Program získavania e-bikov vedie k významnému zníženiu cestovania autom a emisiám oxidu uhličitého

2024-05-01
by
E-Bike Incentive Program Leads to Significant Reduction in Car Travel and Carbon Emissions

Nedávna štúdia, uskutočnená na University of British Columbia, skúmala vplyv programu stimulov e-bikov v oblasti Saanich, pričom sa zameriavala na cestovné správanie a emisie skleníkových plynov (GHG). Program ponúkal príplatky pre 389 jednotlivcov, s cieľom kompenzovať náklady na nákup nového e-biku.

Incentívy boli štruktúrované v troch rôznych úrovniach, s výškou príplatkov 350, 800 a 1600 dolárov na jeden nákup e-biku. Pre účasť v programe museli mať e-biky predsubsidovanú predajnú cenu aspoň 1800 dolárov, byť nové a určené na osobné použitie.

Účastníci štúdie boli zarecruitovaní v troch vlnách a prieskum bol realizovaný krátko po ich nákupe e-biku, po troch mesiacoch a po roku. Cieľom bolo hodnotiť krátkodobé a dlhodobé účinky stimulovaných nákupov bicyklov.

Závery štúdie ukázali, že aj po roku od ich nákupu e-biku väčšina účastníkov pravidelne používala e-biky ako náhradu za cestovanie autom. Zvlášť pozoruhodné bolo, že domácnosti s nízkym príjmom výrazne znížili svoju závislosť od áut a následné emisie oxidu uhličitého. Medzi skupinou s nižším príjmom, ktorá dostala najvyšší príplatok 1600 dolárov, osem z desiatich jednotlivcov uviedlo, že by bez programu nekúpili e-bik. Naopak, len dvaja z desiatich v skupine s najnižším príplatkom 350 dolárov to povedali.

Ďalej štúdia ukázala významný nárast prijímania e-bikov, pričom 93% používateľov bolo nových v oblasti e-bikov a 60% celkovo nových v oblasti cyklistiky. Používatelia hlásili vysokú spokojnosť s ich e-bikmi a zaraďovali ich do svojich rutín na tri až štyri dni v týždni. Priemerne účastníci znížili svoje týždenné jazdenie autom o 48 kilometrov, čo predstavuje zníženie používania auta o 30-40%.

Dr. Alex Bigazzi, hlavný výskumný pracovník štúdie, zdôraznil významný vplyv stimulov e-bikov na cestovné správanie. Vyjadril sa: „Incentíva nielen povzbudili ľudí, aby prešli na e-biky, ale tiež viedli k pozoruhodným zmenám v cestovnom správaní, ktoré pretrvali aj dlho po nákupe.“ Dr. Bigazzi tiež zdôraznil, že program úspešne podnietil nižšie príjmové rodiny na používanie e-bikov, poskytujúc im cenovo dostupnejšiu alternatívu k používaniu automobilu.

Okrem pozitívnych účinkov na dopravu a emisie oxidu uhličitého zistila štúdia, že program je z hľadiska zníženia GHG nákladovo efektívny. S nákladmi od 190 do 720 dolárov na tonu emisií GHG, program stimulov e-bikov sa ukázal byť konkurencieschopným v porovnaní s inými dopravnými dotáciami v Kanade. Dr. Bigazzi ďalej poznamenal, že potenciálne výhody cyklistiky, ako je zvýšená fyzická aktivita, znížené znečistenie ovzdušia a nižšie náklady na cestovanie, sa ani nezohľadnili v tejto analýze nákladovej efektívnosti.

Táto štúdia poskytuje cenné poznatky o pozitívnom vplyve stimulov e-bikov na cestovné správanie a emisie oxidu uhličitého. Poukazuje na potenciál takýchto programov na podporu udržateľných možností dopravy a prispievanie k zelenšiemu budúcnosti.

(Upozornenie: Celú správu si môžete stiahnuť z poskytnutého odkazu).

E-bike priemysel zažíva v posledných rokoch významný rast. Podľa správy spoločnosti Market Research Future by mal do roku 2025 globálny trh s e-bikami dosiahnuť hodnotu 38,6 miliardy dolárov, s priemernou ročnou mierou rastu 9,01% počas obdobia predpovede.

Nárast popularity e-bikov možno pripísať rôznym faktorom. Narastajúce environmentálne obavy, ako aj vládne iniciatívy na zníženie emisií oxidu uhličitého, viedli k väčšej pozornosti venovanej udržateľným možnostiam dopravy. E-biky ponúkajú ekologickejšiu alternatívu k tradičným vozidlám, pretože počas používania nevylučujú žiadne emisie. Zároveň poskytujú praktický a cenovo efektívny spôsob dopravy, najmä pre krátke a stredne dlhé vzdialenosti.

Okrem svojich environmentálnych výhod sa e-biky stávajú pre spotrebiteľov atraktívnejšími vďaka pokrokom v technológii batérií, zlepšeným dizajnom a zvýšenej dostupnosti. E-biky sa teraz vyrábajú v rôznych štýloch a modeloch, ktoré uspokojujú rôzne potreby a preferencie.

Avšak e-bikový priemysel čelí aj určitým výzvam. Jednou veľkou prekážkou je obmedzená infraštruktúra pre nabíjacie stanice e-bikov. Hoci majú e-biky väčší dojazd ako tradičné bicykle, dostupnosť nabíjacích staníc je stále relatívne obmedzená. To môže obmedzovať použiteľnosť e-bikov, najmä pre dlhé dojazdy. Prebiehajú snahy o rozšírenie nabíjacej infraštruktúry a zabezpečenie väčšej dostupnosti e-bikov pre širšiu populáciu.

Ďalšou otázkou je regulačný rámec týkajúci sa e-bikov. Rôzne krajiny a regióny majú rôzne zákony a predpisy týkajúce sa používania e-bikov na verejných cestách a cyklochodníkoch. Klarifikácia a štandardizácia týchto predpisov je nevyhnutná pre zabezpečenie bezpečného a legálneho fungovania e-bikov.

Napriek týmto výzvam je e-bikový priemysel dobre pripravený na rast. Keďže stále viac ľudí si uvedomuje výhody e-bikov z hľadiska udržateľnosti, zdravia a cenovej efektívnosti, dopyt po e-bikoch sa očakáva, že bude ďalej rásť. Výrobcovia tiež investujú do výskumu a vývoja, aby ďalej zlepšovali technológiu e-bikov a zlepšovali používateľský zážitok.

Ak sa chcete dozvedieť viac o e-bikovom priemysle a trhových predpovediach, môžete navštíviť dôveryhodné zdroje, ako je Market Research Future alebo Bike-EU.

Časté otázky

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

Languages

Don't Miss

Empowering Students: The Electric Bike Scheme

Elcykelprogrammet i Punjab: Förstärkande studenter

Elcykelprogrammet, framdrivet av fröken Maryam Nawaz, syftar till att stärka
Discover the Beauty of Yellowstone National Park on E-Bike Adventures

Objavte krásu Yellowstone National Park na dobrodružstve v E-bike

Ste pripravení vydať sa na nepozabudnú dobrodružnú jazdu ikonickým Yellowstone