Lime, prevádzkovateľ siete zdieľaných elektrických bicyklov a skútrov s finančnou podporou spoločnosti Uber, oznámil plány na investovanie viac ako 55 miliónov dolárov tento rok na rozšírenie svojho globálneho vozového parku. Spoločnosť si kladie za cieľ pridať viac ako 30 000 nových bicyklov na severe Ameriky, v Európe a v Austrálii a zároveň nahraďovať staršie modely. Skúma tiež možnosti návratu na trhy v Grécku a Mexiku, z ktorých sa počas pandémie stiahla. Navyše, Lime uvažuje o nových obchodných líniách, ako sú reklamné dohody a zavedenie nového typu vozidla do svojho zdieľaného vozového parku.
Napriek problémom, ktorým čelia jeho konkurenti v Spojených štátoch, Lime neustále rastie a rozširuje sa. Mnohí súperi bojujú, aby prežili, snažia sa zbaviť prevádzok spomedzi nízkej dostupnosti rizikového kapitálu a nízkeho úrokového sadzby. Prísnejšie predpisy pre dvojkolesá a zmeny v pracovných cestách ešte viac ovplyvnili túto odvetvie. Napríklad preslávená spoločnosť Bird Global Inc., ktorá sa zaoberá skútormi, minulý rok vyhlásila bankrot a Superpedestrian zatvára svoje prevádzky v USA a zvažuje predaj svojho európskeho podnikania.
Avšak Lime sa stále pozitívne pozerá do budúcnosti. Výkonný riaditeľ Wayne Ting verí, že spoločnosť dosiahla bod zvratu, kedy rozširovanie podnikania nevyžaduje významné investície do výskumu a vývoja. Ting vysvetľuje, že softvér a hardvér Lime už sú vyvinuté, čo eliminuje potrebu zvyšovania fixných nákladov a umožňuje ziskovosť rásť rýchlejšie.
Lime získala podporu od Uberu, keď čelila problémom počas pandémie. Uber, ktorý mal 29% podiel v Lime, viedol investičné kolo vo výške 170 miliónov dolárov a predal svoje bike-sharing prevádzky Jump Lime ako súčasť dohody. V súčasnosti pochádza 60% obchodu Lime z mimo Spojených štátov, pričom sa sústreďuje na mestá s priaznivou infraštruktúrou pre bicykle.
Okrem toho Lime sa pripravuje na potenciálnu primárnu verejnú ponuku (IPO). Hoci pôvodne plánovala ísť na burzu v roku 2021, musela svoje plány prehodnotiť z dôvodu trhových podmienok. Lime zamestnala Annu Gugino, bývalú finančnú riaditeľku spoločnosti Papa John’s International, aby posilnila svoje interné kontroly pred uskutočnením IPO.
Lime si uvedomuje, že vonkajšie faktory ovplyvňujú časovanie jej IPO, no robí všetko pre to, aby bolo pripravené, keď sa objavia správne makroekonomické podmienky. S plánmi na expanziu a rastúcim dopytom po zdieľaných elektrických bicykloch a skútroch je Lime pripravený na ďalší úspech na globálnom trhu.
Často kladené otázky:
- Prečo rozhodol o návrate Lime na grécky a mexický trh?
- Koľko bicyklov plánuje Lime pridať na svoj vozový park tento rok?
- Aké sú ďalšie obchodné línie, ktoré Lime zvažuje?
- Aké výhody priniesla Lime spolupráca s Uberom?
Lime uvažuje o návrate na trhy v Grécku a Mexiku, pretože sa očakáva obnovený dopyt po zdieľaných dopravných službách v týchto krajinách po zmiernení pandémie. Spoločnosť vidí potenciál pre rozšírenie a úspech v týchto regiónoch.
Lime plánuje pridať viac ako 30 000 nových bicyklov na svoj vozový park počas tohto roka. Týmto spôsobom chce zvýšiť kapacitu a poskytnúť ešte viac možností pre svojich zákazníkov.
Okrem zdieľaných bicyklov a skútrov Lime zvažuje aj nové obchodné línie, ako sú reklamné dohody. Týmto spôsobom by spoločnosť diverzifikovala svoje príjmy a minimalizovala riziká spojené so fluktuáciou dopytu po svojom zdieľanom vozovom parku.
Spolupráca s Uberom poskytla Lime finančnú stabilitu počas ťažkých časov pandémie. Investície a podpora zo strany Uberu pomohli Lime upevniť jej postavenie na trhu a umožnili jej ďalší rast a expanziu.
Zdroje:
– Global Electric Bike Market Size
– Lime Weighs New Vehicle Type as It Aims to Add 30,000 E-Bikes
– Scooter-sharing Firm Lime to Explore Apparel Business
– Video zdroj: https://www.youtube.com/embed/au2dRCWdltQ