Početné parkované e-bicykle na chodníkoch Londýna predstavujú problém, ktorý vyžaduje zvýšenú pozornosť. Nová správa, zadaná spoločnosťou Lime, operátorom e-bicyklov na prenájom, poukazuje na potrebu viac staníc na parkovanie a konzistentných politík, ktoré by sa venovali tejto problematike. Správa, vypracovaná poradenskou firmou Steer a s podporou think-tanku Centre for London, poukazuje na skutočnosť, že Londýn zažil nárast e-bicyklových jázd, na ktoré sa však existujúce predpisy nedokázali primerane prispôsobiť.
Podľa prieskumov vykonaných spoločnosťou Opinium takmer polovica Londýčanov vo veku od 18 do 34 rokov využíva prenajaté e-bicykle aspoň raz týždenne. Správa zdôrazňuje potenciál pre ďalších 10 miliónov jázd e-bicyklom ročne vo meste a kladie dôraz na zvýšenie kapacity parkovacích miest, aby sa táto dopyt mohol uspokojiť. Zároveň sa však uvedená správa oboznamuje s negatívnymi dôsledkami, ktoré súvisia s parkovaním bicyklov na ľubovoľnom mieste, ako je preplnenie ulíc a obštrukcia pre chodcov.
Spoločnosť Lime zaznamenala v centrálnej časti Londýna o 21 percent vyšší počet parkovacích miest, ktoré prekračujú kapacitu vozidiel, počas pracovných dní, čo viedlo k zvýšeniu počtu pracovníkov na uliciach o 40 percent. Momentálne existujúce pravidlá týkajúce sa parkovania e-bicyklov závisia od značky a štvrte, čo vedie k nekonzistentnosti a mätúcej situácii.
Na riešenie týchto výziev správa odporúča zriadenie ”povinnej zóny pre parkovanie” v centrálnych štvrtoch, kde by bolo možné skončiť jazdu e-bicyklom len vo vyhradených parkovacích baličkoch. V najvyťaženejších častiach centra by bolo potrebné mať minimálne 50 parkovacích baličiek na kilometri štvorcovom. V menej centrálnych štvrtiach by bolo možné vytvoriť ”flexibilnú zónu pre parkovanie”, kde by boli vyhradené parkovacie baličky iba v rušných oblastiach a mimo týchto oblastí by bolo možné parkovať s ohľadom na okolie.
Hal Stevenson, riaditeľ politiky spoločnosti Lime pre Veľkú Britániu, zdôrazňuje záväzok spoločnosti implementovať odporúčania uvedené v správe. Priznáva, že rastúci dopyt po bicykloch prináša aj nejediné výzvy, a preto je nevyhnutná spolupráca medzi poskytovateľmi e-bicyklov, miestnou samosprávou a komunitami, aby sa podporovala udržateľná doprava a zároveň zabezpečovali prehľadné a prístupné ulice.
Zhrnutím je možné povedať, že riešenie problému s parkovaním e-bicyklov vo veľkomeste Londýn vyžaduje komplexný prístup, ktorý zahŕňa štandardizované politiky, rozšírenie parkovacej infraštruktúry a efektívnu spoluprácu medzi všetkými zainteresovanými stranami. Implementáciou týchto opatrení môže mesto využívať potenciál e-bicyklov ako pohodlného a ekologického alternatívneho spôsobu dopravy a tak prispieť k udržateľnosti a zlepšeniu kvality ovzdušia.
Ďalšie informácie o spoločnosti Lime a ich snahách o riešenie problému s parkovaním e-bicyklov v Londýne nájdete na ich webovej stránke.
Ak vás zaujíma viac informácií o odvetví zdieľaných e-bicyklov a trendoch, navštívte webovú stránku Cycling Industry News.
Pre trhové predpovede a poznatky o e-bicykloch poskytuje cenné informácie webová stránka International Supermarket News.
Ak si prajete dodatočný výskum o mestských dopravných prostriedkoch a udržateľnej doprave, webová stránka Sustainable Cities Collective ponúka širokú škálu článkov a zdrojov.