E-biky získavajú stále viac na popularite a s tým sú spojené aj rôzne zákony a regulácie na štátnej aj miestnej úrovni. Organizácia CalBike, ktorá sa zaoberá prospešnými politikami pre cyklistov, tesne sleduje legislatívne prostredie v Kalifornii v súvislosti s e-bikami. Zatiaľ čo niektoré opatrenia majú za cieľ zlepšiť bezpečnosť a regulovať modifikácie, iné obmedzujú používanie e-bikov, najmä v južnej Kalifornii.
Jedným významným zákonom, ktorý CalBike podporuje, je Zákon o bezpečnosti batérie e-bikov (SB 1271, Min). Táto legislatíva vyžaduje, aby všetky elektrické bicykle predávané v Kalifornii spĺňali konkrétne bezpečnostné normy a získali certifikáciu od akreditovanej skúšobnej laboratórie. Tento zákon predstavuje dôležitý krok pri prevencii možných požiarových rizík spôsobených nedostatočne vyrobenými lithium-iónovými batériami. Tým, že sa podporujú batérie s bezpečnostným overením, trh sa smeruje k zabezpečeniu pohody užívateľov e-bikov.
Okrem bezpečnosti batérií CalBike podporuje aj Zákon o modifikácii e-bikov (AB 1774, Dixon). Táto legislatíva sa snaží zakázať úpravy e-bikov, ktoré by prekračovali maximálnu povolenú rýchlosť 28 míľ za hodinu. Tento zákon rieši obavy týkajúce sa určitých e-bikov v Kalifornii, ktoré môžu byť upravené tak, aby obchádzali limity rýchlosti alebo mali ”terénny” režim, ktorý prekračuje regulovaný limit rýchlosti. Tento zákon prostredníctvom presných požiadaviek na označovanie e-bikov má za cieľ udržať transparentnosť a zodpovednosť vo vnútri priemyslu.
Aj keď CalBike podporuje tieto zákony, stále ostražito monitoruje navrhované miestne obmedzenia týkajúce sa e-bikov. Dva zákony, AB 1778 (Connolly) a AB 2234 (Boerner), sa nachádzajú v rôznych štádiách legislatívneho procesu. AB 1778 sa zameriava na rozšírenie obmedzení platných pre e-biky triedy III na e-biky triedy II a zavádza opatrenia, ako napríklad obmedzenie veku a povinné používanie prilby. Naopak, pôvodný návrh zákona AB 2234 na zavedenie licencovania e-bikov na úrovni celého štátu bol zmenený na miestny pilotný program v okrese San Diego, ktorý umožňuje obmedziť neplnoletých prevádzkovateľov e-bikov na úrovni jednotlivých samospráv.
Možno najkontroverznejším problémom je diskusia o používaní e-bikov na nábrežiach. Hoci predloha zákona AB 1773, ktorá sa snažila zakázať e-biky na nábrežiach, nepostúpila ďalej, miestni úradníci v jižnej Kalifornii prijali vlastné obmedzenia na riešenie konfliktov medzi chodcami a cyklistami. Napríklad v Orange County boli zavedené predpisy, ktoré obmedzujú rýchlosť e-bikov na okresných cestách a kladú obmedzenia na skupinové jazdy a prepravu pasažierov.
Napriek týmto diskusiám o reguláciách je dôležité nájsť rovnováhu, ktorá zaručí bezpečnosť jazdcov a zachová výhody e-bikov. Napriek obavám vyvolaným prípadmi ako napríklad incident so silvestrovskou pyrotechnikou v Hermosa Beach treba uvedomiť, že úplné zákazy nemusia byť najefektívnejším riešením. Ako zdôrazňuje Andrew Wright z CalBike, dôležité je zriadenie bezpečných cyklotrás a podpora aktívnej dopravy, aby sa vytvorilo harmonické prostredie pre všetkých.
Keďže e-bikový priemysel sa neustále vyvíja a získava popularitu, je nevyhnutné nájsť konsenzus medzi zákonodarcami, jazdcami a chodcami. Udržiavanie rovnováhy medzi bezpečnostnými zváženiami, inováciou a dostupnosťou je kľúčové pre dosiahnutie skutočného potenciálu e-bikov ako udržateľného dopravného prostriedku.
Pre viac informácií o reguláciách e-bikov a trendoch v priemysle môžete navštíviť webovú stránku CalBike na adrese https://www.calbike.org/.