Odvetvie zdieľaných elektrických bicyklov a skútrov zažíva významný rast a konkurenciu. Spoločnosť Lime, jedna z popredných prevádzkovateľov v odvetví, investuje tento rok viac ako 55 miliónov dolárov do rozšírenia svojej globálnej flotily. Plánované rozšírenie zahŕňa pridanie viac ako 30 000 bicyklov v Severnej Amerike, Európe a Austrálii a tiež náhradu starších modelov. Lime tiež plánuje opäť vstúpiť na grécke a mexické trhy, na ktorých sa v dôsledku pandémie odstúpila. Okrem toho spoločnosť Lime skúma aj nové obchodné segmenty, ako sú reklamné dohody a nový typ vozidla pre svoju zdieľanú flotilu.
Finančné výsledky Lime sú pôsobivé, s hrubými rezerváciami vzrastajúcimi o 32% v porovnaní s predchádzajúcim rokom, s celkovým rekordným objemom 616 miliónov dolárov. Limeho upravené zisky prekročili očakávania a dosiahli 90 miliónov dolárov, čo predstavuje nárast o viac ako 500%. Tieto výsledky naznačujú schopnosť Lime prosperovať na konkurenčnom trhu.
Zatiaľ čo Lime svoje operácie rozširuje, mnohí jeho konkurenti zápasia. Niektoré spoločnosti predávajú svoje aktivity kvôli koncu nízkych úrokových sadzieb a ľahko dostupnému rizikovému kapitálu. Odvetvie tiež čelí výzvam zo silnejších regulácií dvojkolesových vozidiel a meniacich sa trendov v dochádzaní do práce. Napriek týmto výzvam však Lime verí vo svoju škálovateľnosť bez významných ďalších investícií do výskumu a vývoja. Táto výhoda umožňuje Lime sústrediť sa na rozširovanie svojho podniku a dosahovať rýchlejší rast ziskovosti.
Lime dostala pomocnú ruku od spoločnosti Uber v roku 2020, keď čelila ťažkostiam počas pandémie. Uber, ktorý v Lime drží približne 29% podiel, viedol investičné kolo vo výške 170 miliónov dolárov a predal svoje podnikové aktivity v bike-sharingu s názvom Jump spoločnosti Lime. V súčasnosti Lime generuje zhruba 60% svojho obchodu zo zahraničných trhov, najmä z miest s priateľskou infraštruktúrou pre bicykle. Hlavné trhy pre Lime zahŕňajú Sydney, Rím, Seattle, Londýn, Miláno a Paríž.
Aby sa pripravila na potenciálnu primárnu výlučnú ponuku (IPO), Lime vykonala strategické náborové postupy na posilnenie svojich vnútorných kontrol. Spoločnosť najala Annu Gugino, bývalú finančnú riaditeľku spoločnosti Papa John’s International Inc., aby posilnila svoje finančné procesy a správu. Lime sa pôvodne plánovala zverejniť ako verejná spoločnosť v roku 2021, ale nepriaznivé podmienky na trhu spôsobujú oneskorenie. Napriek tomu plány na rozšírenie Lime a jej finančný úspech naznačujú, že spoločnosť je odhodlaná viesť odvetvie zdieľaných elektrických bicyklov a skútrov.
Záverom je možné konštatovať, že investícia Lime do rozšírenia flotily, pôsobivé finančné výsledky a snaha prekonať výzvy odvetvia ju stavajú ako lídra v odvetví zdieľaných elektrických bicyklov a skútrov. So zameraním na škálovateľnosť, ziskovosť a potenciálne plány na IPO je Lime dobre pripravená na ďalší rast a úspech v budúcnosti.
Súvisiace odkazy:
– Oficiálna webová stránka Lime
– Forbes: Lime Raises $170 Million, Ups Valuation to $510 Million
– TechCrunch: Lime plans to spend $55 million on new fleets in more than 25 markets