obavy výrobcov o spoločné zisky na pomalom trhu. Potreba zvýšiť predaj si vyžaduje vyššie zľavy, čo zasa ovplyvňuje celkový obchodný prípad Stellantisu.

Debata o prechode na elektrické vozidlá vyvoláva neustály konflikt medzi automobilovými výrobcami a vládou. Súčasne konzervatívna a labouristická strana zaviedli opatrenia s cieľom znížiť emisie a zlepšiť kvalitu vzduchu. Okrem toho Európska únia vyjadrila obavy o nespravodlivé dotácie poskytované čínskou vládou svojmu priemyslu s elektrickými vozidlami, čo môže viesť k zavedeniu vysokých ciel na čínske dovozy.

Keď Stellantis vydala toto varovanie, zdôrazňuje, že je nevyhnutné, aby sa vláda aktívne angažovala v podpore dopytu po elektrických vozidlách. Ak sa táto prechodová fáza nedostatočne prioritizuje, môže dôjsť k vážnym dôsledkom pre automobilový priemysel vo Veľkej Británii, čo potenciálne ovplyvní pracovné miesta a investície. Je kľúčové, aby sa vláda a výrobcovia úzko spolupracovali s cieľom zvládnuť problémy a príležitosti súvisiace s rýchlo meniacim sa prostredím elektrických vozidiel.

Automobilový priemysel prechádza momentálne významnou transformáciou smerom k elektrickým vozidlám (EV), keď krajiny aj výrobcovia usilujú sa o zníženie emisií a boj proti zmene klímy. Podľa predpovedí trhu sa očakáva, že globálny trh s elektrickými vozidlami bude v nasledujúcich rokoch rýchlo rásť. Dopyt po elektrických vozidlách je napájaný faktormi, ako sú vládne stimuly, zvyšujúce sa povedomie o životnom prostredí a pokroky v technológii.

Jedným z hlavných problémov, s ktorými sa priemysel potýka, je vysoká počiatočná cena elektrických vozidiel. Zatiaľ čo cena EV sa v posledných rokoch znižuje, stále je to pre mnohých spotrebiteľov veľká prekážka. Vláda Veľkej Británie pôvodne zamýšľala zakázať predaj nových áut na benzín alebo naftu do roku 2030 s cieľom podporiť adopciu elektrických vozidiel. Plán sa však o päť rokov odložil, aby sa spotrebiteľom poskytlo viac času na prechod. Výkonná riaditeľka Stellantis, Maria Grazia Davino, vyjadrila obavy týkajúce sa prístupu vlády a zdôraznila potrebu silnejších opatrení na stimuláciu dopytu po elektrických vozidlách.

Okrem ceny sa výrobcovia ďalej obávajú konkurencie zo strany lacných čínskych elektrických vozidiel. Čínski výrobcovia elektrických vozidiel dokážu ponúknuť nižšie ceny vďaka dotáciám od čínskej vlády. To vytvára výzvu pre ostatných výrobcov, ktorí čelia tlaku na zníženie cien a obetovanie ziskových marží, aby si udržali konkurencieschopnosť na trhu.

Debata o prechode na elektrické vozidlá vznikla na základe obáv o spravodlivú súťaž na globálnom trhu. Európska únia vyjadrila obavy o dotácie poskytované čínskou vládou svojmu priemyslu s elektrickými vozidlami, čo môže viesť k zavedeniu vysokých ciel na dovozy z Číny. To poukazuje na potrebu rovnakých podmienok na globálnom trhu elektrických vozidiel.

Keď Stellantis varuje pred možnosťou pozastavenia výroby vo Veľkej Británii, poukazuje na dôležitosť aktívneho zapojenia vlády do stimulácie dopytu po elektrických vozidlách. Prechod na elektrické vozidlá prináša priemyslu automobilovým aj výzvy aj príležitosti. Spolupráca medzi vládou a výrobcami je kľúčová pri zvládaní týchto výziev a využívaní príležitostí, ktoré prináša rýchlo sa meniace prostredie elektrických vozidiel.

Pre viac informácií o odvetví elektrických vozidiel a predpovediach trhu môžete navštíviť tieto odkazy:

– Bloomberg – Predaj elektrických vozidiel rastie rýchlejšie než pred desaťročím
– Forbes – Budúcnosť trhu elektrických vozidiel žiari
– Statista – Globálny predaj elektrických vozidiel

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

Languages

Don't Miss

Which Device is in Your Pocket? Discover the Secrets Behind ’What Phone Am I Using’

Vilken enhet har du i fickan? Upptäck hemligheterna bakom ’Vilken telefon använder jag’

I dagens teknikvänliga värld kan det vara oerhört användbart att
Stricter Regulations Needed for E-Bike Batteries: A Call for Safety

Potrebujeme prísnejšie predpisy pre batérie e-bicyklov: Výzva pre bezpečnosť

Rast elektrobicyklov, alebo e-bicyklov, priniesol novú éru udržateľnej dopravy. S