Indianská kriketová legenda MS Dhoni nedávno zaujal titulky aj mimo ihriska prostredníctvom investícií do vplyvných projektov start-upov. Jedným z jeho najnovších podnikov je nezverejnená investícia do spoločnosti EMotorad, výrobcu elektrických bicyklov. Dhoni nielen poskytuje finančnú podporu, ale tiež pôsobí ako zástupca značky, čím potvrdzuje svoju úlohu pri formovaní budúceho smerovania spoločnosti.
EMotorad, založený v roku 2020, rýchlo získal na trhu s e-bicyklami v Indii veľkú obľubu a získal podiel až 65%. Spoločnosť sa zameriava na pokročilú technológiu a stratégickej partnerstvá, s cieľom revolucionizovať dopravu prostredníctvom ponuky kvalitných a cenovo dostupných riešení. V novembri 2023 získal EMotorad významnú finančnú podporu série B vo výške 164 crore rupií, čo poukazuje na jeho rastový potenciál a trhový záujem.
Siete s viac ako 350 predajcami po celom krajine a 10 skúšobnými centrami si EMotorad vybudoval silný základ v Indii. Jeho dosah sa však rozširuje aj za hranice, zahŕňajúc osem krajín a využívanie online platforiem ako Amazon a Flipkart na zasahovanie širšej verejnosti.
V hospodárskom roku končiacom v marci 2024 EMotorad oznámil tržby vo výške 140 crore rupií, čo predstavuje významný nárast oproti predchádzajúcemu roku. Do roku 2025 spoločnosť plánuje dosiahnuť tržby vo výške 270 crore rupií, pričom sa zameriava na domáce aj medzinárodné trhy.
Spolupráca EMotoradu s MS Dhonim ďalej posilňuje jeho povedomie o značke a dôveru vo sfére elektrických bicyklov. Dhoniho spojenie so spoločnosťou rezonuje s jej hlavnými hodnotami, pretože sám je vášnivým cyklistom. S plánmi na novú továreň a inovatívne dizajny e-bicyklov na obzore sa EMotorad rozhodol potvrdiť svoju pozíciu ako lídrom v sa meniacom mobility.
Spolupráca medzi MS Dhonim a EMotoradom dokumentuje rastúci vplyv športovcov vo svete podnikania a zdôrazňuje význam udržateľných riešení pri formovaní lepšej budúcnosti.
Trh s elektrickými bicyklami v Indii za posledné roky zažíval významný rast, pričom EMotorad sa stal dominantným hráčom v odvetví. Odhadovaná predpoveď trhu s e-bicyklami v Indii je veľmi sľubná, s predpokladanou ročnou mierou rastu (CAGR) vyše 7% v období 2021 až 2026. Za tento rast možno zdieľať niekoľko faktorov, vrátane zvyšujúcej sa environmentálnej povedomosti, rastúcich cien palív a vládnych iniciatív podporujúcich čisté a zelené dopravné možnosti.
Jednou z hlavných výziev, ktorým čelí toto odvetvie, je nedostatok informovanosti a infraštruktúry pre elektrické bicykle. Napriek stále rastúcemu dopytu je mnoho potenciálnych zákazníkov stále neznáme s výhodami a funkčnosťou elektrických bicyklov. Okrem toho je dostupnosť nabíjacích staníc a údržbárskej infraštruktúry pre elektrické bicykle stále obmedzená, čo bráni všeobecnej adopcii.
Vzhľadom na tieto výzvy sa EMotorad aktívne sústreďuje na budovanie svojej značky a zvyšovanie povedomia o elektrických bicykloch. Asociácia s MS Dhonim, dobre známou postavou v kriketovom svete, výrazne posilnila viditeľnosť a dôveryhodnosť spoločnosti. Dhoniho podpora nielen poskytuje dôveryhodnosť značke, ale rezonuje aj s cyklistickými nadšencami, ktorí ho vnímajú ako vzor.
Okrem marketingových a budovania značky EMotorad investuje aj do výskumu a vývoja, aby ponúkol inovatívne a s vysokou kvalitou dizajny e-bicyklov. Zameranie na pokročilú technológiu a stratégicke partnerstvá mu umožnuje udržať sa pred konkurenciou a uspokojovať meniace sa potreby zákazníkov.
Vzhľadom na expandujúci dosah EMotoradu na domácom aj medzinárodnom trhu sa očakáva, že bude čeliť konkurencii už etablovaných hráčov na globálnom trhu s elektrickými bicyklami. Spoločnosti z krajín ako Čína, Spojené štáty a Európa už v odvetví elektrických bicyklov dosiahli významné pokroky a ich know-how a zdroje predstavujú výzvu pre nových účastníkov ako EMotorad.
Vďaka svojej silnej pozícii na trhu v Indii a svojmu záväzku neustálej inovácie je EMotorad dobre pripravený na získanie významného podielu na globálnom trhu s elektrickými bicyklami. Zameranie spoločnosti na cieľmi riadené riešenia a schopnosť prispôsobiť sa požiadavkám trhu budú pre jej dlhodobý úspech kľúčové.
Záverom, partnerstvo medzi MS Dhonim a EMotoradom predstavuje vzrušujúci vývoj v odvetví elektrických bicyklov. Nielenže ukazuje rastúci vplyv športovcov vo svete podnikania, ale aj zdôrazňuje dôležitosť udržateľných riešení pri formovaní budúcnosti mobility. Vďaka svojej dominancii na indickom trhu a plánom na rozšírenie na medzinárodné trhy má EMotorad potenciál významne ovplyvniť odvetvie elektrických bicyklov. Viac informácií o spoločnosti EMotorad a jej produktových nájdete na oficiálnych webových stránkach EMotorad.