Proposal to Restrict E-Bike Use for Children Under 12 in California

V Kalifornii sa predstavuje nový návrh, ktorý si kládne za cieľ podporiť bezpečnejšie používanie elektrických bicyklov obmedzením ich používania pre deti do 12 rokov. Poslankyňa Tasha Boerner pripravuje pilotný program, ktorý by zakazoval mladým deťom jazdu na e-bicykloch v oblastiach, ktoré sa rozhodnú do programu zapojiť.

Pôvodný návrh legislatívy, ktorý vyžadoval od jazdcov vo veku od 12 do 16 rokov absolvovať písomný test a získať licenciu na prevádzku e-bicykla, narazil na odpor štátnych úradov kvôli nákladom a problémom s implementáciou. Výsledkom bolo, že zákon bol upravený tak, že sa zameriava na pilotný program mesto po meste pre deti do 12 rokov a obmedzuje ich používanie e-bicyklov triedy 1 a triedy 2.

Okrem pilotného programu je v systéme ďalší návrh na vytvorenie digitálnej príručky, ktorá by zoskupovala predpisy a pravidlá týkajúce sa e-bicyklov a cestnej premávky. Tento návrh získal podporu prechodom z fyzickej príručky na menej nákladnú a náročnú e-knihu.

Obidve návrhy úspešne prešli výborom pre dopravu senátu a budú pokračovať na predsedníctvo senátu na ďalšie posúdenie. Ak ich guvernér podpíše, účinnosť týchto opatrení bude od 1. januára. Mestskí vedúci budú potom mať možnosť sa rozhodnúť, či sa zapoja do pilotného programu.

Poslankyňa Boerner zdôrazňuje dôležitosť bezpečnej prevádzky e-bicyklov pre deti a tvrdí, že pre deti do 12 rokov nie sú e-bicykle vhodné. E-bicykle triedy 1 a triedy 2 môžu dosiahnuť rýchlosti až 20 mph, zatiaľ čo e-bicykle triedy 3 môžu dosiahnuť rýchlosti až 28 mph. V súčasnosti sú povinné helmy pre jazdcov do 18 rokov, ale nie pre dospelých na e-bicykloch triedy 1 a triedy 2. Avšak na e-bicykloch triedy 3 sú helmy povinné pre všetkých jazdcov.

Zavedenie týchto návrhov rieši potrebu jednotných predpisov v celej Kalifornii a má za cieľ zabezpečiť bezpečnosť mladých jazdcov na e-bicykloch. Komunitní líderi a rodičia sú povzbudzovaní, aby sa zúčastnili online školiaceho kurzu bezpečnosti jazdy na e-bicykli kalifornskej cestnej polície. Týmto opatrením sa dúfa, že používanie e-bicyklov medzi deťmi bude vo štáte bezpečnejšie a viac regulované.

Zavedenie navrhovanej legislatívy v Kalifornii odráža rastúce obavy o bezpečné používanie elektrických bicyklov, najmä medzi mladými jazdcami. Odvetvie e-bicyklov zažíva v posledných rokoch významný rast, pričom čoraz viac ľudí si tieto dopravné prostriedky vyberá na svoju každodennú jazdu alebo rekreačné aktivity.

Podľa trhových predpovedí sa predpokladá, že dopyt po elektrických bicykloch bude ďalej rásť. Správa od spoločnosti Market Research Future predpovedá, že do roku 2023 dosiahne globálny trh s e-bicyklami hodnotu približne 46 miliárd dolárov pri ročnom raste 5,79% počas obdobia predpovede.

Avšak spolu s týmto rastom sa objavujú čoraz väčšie obavy o bezpečnosť jazdcov na e-bicykloch, najmä detí. Vyššie rýchlosti a možnosti pohonu e-bicyklov v porovnaní s tradičnými bicyklami predstavujú dodatočné riziká, najmä pre mladých a nezdatných jazdcov.

Navrhovaný pilotný program v Kalifornii sa usiluje o riešenie týchto obáv obmedzením používania e-bicyklov pre deti do 12 rokov. Cieľom je prostredníctvom tohto programu na základe mestských základných opatrení skúmať vplyv na bezpečnosť a posúdiť možnosti širších predpisov.

Ďalší navrhovaný návrh, ktorý získal podporu, sa zameriava na vytvorenie digitálnej príručky, ktorá by poskytovala aktualizované informácie a pokyny jazdcom na e-bicykloch. Tento prechod od fyzickej príručky k e-knihe je nákladovo efektívny a účinný spôsob poskytnutia aktualizovaných informácií jazdcom na e-bicykloch.

Schválenie týchto návrhov Výborom pre dopravu senátu naznačuje uznanie dôležitosti regulovania používania e-bicyklov a zabezpečovania bezpečnosti jazdcov. Ak sa tieto návrhy stanú zákonom, bude na mestských vodcoch, aby sa rozhodli, či sa budú chcieť zapojiť do pilotného programu, čo ukazuje flexibilitu implementácie na základe miestnych okolností a preferencií.

Obavy, ktoré poslankyňa Boerner vyjadrila ohľadom vhodnosti e-bicyklov pre deti do 12 rokov, sú v súlade s existujúcimi predpismi, ktoré zdôrazňujú riziká spojené s vyššími rýchlosťami. E-bicykle triedy 1 a triedy 2 môžu dosiahnuť rýchlosti až 20 mph, zatiaľ čo e-bicykle triedy 3 môžu dosiahnuť rýchlosti až 28 mph. Rozdiely v rýchlostných možnostiach zdôrazňujú potrebu dodatočných bezpečnostných opatrení pre jazdcov rôznych vekových skupín.

Zavedenie týchto návrhov zabezpečuje potrebu jednotných regulácií v celej Kalifornii, najmä čo sa týka požiadaviek na helmu. V súčasnosti sú povinné helmy pre jazdcov do 18 rokov, ale nie pre dospelých jazdcov na e-bicykloch triedy 1 a triedy 2. Avšak na e-bicykloch triedy 3 sú helmy povinné pre všetkých jazdcov, ktorí môžu dosiahnuť vyššie rýchlosti.

Na podporu tejto iniciatívy a zabezpečenie informovaného používania e-bicyklov kalifornská cestná polícia ponúka online školiaci kurz bezpečnosti e-bicyklov. Komunitní líderi a rodičia sú povzbudzovaní, aby sa zúčastnili na tomto kurze a získali lepšie porozumenie bezpečnostných postupov a predpisov pre jazdu na e-bicykli.

Na záver, navrhovaná legislatíva v Kalifornii, spolu s potenciálnym pilotným programom a vytvorením digitálnej príručky, ukazujú záväzok štátu pre bezpečné a zodpovedné používanie elektrických bicyklov. Zavedením týchto opatrení sa dúfa, že používanie e-bicyklov medzi deťmi sa stane bezpečnejším a viac regulovaným, prispievajúc k celkovému cieľu zlepšovania cestnej bezpečnosti a ochrany jazdcov všetkých vekových skupín.

By

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *