Nová štúdia vykonaná výskumnou laboratóriou pre aktívnu dopravu (REACT) na University of British Columbia odhalila, že elektrické bicykle (e-bicykle) sa stále viac používajú ako náhrada za cestovanie autom. Štúdia, ktorá bola uskutočnená za podpory programu na vrátenie peňazí za e-bicykle v okrese Saanich, ukázala, že po roku používania e-bicyklov väčšina užívateľov na ne spoľahla namiesto áut.
Program, ktorý sa konal v rokoch 2021 až 2022, ponúkal tri rôzne vrátenia peňazí na základe príjmu. Základné vrátenie umožňovalo jazdcom uplatniť si 350 dolárov, zatiaľ čo domácnosti s nízkymi príjmami mohli nárokovať 1600 dolárov. Štúdia zistila, že počas tohto obdobia používanie e-bicyklov vzrástlo o úctyhodných 93 percent, pričom 60 percent užívateľov boli noví cyklisti.
Dr. Alex Bigazzi, hlavný vyšetrovateľ na REACT Lab na UBC, uviedol, že väčšie stimuly určené pre rodiny s nižšími príjmami úspešne prilákali nových jazdcov na e-bicykle tým, že im poskytli cenovo dostupnejšiu alternatívu k používaniu áut. Skutočne, výskum ukázal, že osem z desiatich účastníkov, ktorí dostali najväčšie vrátenie, by si e-bicykel zakúpilo len so štátnou dotáciou.
Účastníci štúdie uviedli významné zníženie cestovania autom po roku vlastnenia e-bicyklov. Priemerne znížili svoje týždenné cestovanie autom o 48 kilometrov, čo predstavuje pokles o 30 až 40 percent. Navyše, toto zníženie jazdy viedlo k poklesu emisií skleníkových plynov spôsobených cestovaním, priemerne o 16 kilometrov oxidu uhličitého ročne.
Na rozdiel od bežnej kritiky týkajúcej sa vysokých nákladov spojených so stimulmi pre e-bicykle, program na vrátenie peňazí v Saanich bol zistený ako konkurencieschopný voči iným dopravným dotáciám v Kanade. Stál približne 190 až 720 dolárov za tonu emisií skleníkových plynov, čo robí stimuly pre e-bicykle nákladovo efektívnym riešením na zníženie emisií v porovnaní s stimulmi pre elektrické autá.
Dr. Bigazzi tiež zdôraznil množstvo výhod, ktoré sú spojené so stimulmi pre e-bicykle, ako je zvýšená telesná aktivita, znížené miestne znečisťujúce látky a nižšie cestovné náklady. Táto štúdia zdôrazňuje rastúci potenciál e-bicyklov ako efektívneho dopravného prostriedku, ktorý nie len prospeje jednotlivcom, ale tiež prispeje k udržateľnejšej budúcnosti.
Rast e-bicyklov ako náhrady za cestovanie autom je významným trendom v dopravnom priemysle. Podľa nedávnej štúdie vykonanej výskumnou laboratóriou pre aktívnu dopravu (REACT) na University of British Columbia sa používanie e-bicyklov v jednoročnom období zvýšilo o 93 percent. Na tento nárast používania e-bicyklov malo vplyv aj program vrátenia peňazí za e-bicykle v okrese Saanich, ktorý poskytoval finančné stimuly na nákup e-bicyklov.
Program vrátenia peňazí v Saanichu sa konal v rokoch 2021 až 2022 a ponúkal tri rôzne dotácie na základe príjmu. Štúdia zistila, že vyššie stimuly určené pre rodiny s nižšími príjmami úspešne prilákali nových jazdcov na e-bicykle. Osem zo desiatich účastníkov, ktorí dostali najvyššiu dotáciu, uviedlo, že by si e-bicykel kúpili len so štátnou dotáciou.
Jednou z hlavných výhod e-bicyklov ako dopravného prostriedku je ich potenciál na zníženie cestovania autom. Účastníci štúdie uviedli významné zníženie cestovania autom po vlastnení e-bicykla počas jedného roka. Priemerne znížili svoje týždenné cestovanie autom o 48 kilometrov, čo predstavuje pokles o 30 až 40 percent. Toto zníženie jazdy zároveň viedlo k poklesu emisií skleníkových plynov spôsobených cestovaním, priemerne o 16 kilometrov oxidu uhličitého ročne.
Na rozdiel od bežnej kritiky týkajúcej sa vysokých nákladov spojených so stimulmi pre e-bicykle, bola dotácia na e-bicykle v Saaniche zistená ako konkurencieschopná voči iným dopravným dotáciám v Kanade. Stála približne 190 až 720 dolárov za tonu emisií skleníkových plynov, čo robí stimuly pre e-bicykle efektívnym riešením na zníženie emisií v porovnaní s dotáciami na elektrické autá.
Štúdia vykonaná výskumnou laboratóriou REACT zdôrazňuje množstvo výhod, ktoré sú spojené so stimulmi pre e-bicykle. Okrem zníženia cestovania autom a emisií skleníkových plynov poskytujú e-bicykle aj zvýšenú telesnú aktivitu pre jazdcov. Okrem toho prispievajú e-bicykle k zníženiu miestnych znečisťujúcich látok a nižším cestovným nákladom.
Celkovo táto štúdia zdôrazňuje rastúci potenciál e-bicyklov ako efektívneho dopravného prostriedku nielen pre jednotlivcov, ale aj pre vytvorenie udržateľnejšej budúcnosti. Ako sa priemysel ďalej rozvíja, výrobcovia a predajcovia e-bicyklov môžu očakávať zvýšený dopyt a záujem o produkty a príslušenstvo pre e-bicykle.
Pre viac informácií o priemysle e-bicyklov a predpovediach trhu môžete navštíviť nasledujúci odkaz: Electrive.