Proposed E-Bike Registration Aims to Improve Safety and Accountability

V posledných rokoch nárast počtu elektrobicyklov na mestských uliciach vyvolal obavy v súvislosti s bezpečnosťou a zodpovednosťou. Mesto Department dopravy uvádza, že od roku 2019 bolo elektrobicyklami zabité iba šesť chodcov, ale členovia Aliancie pre bezpečnosť elektromobilov tvrdia, že existuje oveľa viac závažných zranení, o ktorých sa často nepodáva správa. To viedlo skupinu k požiadavke na registráciu elektrobicyklov, s cieľom zlepšiť zodpovednosť pri nehodách.

Tragický prípad Priscilly Lokeovej, uznávanej pedagogičky, ktorú v Chinatowne zrazil elektrobicykel, ukazuje naliehavosť tejto otázky. Pokračujúci kolotoč nedávnych nešťastí, vrátane mnohých ďalších prípadov, podnietil obete a ich zástancov k požiadavke na konanie.

Zástancovia registrácie elektrobicyklov tvrdia, že by sa tým vytvoril dlho očakávaný systém zodpovednosti. Paralely s vlastnením auta sú nevyhnutné, kde sa od vodičov vyžaduje, aby platili poistenie, získali vodičský preukaz a registrovali svoje vozidlá. Zástupca Zastupiteľstva Robert Holden tvrdí nevyhnutnosť podobného prístupu aj pri elektrobicykloch, navrhuje zavedenie registračných plôch a registráciu. Tento systém by umožnil identifikáciu nezodpovedných jazdcov a poskytoval možnosť odškodnenia obetiam.

Zatiaľ čo úradné štatistiky ukazujú relatívne nízky počet úmrtí v dôsledku nehôd s elektrobicyklami, Aliancia pre bezpečnosť elektromobilov tvrdí, že vážne zranenia sú oveľa bežnejšie a často sa nepodávajú správy. Obete opisujú rozmanité traumatické zážitky, vrátane zlomenín kostí, traumou založeného poranenia mozgu, obrn, a dokonca smrti. Aliancia zdôrazňuje, že tieto incidenty majú hlboký vplyv na životy zúčastnených, zanechávajúc fyzické a emocionálne jazvy, ktoré sa nikdy úplne nezahoja.

Napriek tomu, že návrh zákona nazvaný Priscillin zákon má 31 sponzorov, hlasovanie o navrhovanej legislatíve sa ešte nepodarilo uskutočniť druhý rok po sebe. Zástancovia veria, že ide o záležitosť verejnej bezpečnosti podobnú prechodom pre chodcov, semaforom a rýchlostným limitom. Tvrdia, že zavedenie registrácie elektrobicyklov by bolo dôležitým krokom vpred pri zabezpečení blaha všetkých účastníkov cestnej premávky.

Ako diskusia pokračuje, zatiaľ nie je jasné, či Mestská rada bude konať s cieľom prijať Priscillin zákon. Medzitým obete a ich zástancom zostávajú pevní v svojom úsilí o bezpečnejšie a zodpovednejšie prostredie pre elektrobicyklovanie.

Priemysel elektrobicyklov zažil v posledných rokoch významný rast. Podľa správy spoločnosti Research and Markets sa predpokladá, že globálny trh s elektrobicyklami dosiahne do roku 2025 38,6 miliardy dolárov, pričom ročná prepočítaná miera rastu od roku 2019 do 2025 je 9,7 %. Tento nárast dopytu možno pripísať rôznym faktorom, vrátane stúpajúcich obáv o znečistenie, rastúcich cien palív a rastúceho záujmu o udržateľné možnosti dopravy.

Avšak, spolu s popularitou elektrobicyklov vznikli obavy týkajúce sa bezpečnosti a zodpovednosti. Narastajúci počet elektrobicyklov na mestských uliciach vyvolal otázky, ako zaistiť blaho jazdcov aj peších. To viedlo k diskusiám o potrebe regulácií a politík na riešenie týchto otázok.

Jednou z otázok vo vnútri debaty je neexistencia komplexného systému hlásenia nehôd s elektrobicyklami. Úrad Department pre dopravu tvrdí, že od 2019 bolo elektrobicyklami zabité iba šesť chodcov. Avšak Aliancia pre bezpečnosť elektromobilov tvrdí, že tento počet nedokáže zachytiť celý rozsah tohto problému, pretože mnohé vážne zranenia z nehôd s elektrobicyklami často nepodávajú správu. Tento rozpor v hlásení vyvolal výzvy na registráciu elektrobicyklov s cieľom zlepšiť zodpovednosť pri nehodách.

Zástancovia registrácie elektrobicyklov tvrdia, že by to vytvorilo systém zodpovednosti podobný tomu pre majiteľov áut. Veria, že elektrobicyklisti by mali byť povinní platiť poistenie, získať vodičský preukaz a registrovať svoje vozidlá, podobne ako je to vyžadované pre vlastníctvo auta. To by umožnilo identifikáciu nezodpovedných jazdcov a poskytlo obetiam prostriedky na náhradu v prípade nehody.

Implementácia registrácie elektrobicyklov však narazila na problémy. Navrhovaný zákon známy ako Priscillin zákon, pomenovaný po Pricille Lokeovej, ktorá tragicky zahynula pri nehode na elektrobicykli v Chinatowne, sa ešte neuskutočnil hlasovanie počas druhého roka po sebe. Tento zákon, ktorý by zaviedol registráciu elektrobicyklov a ďalšie bezpečnostné opatrenia, získal podporu 31 sponzorov. Zástancovia tvrdia, že ide o záležitosť verejnej bezpečnosti a prijatie Priscillin zákona by bol dôležitým krokom vpred pri zabezpečení blaha všetkých účastníkov cestnej premávky.

Ako diskusia o bezpečnosti a zodpovednosti elektrobicyklov pokračuje, zostáva otázka, či Mestská rada zasiahne a prijme Priscillin zákon alebo podobnú legislatívu. Do tej doby obete a ich zástancovia pokračujú v úsilí o bezpečnejšie a zodpovednejšie prostredie pre elektrobicyklovanie.

Zdroj: Research and Markets, dostupné na: https://www.researchandmarkets.com/

By

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *