Nové výhody pre doručovateľov zverejnené primátorom Adamsom uprostred kontroverzie

2024-04-02
by
New Delivery Worker Benefits Unveiled by Mayor Adams Amid Controversy

Primátor Adams v pondelok oznámil významnú novinku týkajúcu sa zvýšenia minimálneho platu pre doručovateľov, obklopený skupinou pracovníkov. Počas tlačovej konferencie však odmietol zodpovedať dve kľúčové otázky, ktoré položil Streetsblog a týkali sa pracovných otázok doručovateľov.

Jedna z otázok sa týkala návrhu zákona člena zhromaždenia Jenifer Rajkumarovej, ktorý navrhuje, aby si všetci jazdci na elektrických bicykloch zaregistrovali svoje bicykle u DMV. Zástancovia tvrdia, že táto opatrenie zvýši bezpečnosť, zatiaľ čo kritici tvrdia, že to bude ontužovať jazdu na bicykli a brániť rozvoju udržateľného spôsobu dopravy. Zaujímavé je, že samotný zákon je postavený na nesprávnom predpoklade, ktorý uvádza, že ”v roku 2023 spôsobili elektrické bicykle viac ako 7 000 úrazov v New Yorku”. V skutočnosti však vlastné štatistiky mesta uvádzajú len 214 úrazov chodcov spôsobených jazdcami na elektrických bicykloch v minulom roku.

Druhá otázka sa týkala toho, prečo primátor Adams nezaviedol program výmeny batérií, ako vyžaduje zákon prijatý v októbri. Program má za cieľ poskytnúť nové pohonné zariadenia alebo lítium-iónové batérie za zvýhodnenú alebo bezplatnú cenu pre oprávnené osoby. Napriek tomu, že zákon vstúpil do platnosti v polovici januára, mesto nezverejnilo žiadne aktualizácie ani oznámenia týkajúce sa jeho implementácie.

Zatiaľ čo primátor obe otázky považoval za ”mimo tému,” tlačové oddelenie mesta uviedlo, že o program batériovej výmeny sa bude zaoberať Úrad pre dopravu. Avšak, na otázky týkajúce sa jeho implementácie neodpovedala.

Zaujímavé je, že primátor ochotne zodpovedal iné otázky mimo témy počas tlačovej konferencie. Patrili sem otázky týkajúce sa prestávok doručovateľov na oddych, darovania primátora, plánov na predajcov uličnej stravy a rýchlosti prijímania pracovných miest v meste.

Je nejasné, na akú konkrétnu pozíciu primátora Adamsa sa týka zákon o registrácii elektrobicyklov, pretože mestská rada zvyčajne zastáva stanovisko k štátnym a federálnym legislatívnym návrhom. Čo sa týka programu výmeny batérií, člen mestskej rady Keith Powers vyjadril netrpezlivosť, keď povedal, že sa od rady očakáva vyčlenenie 3 milióny dolárov na tento program vo svojej blížiacej sa rozpočtovej odpovedi.

Zverejnenie nových výhod pre doručovateľov primátorom Adamsom prináša nádej na zlepšenie podmienok. Kontroverzia okolo nezodpovedaných otázok však poukazuje na potrebu transparentnosti a jasnosti pri riešení dôležitých pracovných otázok pre doručovateľov.

Odvetvie doručovateľov získalo v poslednej dobe veľkú pozornosť, keď primátor Adams oznámil zvýšenie minimálnej mzdy pre týchto pracovníkov. Tento krok má potenciál výrazne zlepšiť podmienky a živobytie doručovateľov, ktorí často čelia nízkym platom a neistým pracovným podmienkam.

Avšak tlačová konferencia, ktorá sprevádzala toto oznámenie, bola poznačená odmietnutím primátora zodpovedať dve kľúčové otázky týkajúce sa pracovných otázok pre doručovateľov. Jedna z týchto otázok sa sústredila na návrh zákona člena zhromaždenia Jenifer Rajkumarovej, ktorý navrhuje, aby si všetci jazdci na elektrických bicykloch zaregistrovali svoje bicykle u DMV. Zástancovia zákona tvrdia, že toto opatrenie zvýši bezpečnosť, zatiaľ čo kritici tvrdia, že toto opatrenie bude odstrašovať od bicyklovania a brániť rozvoju udržateľného spôsobu dopravy.

Je dôležité poznamenať, že samotný zákon je postavený na nesprávnom predpoklade, ktorý uvádza, že ”v roku 2023 spôsobili elektrické bicykle viac ako 7 000 úrazov v New Yorku”. V skutočnosti však vlastné štatistiky mesta uvádzajú len 214 úrazov chodcov spôsobených jazdcami na elektrických bicykloch v predchádzajúcom roku. Táto nesúlad medzi informáciami použitými na podporu zákona vyvoláva obavy o presnosť týchto informácii.

Druhá nezodpovedaná otázka sa týka nedodržania nariadenia o programe výmeny batérií, ktoré bolo prijaté v októbri. Tento program má za cieľ poskytnúť nové pohonné zariadenia alebo lítium-iónové batérie za zvýhodnenú alebo bezplatnú cenu pre oprávnené osoby. Napriek tomu, že zákon vstúpil do platnosti v polovici januára, mesto nezverejnilo žiadne aktualizácie ani oznámenia týkajúce sa jeho implementácie.

Primátor odmietol zodpovedať obe tieto otázky s odôvodnením, že sú ”mimo tému”, čo vyvoláva obavy o transparentnosť a zodpovednosť. Zatiaľ čo tlačové oddelenie mesta uviedlo, že Úrad pre dopravu sa bude zaoberať programom výmeny batérií, neodpovedalo na žiadne otázky týkajúce sa jeho implementácie. Táto nedostupnosť informácií iba pridáva frustráciu a neistotu okolo programu.

Pokračujúci rast odvetvia doručovateľov sa očakáva, najmä vďaka rozvoju elektronického obchodu a dopytu po pohodlnej a rýchlej doprave. Avšak toto odvetvie sa tiež stretáva s problémami, ktoré je potrebné riešiť. Medzi tieto problémy patrí nízky plat, zlé pracovné podmienky a nedostatok výhod pre pracovníkov.

Aby sa zabezpečil rast a udržateľnosť odvetvia doručovateľov, je nevyhnutné, aby politické a mestské orgány riešili tieto problémy a poskytovali podporu a ochranu pre doručovateľov. To zahŕňa zavádzanie spravodlivého platu, zlepšovanie pracovných podmienok a zaisťovanie transparentnosti a zodpovednosti pri riešení pracovných otázok.

Súvisiace odkazy:
– NYC.gov
– NYC Department of Transportation

Časté otázky

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

Languages

Don't Miss

Discover the Ultimate Adventure with the Aventon Sinch.2 Folding E-Bike

Utforska den ultimata äventyret med Aventon Sinch.2 Hopfällbar elcykel

Ge dig ut på en ny nivå av spänning med
New Perspectives on Bike Culture: A Snapshot of Diversity

Nya Perspektiv på Cykelkultur: En Snabbkoll på Mångfalden

I går kväll hade jag möjlighet att stanna upp och