Keď mi REI CTY e2.1 dorazil až domov, neodolal som jeho živej ohnivej farbe rámu. Fiery red odtieň a elegantný dizajn bicykla ma okamžite pozvali, aby som si sadol a vyrazil na cesty. Na rozdiel od iných elektrobicyklov som nemusel sťahovať žiadne komplikované aplikácie ani sa zmýšľať nad frustrujúcim montážnym procesom. Stačilo jednoducho prepínačom zapnúť a bol som pripravený vyraziť.
Počas jazdy mestskými ulicami ma oslovila cestná geometria bicykla, ktorá umožnila relaxovanú a príjemnú jazdu. Už som sa nemusel skláňať cez riadidlá, a tak som si mohol úplne vychutnať pohľad a zvuky svojho okolia. Vôňa lúčov v vetre a žiarenie jarných zelených odtieňov sa stali živými detailmi, ktoré by som inak možno minul.
Jedno dobrodružstvo ma zaviedlo na scenickú skalnatú pláž pozdĺž pobrežia Veľkého jazera. Tam som stretol svojho partnera a vychutnali sme si lahodný piknik pri západe slnka nad kopcami. Horúčkovite som sa rozhodol predĺžiť radosť z večera tým, že som sa pobil so slabnúcim slnečným svetlom a pretekal som s mojím priateľom domov. 35-kilometrová cesta na CTY e2.1 bola vzrušujúca a nezabudnuteľným piatkovým večerom.
Čo sa týka výkonu, CTY e2.1 prekonáva svoj vstupný model CTY e1.1. Vďaka svojej impresívnej kapacite batérie som mal ešte stále 39 percent energie po štvorhodinovom okružnom výlete mestom a náročnom stúpaní do kopca. 250-wattový motor Shimano E5000 spolu s 36-voltovou lítium-iónovou batériou poskytoval dostatočnú pomoc, dosahujúc rýchlosti až 32 kilometrov za hodinu a dosah cca 96 kilometrov v ekonomickom režime.
Hoci je CTY e2.1 skvelým mestským dopravným prostriedkom, existujú aj oblasti, v ktorých by bolo možné dosiahnuť zlepšenie. S hmotnosťou 24,7 kg nie je najľahším elektrobicyklom na trhu, čo robí manévrovanie trochu náročným. Okrem toho, 250-wattový motor v náboji nemá dostatočný krútiaci moment pre strmé kopcovité cesty, čo obmedzuje jeho vhodnosť pre kopcovité mestá ako San Francisco.
Jeden aspekt, ktorý by mohol byť vylepšený, je displej. Hoci minimalistický v dizajne, jeho malé rozmery a obtiažne čitateľné rozhranie robia skontrolovanie displeja počas jazdy nepraktickým a potenciálne nebezpečným.
Záverom môžeme povedať, že REI CTY e2.1 ponúka cenovo dostupnú a potešujúcu mestskú cyklistickú skúsenosť. Aj keď má svoje obmedzenia, ako je váha a nedostatok krútiaceho momentu, jeho celkový výkon a jednoduchosť použitia ho robia atraktívnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú spoľahlivý a zábavný elektrobicykel. Takže prečo nepridať do vašich mestských dobrodružstiev trochu živej červenej farby s CTY e2.1?
Branža elektrobicyklov zažíva v posledných rokoch významný rast, ktorého hnacou silou je zvýšený záujem o udržateľnú dopravu a snaha o väčšie pohodlie a flexibilitu v mestských oblastiach. Podľa predpovedí trhu sa očakáva, že globálny trh s elektrobicyklami dosiahne hodnotu 38,6 miliardy dolárov do roku 2025 s celoročným medzným rastom 9,01% od roku 2019 do roku 2025. Tento rast je pripisovaný faktorom ako iniciatívy vlád podporujúce elektromobilnosť, pokrok v technológii batérií a rastúca popularita programov na zdieľanie elektrobicyklov vo veľkomestách po celom svete.
Avšak, odvetvie stojí pred niektorými výzvami. Jedným z problémov je nedostatok štandardizovaných predpisov a infraštruktúry pre elektrobicykle, najmä v mestských oblastiach. To môže spôsobovať zmätok a bezpečnostné obavy pre cyklistov, pretože rôzne oblasti majú rôzne pravidlá týkajúce sa obmedzenia rýchlosti, požiadaviek na prilbu a prístupu ku cyklistickým pruhom. Snažia sa riešiť tieto problémy, pričom organizácie ako Európska federácia cyklistov usilujú o jasnejšie predpisy a usmernenia pre používanie elektrobicyklov.
Okrem toho je stále rozpútaná debata o environmentálnom vplyve elektrobicyklov. Hoci sú obvykle považované za udržateľnejší spôsob dopravy v porovnaní s konvenčnými vozidlami, existujú obavy o výrobu a likvidáciu lítium-iónových batérií používaných v elektrobicykloch. Snažia sa zlepšiť procesy recyklácie batérií a skúmať alternatívne technológie batérií s nižším ekologickým odpadom.
Pre viac informácií o odvetví elektrobicyklov a predpovediach trhu môžete navštíviť MarketsandMarkets. Aktuálne novinky a vývoj v odvetví môžete sledovať na renomovaných webových stránkach zameraných na cyklistiku, ako je CyclingNews a Bicycling.