Mestskí úradníci v Nashvillu prehodnocujú zavedenie prísnejších predpisov pre prenájom elektrických kolobežiek a bicyklov s cieľom zlepšiť bezpečnosť a minimalizovať možnosti vyhýbania sa predpisom. Navrhované pravidlá, na ktoré bude nasledovať verejná vypočúvacia séria a hlasovanie Komisie pre licencovanie dopravy, zahŕňajú opatrenia na overenie veku, aby sa zabránilo osobám mladším ako 18 rokov v práci s týmito zariadeniami na delenie urbanistickej mobility. Spoločnosti budú musieť zahrnúť časť prenájmu do procesu rozpoznávania tváre alebo overovania totožnosti.
Okrem toho existuje návrh zákazu funkcie ”skupinové jazdy”, ktorá umožňuje jednej osobe odomknúť jazdy pre ostatných. Cieľom tohto zákazu je odstrašiť mladistvé jazdenie a zabezpečiť, aby zariadenia mohli prenajímať iba držitelia licencie. Mestská správa pre dopravu v Nashvillu (NDOT) verí, že tieto opatrenia výrazne znížia počet nehôd a zlepšia cestnú bezpečnosť.
Zatiaľ čo niektorí obyvatelia, ako napríklad Alex Wodtke, podporujú navrhované predpisy z obáv o pomalý pohyb dopravy, manévrovateľnosť a obmedzené parkovacie miesta, iní, ako napríklad Cristina Guerrero, vyjadrujú sklamanie. Guerrero pociťuje, že obmedzenia sú nadmerné a môžu obmedziť turistov pri užívaní mesta. Hoci verí v dôležitosť bezpečnosti, zdôrazňuje, že predpisy by nemali brániť návštevníkom v zažití jedinečného spôsobu dopravy v Nashvilli.
Komisia pre licencovanie dopravy zvažuje aj zavedenie obmedzení rýchlosti na základe ciest, po ktorých sa pohybujú kolobežky a bicykle. Toto by sa kontrolovalo pomocou technológie geografického ohraničenia (geo-fencing), ktorá by tiež obmedzovala parkovacie miesta na zmiernenie preplnenia chodníkov.
Ďalším opatrením, ktoré NDOT plánuje zaviesť, je požiadavka na udržiavanie špecifického pomeru elektrických bicyklov k kolobežkám pre spoločnosti. Za každých štyri kolobežky sa očakáva poskytnutie jedného elektrického bicykla. Táto požiadavka si kladie za cieľ podporovať alternatívne spôsoby dopravy a uspokojovať jednotlivcov, ktorí uprednostňujú bicykle pred kolobežkami.
Nashville pokračuje vo svojom raste a prijíma nové formy dopravy, preto je pre mestských úradníkov dôležité dosiahnuť rovnováhu medzi pohodlnosťou a bezpečnosťou. Navrhované predpisy, aj keď niekedy vnímané ako obmedzujúce, majú za cieľ vytvoriť bezpečnejšie prostredie pre všetkých obyvateľov a návštevníkov. Zabezpečením overenia veku, obmedzením neoprávnených skupinových jázd a posilnením pravidiel parkovania si Nashville kládne za cieľ podporovať harmóniu medzi elektrickými kolobežkami a tradičnými spôsobmi dopravy.
Existuje významný rast v odvetví prenájmu elektrických kolobežiek a bicyklov v posledných rokoch, pričom mestá ako Nashville integrujú tieto zariadenia na delenie urbanistickej mobility do svojich dopravných systémov. Tento rast však priniesol aj rôzne výzvy a obavy týkajúce sa bezpečnosti, plynulosti cestnej premávky a dopadu na chodcov.
Predpovede trhu naznačujú, že dopyt po elektrických kolobežkách a bicykloch bude ďalej rásť. Podľa správy od Grand View Research sa predpokladá, že celosvetová veľkosť trhu s elektrickými kolobežkami dosiahne do roku 2030 sumu 41,98 miliárd dolárov pri zloženom ročnom raste 8,5% od roku 2020 do roku 2030. Rast je podporovaný faktormi, ako je zvyšujúce sa prijímanie čistých energetických alternatív dopravy a rastúca potreba nákladovo efektívnych a efektívnych spôsobov urbanistickej mobility.
Jednou z výziev, ktorým čelia mestskí úradníci a dopravné úrady, je potreba regulovať tieto prenájmy a zabezpečiť bezpečnosť jazdcov a chodcov. Navrhované predpisy v Nashvillu, ako je overovanie veku a používanie rozpoznávania tváre alebo overovania totožnosti, majú za cieľ riešiť tento problém. Zavedením týchto opatrení mesto dúfa, že zabráni mladším jednotlivcom v prevádzke týchto vozidiel a zníži riziko nehôd.
Ďalším problémom, ktorý navrhované predpisy riešia, je funkcia ”skupinové jazdy”, ktorá umožňuje jednej osobe odomknúť jazdy pre ďalších. Táto funkcia môže zabezpečiť pohodlie, no zároveň predstavuje výzvy s ohľadom na zabezpečenie, aby kolobežky a bicykle prenajímali iba držitelia licencie. Zákaz tejto funkcie v Nashvillu má za cieľ odstrašiť mladistvé jazdenie a zabezpečiť, aby tieto zariadenia využívali iba schválení jednotlivci.
Okrem toho sa zvažuje aj potenciálna implementácia obmedzení rýchlosti a obmedzení parkovania prostredníctvom technológie geografického ohraničenia. Táto technológia by umožnila orgánom vynucovať rýchlostné obmedzenia na základe konkrétnych ciest používaných kolobežkami a bicyklami a minimalizovať riziko nehôd. Obmedzenie miest na parkovanie by tiež znížilo preplnenie chodníkov a zabezpečilo, aby sa tieto vozidlá parkovali na vhodných miestach.
Na podporu vyváženého prístupu k delenej urbanistickej mobilite plánuje oddelenie dopravy v Nashvillu požadovať, aby spoločnosti udržiavali konkrétny pomer elektrických bicyklov ku kolobežkám. Táto požiadavka si kladie za cieľ uspokojiť jednotlivcov, ktorí uprednostňujú bicykle pred kolobežkami, a podporovať alternatívne spôsoby dopravy, čím sa znižuje preplnenie a podporuje environmentálna udržateľnosť.
Na záver, keďže odvetvie prenájmu elektrických kolobežiek a bicyklov pokračuje vo svojom rozšírení, je dôležité, aby mestskí úradníci vyriešili výzvy a obavy s tým spojené. Dosiahnutie rovnováhy medzi pohodlnosťou a bezpečnosťou je kľúčové a navrhované predpisy v Nashvillu sa usilujú o dosiahnutie tohto cieľa vylepšením overovania veku, obmedzením neoprávnených skupinových jázd a implementáciou obmedzení rýchlosti a parkovania. Nashvill dúfa, že tým vytvorí bezpečnejšie a harmonické prostredie pre obyvateľov a návštevníkov.