Navrhované nariadenie v Albuquerque zamýšľa regulovať rýchlostný limit elektrických bicyklov na chodníkoch

2024-04-20
by
Proposed Ordinance in Albuquerque Aims to Regulate E-Bike Speed Limit on Trails

Elektrické bicykle získavajú významnú popularitu v Novom Mexiku, najmä vo vonkajšom štáte ako je Nové Mexiko, kde ľudia radi trávia čas na chodníkoch. V dôsledku toho musia užívatelia chodníkov tieto cesty zdieľať s cyklistami. V súčasnosti platí legislatíva, ktorá umožňuje triedu 1 elektrických bicyklov na chodníkoch, zatiaľ čo povolenie triedy 2 a triedy 3 elektrických bicyklov zostáva na zodpovednosti miest.

Avšak nový navrhovaný zákon od radníka Albuquerque Louieho Sancheza sa snaží zmeniť predpisy týkajúce sa elektrických bicyklov na chodníkoch. Ak by bol schválený, zákon by povolil všetky tri triedy elektrických bicyklov na chodníkoch s viacúčelovým využitím, ale ukladal by rýchlostný limit 20 mph na všetkých chodníkoch.

Elektrické bicykle sa klasifikujú nasledovne:
– Trieda 1: Tieto bicykle fungujú len pri šliapaní a musia zostať pod 20 mph.
– Trieda 2: Tieto bicykle môžu byť prevádzkované buď šliapaním alebo použitím plynu a musia tiež zostať pod 20 mph.
– Trieda 3: Tieto bicykle fungujú výhradne pri šliapaní a musia udržiavať rýchlosť pod 28 mph.

Zatiaľ čo je úmysel navrhnutého zákona pochopiteľný, niektorí jazdci vyjadrili obavy o jednotný rýchlostný limit. Patrick Martin, predseda združenia BikeABQ, uznáva potrebu rýchlostných limitov na určitých obmedzených oblastiach s vysokou pešíckou premávkou. Avšak argumentuje, že zavedenie jednotného rýchlostného limitu na chodníkoch, ako sú Four Hills, University okrem Mesa Del Sol a Embudo východne od Juan Tabo, môže byť zbytočné, pretože tieto oblasti majú obvykle menší počet peších.

Martin ďalej zdôrazňuje, že dlhšie viacúčelové traily, na ktoré sa často spoliehajú dojazdoví cyklisti, by sa mali zvážiť osobitne. Mnoho cyklistov uprednostňuje používanie chodníkov namiesto navigácie nechránenými cyklochodníkmi vedľa vozidiel, pretože jazda po chodníku poskytuje väčšiu bezpečnosť.

Uznávajúc zložitosť tejto problematiky, Martin chváli úsilie mesta nájsť vyvážené riešenie. BikeABQ zapojil do rozsiahlych diskusií, zvažujúc rôzne perspektívy. Napokon Martin navrhuje, že najpraktickejším prístupom by bolo uplatňovanie rýchlostných limitov v oblastiach, kde sú považované za nevyhnutné.

Navrhovaný zákon sa stále posudzuje a mestská rada plánuje znovu prerokovať túto záležitosť 15. mája, aby sa ďalej diskutovalo o predpisoch týkajúcich sa rýchlostných limitov elektrických bicyklov na chodníkoch.

Elektrický priemysel sa teší významnému nárastu popularity, nielen v Novom Mexiku, ale celosvetovo. Podľa trhového výskumu sa očakáva, že trh s elektrickými bicyklami vzrastie s klesajúcou ročnou mierou rastu (CAGR) 7,9% od roku 2021 do roku 2028. Faktory ako rastúce povedomie o environmentálnej udržateľnosti a dopyt po efektívnych a ekonomicky prístupných dopravných riešeniach prispievajú k tomuto rastu.

Jedným z hlavných dôvodov pre nárast používania elektrických bicyklov je atraktívnosť outdoorových aktivít v štátoch ako Nové Mexiko, kde jednotlivci radi trávia čas na chodníkoch. Elektrické bicykle poskytujú dostupný a ekologický spôsob na preskúmanie týchto chodníkov, umožňujú jazdcom prejsť dlhšie vzdialenosti a ľahšie prekonať stúpania.

Avšak tento nárast využívania si vyžiadal potrebu regulácie týkajúcej sa elektrických bicyklov na chodníkoch. V súčasnosti sú triede 1 elektrické bicykle dovolené na chodníkoch v Novom Mexiku, zatiaľ čo právomoc povoliť triedy 2 a triedy 3 elektrických bicyklov spočíva na mestách. Rada mesta Albuquerque však predložila navrhnutý zákon na zmenu tohto opatrenia. Ak by bol schválený, zákon by povolil všetky tri triedy elektrických bicyklov na viacúčelových chodníkoch, ale ukladal by rýchlostný limit 20 mph na všetkých chodníkoch.

Navrhovaný zákon vyvolal diskusie medzi cyklistami a skupinami zastupujúcimi ich záujmy. Hoci mnohí podporujú úmysel opatrenia, vzniesli sa obavy o jednotný rýchlostný limit. Niektorí argumentujú, že zavedenie jednotného rýchlostného limitu na všetkých chodníkoch môže byť zbytočné, pretože určité oblasti majú nižší počet peších a širšie priestory, ktoré môžu zvládnuť vyššie rýchlosti.

Skupiny ako BikeABQ aktívne prebiehajú tieto diskusie, aby našli vyvážené riešenie. Uznávajú potrebu rýchlostných limitov v oblastiach s vysokou pešíckou premávkou, ale navrhujú, že dlhšie viacúčelové chodníky, často využívané dojazdovými cyklistami, by sa mali zvážiť samostatne. Tieto chodníky poskytujú bezpečnejšiu alternatívu pre cyklistov, ktorí uprednostňujú vyhnúť sa navigácii po nechránených cyklochodníkoch vedľa vozidiel.

Problém je zložitý a nájsť konsenzus medzi rôznymi perspektívami je výzvou. Avšak rada mesta aj skupiny ako BikeABQ si uvedomujú dôležitosť adresovania vznesených obáv a zároveň zaisťovania bezpečnosti všetkých užívateľov chodníkov. Spoločne pracujú na dosiahnutí praktického prístupu, ktorý by zahŕňal uplatňovanie rýchlostných limitov tam, kde je to nevyhnutné a primerané.

Navrhovaný zákon sa stále posudzuje a ďalšie rokovania sú naplánované na 15. mája. Mestská rada má za cieľ dôkladne zhodnotiť predpisy týkajúce sa rýchlostných limitov elektrických bicyklov na chodníkoch pred rozhodnutím.

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

Languages

Don't Miss

Truck Driver Charged After Fatal Collision with E-bike Rider

Sťahoval kamión naložený príbeh

Toronto, Kanada – Policajti v Toronte podnikli právne kroky proti
Exploring Safety Measures and Awareness in the Wake of a Tragic Incident

Utforska säkerhetsåtgärder och medvetenhet efter en tragisk händelse

I de stilla timmarna i gryningen i St. Petersburg utvecklades