Štátni zákonodarcovia prijímajú opatrenia na riešenie bezpečnostných problémov súvisiacich s mikromobilnými zariadeniami v reakcii na narastajúci počet požiarov a nehôd súvisiacich s lítio-iontovými batériami. Nedávno prijatý návrh zákona Zväzu, A4938, sa snaží zakázať predaj lítio-iontových batérií používaných v zariadeniach, ako sú elektrické bicykle a skútre, pokiaľ nespĺňajú určité bezpečnostné normy a špecifikácie.
Návrh zákona, spoluautorom ktorého sú zástupcovia Zväzu Steven Raga, Andrew Hevesi, David Weprin, Stacey Pheffer Amato a Juan Ardila, si vyslúžil aplauz za svoje zásadné opatrenia. Pheffer Amato zdôraznila dôležitosť stanovenia bezpečnostných noriem na zabránenie požiarov, zranení a dokonca úmrtí. Legislatíva tiež zameriava pozornosť na zodpovednosť predajcov a predávajúcich, pričom porušovatelia čelia trestu vo výške od 500 do 1000 dolárov.
Ďalší súbor návrhov zákona, S07760 a A08102, navrhuje zavedenie červeného štítku na nabíjacích kábloch mikromobilných zariadení, skútrov a elektrických bicyklov. Tento štítok by pripomínal používateľom, aby zariadenie odpojili, keď sa nepoužíva, a poskytoval dodatočné bezpečnostné informácie pre spotrebiteľov. Návrhy zákona, spolupredkladajúce rôzni zákonodarcovia, vrátane senátora Joea Addabboa Jr. z oblasti Queens, majú za cieľ zvýšiť povedomie spotrebiteľov a podporovať bezpečné používanie týchto zariadení.
Poslankyňa Jenifer Rajkumar predložila samostatnú legislatívu, A09092 a A09114, na reguláciu používania elektrických bicyklov. Prvý zákon vyžadoval by, aby elektrické bicykle a skútre boli zaregistrované v oddelení motorových vozidiel a mali registračné značky. Druhý zákon ide ešte o krok ďalej a navrhuje každoročné kontroly, vrátane kontrol batérií, a povinné zabezpečenie proti zodpovednosti.
Tieto iniciatívy sú reakciou na alarmujúce štatistiky. Len v roku 2023 sa v New Yorku uskutočnilo viac ako 7 000 zranení súvisiacich s elektrickými bicyklami a viac ako 250 požiarov spôsobených batériami elektrických bicyklov. Tragicky tieto incidenty vyústili vo straty 18 životov a 133 zranených osôb. Rajkumar zdôraznila potrebu prijať okamžité opatrenia na riešenie týchto alarmujúcich bezpečnostných otázok.
Tieto legislatívne úsilie majú za cieľ vytvoriť prísnejšie predpisy a bezpečnostné protokoly pre používanie a predaj mikromobilných zariadení. Výkonnou tímom v tomto smere je, aby zabránili nehodám, ochránili spotrebiteľov a zabezpečili, že tieto zariadenia sa budú môcť bezpečne využívať na mestských uliciach.
Priestor pre mikromobilný priemysel sa za posledné roky výrazne zväčšil, pričom elektrické bicykle a skútre sa stali populárnymi dopravnými prostriedkami v mnohých mestách. V súvislosti s tým sa však objavili obavy týkajúce sa bezpečnosti vzhľadom na nárast počtu nehôd a požiarov súvisiacich s lítio-iontovými batériami. Štátni zákonodarcovia si všimli tieto problémy a teraz prijímajú opatrenia na ich riešenie.
Jedným z takýchto opatrení je zákon Zväzu A4938, ktorý sa snaží zakázať predaj lítio-iontových batérií používaných v mikromobilných zariadeniach, pokiaľ nespĺňajú špecifické bezpečnostné normy a špecifikácie. Táto legislatíva je vnímaná ako kľúčový krok pri zabránení požiarov, zranení a úmrtí spôsobených vadnými batériami. Tiež zavádza zodpovednosť predajcov a predávajúcich, pričom za porušenie hrozia pokuty vo výške od 500 do 1000 dolárov.
Na ďalšie podporovanie bezpečnosti navrhujú návrhy zákona S07760 a A08102 zavedenie červeného štítku na nabíjacích kábloch mikromobilných zariadení, skútrov a elektrických bicyklov. Tento štítok by mohol slúžiť ako pripomienka pre používateľov, aby odpojili zariadenie, keď sa nepoužíva, a pridáva dodatočné informácie o bezpečnosti. Cieľom je zvýšiť povedomie spotrebiteľa a podporovať zodpovedné používanie týchto zariadení.
Poslankyňa Jenifer Rajkumar tiež predložila legislatívu na reguláciu používania elektrických bicyklov. A09092 by vyžadoval, aby elektrické bicykle a skútre boli zaregistrované v oddelení motorových vozidiel a mali registračné značky. Na druhej strane A09114 navrhuje každoročné kontroly, vrátane kontrol batérií, a povinné zabezpečenie zodpovednosti pre tieto zariadenia. Tieto opatrenia majú za cieľ zlepšiť zodpovednosť a zabezpečiť, že elektrické bicykle budú bezpečné pre použitie.
Potrebu týchto legislatívnych opatrení podčiarkujú alarmujúce štatistiky. V roku 2023 v New Yorku bolo zaznamenaných viac ako 7 000 zranení súvisiacich s elektrickými bicyklami a viac ako 250 požiarov zapríčinených batériou elektrických bicyklov. Tieto incidenty si vyžiadali straty 18 ľudských životov a 133 zranených osôb. Tieto prípady poukazujú na urgentnú potrebu prijať opatrenia na riešenie bezpečnostných otázok.
Schválenie týchto návrhov predstavuje významný krok smerom k vytvoreniu prísnejších predpisov a bezpečnostných protokolov pre používanie a predaj mikromobilných zariadení. Zákonodarcovia dúfajú, že tieto opatrenia pomôžu zabrániť nehodám, ochrániť spotrebiteľov a zabezpečiť, aby bolo možné tieto zariadenia bezpečne používať na mestských uliciach.
Pre viac informácií o mikromobilných zariadeniach a súvisiacich otázkach navštívte webové stránky New York Times alebo stránky Bicycling.