Tragický incident v Barangay Malanday, Marikina City prinútil úrady v Metro Manila zaviesť nové predpisy v doprave. Staršia pani Luzviminda Bisarez prišla o život po zásahu elektrickým bicyklom, ktorý ju zrazil na prechode. 31-ročný šofér e-biku bol zatknutý po incidente, no príbuzní obete tvrdili, že okamžite nevyhľadal lekársku pomoc.
V reakcii na stále sa zvyšujúci počet dopravných nehôd s elektrickými vozidlami v Metro Manila sa Metropolitan Manila Development Authority (MMDA) rozhodla konať. Minulý rok bolo hlásených viac ako 900 nehôd spojených s e-bikmi, e-trikami a e-skútrami v Metro Manila, čo je takmer trojnásobok počtu nehôd v roku 2019.
V reakcii na tieto znepokojujúce čísla uviedol predseda MMDA Don Artes: „Nebudeme čakať, až tieto čísla ešte viac narastú a situácia sa zhorší.“ MMDA zdôrazňuje, že používatelia e-bikov, e-trikov a e-skútrov čelia významnému riziku úmrtia pri jazde po cestách, kde sa ďalšie vozidlá pohybujú rýchlosťou 60-80 km/h. Momentálne nie je povinnosťou nosiť pri jazde týmito vozidlami helmu.
V snahe predchádzať ďalším nehodám a chrániť bezpečnosť chodcov a motoristov bude vláda presadzovať politiku, ktorá zakazuje e-bikom, e-trikom, tuk-tukom, skútrom, pedicabs, ťahancom a ’kuligligom’ prechádzať hlavnými cestami v Metro Manila. Od 15. apríla budú tieto vozidlá zakázané na vnútroštátnych cestách, okružných cestách a radiálnych cestách.
Nové predpisy v doprave ovplyvnia niektoré dôležité cesty v Metro Manila, vrátane Claro M. Recto Avenue, Epifanio de los Santos Avenue, Roxas Boulevard a Quezon Avenue, medzi inými. Očakáva sa, že týmito opatreniami sa podstatne zníži počet nehôd s elektrickými vozidlami a obyvatelia Metro Manila budú na cestách bezpeční.
Tragický incident v Barangay Malanday, Marikina City upozornil na naliehavý problém dopravných nehôd s elektrickými vozidlami v Metro Manila. Tento incident prinútil Metropolitan Manila Development Authority (MMDA) konať a zaviesť nové predpisy v doprave s cieľom zabezpečiť bezpečnosť chodcov a motoristov.
Podľa správ sa v Metro Manila zaznamenal výrazný nárast počtu dopravných nehôd spojených s e-bikmi, e-trikmi a e-skútrami. Len v roku 2020 bolo hlásených viac ako 900 nehôd spojených s týmito elektrickými vozidlami, čo je takmer trojnásobok počtu nehôd oproti predchádzajúcemu roku. Tieto znepokojujúce čísla donútili MMDA riešiť problém naliehavo.
Predseda MMDA, Don Artes, zdôraznil potrebu okamžitého konania a vyhlásil: „Nebudeme čakať, až tieto čísla ešte viac narastú a situácia sa zhorší.“ Upozornil na vysoké riziko úmrtia pre používateľov elektrických vozidiel, ktorí zdieľajú cesty s konvenčnými vozidlami jazdiacimi vysokou rýchlosťou. Momentálne nie je povinnosťou nosiť pri jazde e-bikmi, e-trikmi a e-skútrami helmu, čo navyše prispieva k bezpečnostným obavám.
Na riešenie problému a predchádzanie ďalším nehodám bude vláda presadzovať novú politiku, ktorá zakáže rôzne druhy elektrických vozidiel, ako aj nerovozných vozidiel ako pedicabs a ťahancom, používať hlavné cesty v Metro Manila. Od 15. apríla bude táto zákazka platná pre vnútroštátne cesty, okružné cesty a radiálne cesty v regióne.
Týmto novým predpisom budú ovplyvnené niektoré dôležité cesty v Metro Manila, ako Claro M. Recto Avenue, Epifanio de los Santos Avenue, Roxas Boulevard a Quezon Avenue. Zákazom elektrických vozidiel a nerovozných vozidiel na týchto hlavných cestách si vláda stanovuje cieľ znížiť počet nehôd a zabezpečiť bezpečnosť všetkých ľudí na cestách v regióne.
Predpokladá sa, že zavedenie týchto nových predpisov v doprave bude mať významný vplyv na priemysel elektrických vozidiel v Metro Manila. Môže to viesť k poklesu dopytu po e-bikoch, e-trikoch a e-skútroch, keďže spotrebitelia budú musieť nájsť alternatívne spôsoby dopravy pre svoje denné cesty. Avšak to by mohlo vytvoriť príležitosť pre iné formy udržateľnej dopravy, ako napríklad systémy verejnej dopravy, aby sa vo regióne rozkvitli.
Prognózy trhu pre priemysel elektrických vozidiel na Filipínach
Priemysel elektrických vozidiel na Filipínach sa v posledných rokoch stabilne rozrastá, čo je podporované rôznymi faktormi, ako napríklad iniciatívami vlády, environmentálnymi obavami a technologickými pokrokmi. Podľa trhových správ sa očakáva, že trh s elektrickými vozidlami na Filipínach bude v nasledujúcich rokoch pokračovať vo svojom raste.
Jedným z hlavných faktorov, ktoré podporujú rast trhu s elektrickými vozidlami, je podpora vlády pre udržateľnú dopravu. Filipínska vláda aktívne propaguje používanie elektrických vozidiel prostredníctvom rôznych pobídek, ako sú daňové úľavy a dotácie. Tieto iniciatívy majú za cieľ zníženie emisií uhlíka a zlepšenie kvality ovzdušia v krajine.
Okrem toho vzrastajúca informovanosť a obavy o životnom prostredí medzi spotrebiteľmi prispeli k nárastu dopytu po elektrických vozidlách. Filipíny, ako aj mnoho iných krajín, sú svedkami posunu k čistejším a udržateľnejším formám dopravy a elektrické vozidlá sa vnímajú ako životaschopné riešenie.
Technologické pokroky v sektore elektrických vozidiel hrajú tiež významnú úlohu pri podpore rastu trhu. Vývoj efektívnejších batérií, dlhšie dojazdy a rýchlejšie nabíjacie infraštruktúry spravili elektrické vozidlá praktickejšími a atraktívnejšími pre spotrebiteľov.
Napriek pozitívnym vyhliadkam pre priemysel elektrických vozidiel na Filipínach je potrebné riešiť aj niekoľko výziev. Jednou z hlavných výziev je nedostatok nabíjacích infraštruktúr. Obmedzený počet nabíjacích staníc v krajine robí nepraktické dobíjanie elektrických vozidiel, čo môže odradiť potenciálnych kupcov.
Ďalšou výzvou je vyššia počiatočná cena elektrických vozidiel oproti konvenčným vozidlám. Aj keď vláda poskytuje pobídky na zníženie ceny, elektrické vozidlá stále majú vyššiu cenu. Tento faktor môže obmedziť prijímanie elektrických vozidiel u spotrebiteľov, ktorí dbajú na cenu.
Celkovo má priemysel elektrických vozidiel na Filipínach sľubný potenciál pre rast vďaka podpore vlády, zvyšujúcej sa informovanosti o životnom prostredí a technologickým pokrokom. Avšak riešenie výziev ako nabíjacia infraštruktúra a dostupnosť budú kľúčové pre dlhodobý úspech priemyslu.
Pre viac informácií o tomto téme môžete navštíviť: https://example.com.