Nová legislatíva v New Jersey prináša výzvy pre e-biky a skútre

2024-03-22
by
The Consequences of Proposed E-Bike Regulation in New Jersey

Nový návrh zákona, ktorý sa momentálne diskutuje v New Jersey, vyvolal veľa kontroverzií svojím návrhom, ktorý požaduje povinné poistenie a registráciu všetkých e-bikov a skútrov s nízkou rýchlosťou v oddelení motorových vozidiel (DMV). Aj keď by to potenciálne mohlo mať prínos pre advokátov zameraných na osobné zranenia, ciele tohto zákona a problém verejnej politiky, ktorým sa snaží riešiť, zostávajú nezrozumiteľné.

Aktuálna legislatíva už pokrýva prechodcov a tradičné bicykle vo vzťahu k poistnému plneniu ”no-fault”, čo necháva e-biky a skútre s nízkou rýchlosťou v právnom vákue. Namiesto zavádzania nových právnych predpisov by však bolo praktickejšie, keby sa existujúce zákony o poistení ”no-fault” upravili tak, aby sa do neho započítali aj tieto alternatívne formy dopravy.

Bohužiaľ, návrh zákona S2292 by mohol otvoriť brány novej kategórii súdnych tých ”návštevy”. Menšie nehody s e-bikmi a skútrom, ktoré majú nízku rýchlosť, by mohli viesť k rozsiahlym škodovým nárokom, čím by advokátske kancelárie získali významný prírastok svojich príjmov. Je otázne, či tento návrh naozaj slúži najlepším záujmom verejnosti alebo či len prospeje konkrétnej odvetviu.

Okrem toho, uskutočniteľnosť tejto navrhovanej regulácie je veľmi otázna. Oddelenie motorových vozidiel nemá dostatočnú infraštruktúru na zvládnutie ďalšiej pracovnej záťaže, čo vyvoláva bremeno pre daňových poplatníkov a vedie k dlhším radám a čakacím dobám na miestach DMV. Okrem toho, súčasné obchodné kanály, ktoré predávajú e-biky, by mali problémy s dodržaním náročných predpisov uvedených v zákone.

Dokonca aj poisťovacie odvetvie, ktoré by mohlo získať tisícky nových zákazníkov, sa silne postavilo proti tomuto návrhu. Neschopnosť relevantných poistných produktov pre túto konkrétnu kategóriu krytia znamená, že by trvalo roky vypracovať príslušné ponuky. To ďalej ilustruje nerealizovateľnosť a potenciálne negatívne dôsledky tohto návrhu.

Ak by bol tento zákon prijatý, predstavoval by ďalšiu vrstvu regulácie a nákladov pre majiteľov e-bikov a skútrov. V štáte, kde sú priemerné náklady na povinné ručenie už vysoké, by to postihlo najmä tých, ktorí sa spoliehajú na dostupné možnosti dopravy pre svoj živobytie. Zákon nerieši vplyv na premávku, kvalitu vzduchu a celkovú ekonomiku.

V New Jersey existujú nepochybne dôležitejšie problémy s dopravou, ktoré vyžadujú pozornosť a zdroje. Je kľúčové, aby zákonodarcovia znova zvážili dôsledky návrhu S2292 a uprednostňovali riešenia, ktoré zlepšujú bezpečnosť a dostupnosť bezťažnými predpismi pre obyvateľov.

Priemysel s e-bikmi a skútormi zažíva v posledných rokoch rýchly rast, pričom predpovede trhu naznačujú ďalší rast v nasledujúcich rokoch. Podľa výskumnej spoločnosti Market Research Future by globálny trh s e-bikami mal do roku 2025 dosiahnuť hodnotu 38,6 miliárd dolárov s ročným rastom 9,01%. Podobne sa očakáva, že globálny trh s elektrickými skútrami do roku 2025 dosiahne hodnotu 28 miliárd dolárov s ročným rastom 8,5%.

Jedným z hlavných faktorov tohto rastu je zvýšený dopyt po udržateľných dopravných riešeniach. E-biky a skútre ponúkajú ekologickejšiu alternatívu k tradičným vozidlám, znižujú emisie uhlíka a zmierňujú premávku v mestských oblastiach. Sú tiež cenovo dostupným dopravným prostriedkom, najmä pre krátke vzdialenosti.

Návrh legislatívy v New Jersey by však mohol pre priemysel predstavovať značné výzvy. Požiadavka na poistenie a registráciu e-bikov a skútrov by mohla odradiť potenciálnych kupujúcich a obmedziť rozširovanie týchto alternatívnych dopravných prostriedkov. Majiteľov by tiež postihla zbytočná finančná záťaž, najmä ľudí s nízkymi príjmami, ktorí sa spoliehajú na tieto vozidlá pre svoju dopravu.

Navyše, potenciálny nárast súdnych sporov v dôsledku navrhovanej legislatívy by mohol mať negatívne dôsledky pre priemysel. Advokátske kancelárie zamerané na osobné zranenia by mohli využiť aj malé nehody na získanie zisku, čo by mohlo viesť k nárastu nezmyselných žalôb a poistných nárokov. To by mohlo prispieť k rastúcim nákladom na poistenie pre majiteľov e-bikov a skútrov a ďalšie odrádzanie od používania týchto dopravných prostriedkov.

Otázkou je aj uskutočniteľnosť navrhovanej regulácie. Oddelenie motorových vozidiel by sa stretlo so značnými problémami pri spracovaní dodatočnej pracovnej záťaže, čo by mohlo viesť k dlhším čakacím dobám. Obchody, ktoré predávajú e-biky a skútre, sa môžu zápasiť s dodržiavaním náročných predpisov uvedených v zákone, čo by ovplyvnilo schopnosť priemyslu operovať efektívne a bez problémov.

Aj keď zámery navrhovanej legislatívy v New Jersey môžu byť dobré, existujú významné obavy zo strany priemyslu a trhu, ktoré treba riešiť. Priemysel s e-bikmi a skútormi rýchlo rastie a ponúka sľubné riešenia pre udržateľnú dopravu. Zavádzanie zdĺhavých predpisov, ako je povinné poistenie a registrácia, by mohlo brániť pokroku priemyslu a obmedzovať dostupnosť týchto alternatívnych dopravných riešení. Zákonodarcovia by mali dôkladne zvážiť potenciálne negatívne dôsledky tohto návrhu a zamerať sa na riešenia, ktoré zlepšujú bezpečnosť a dostupnosť bez zbytočných predpisov pre obyvateľov.

Odkazy:
– Market Research Future: Trh s e-bikami
– Grand View Research: Trh s elektrickými motocyklami a skútrom

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

Languages

Don't Miss

Fire Incident Highlights Safety Risks of E-bike Batteries

Brandincident framhäver säkerhetsrisker med elcykelbatterier

I morse svarade Fargo brandkår på ett nödsamtal angående en
The Versatile Edge 530: Garmin’s Compact Cycling Companion

Den Mångsidiga Edge 530: Garmins Kompakta Cykelkamrat

Garmin Edge 530 har etablerat sig som ett betydande verktyg