California Senate Passes E-bike Safety Bills, Prioritizing Education and Protection

Kalifornský senát pre dopravu schválil dva dôležité zákony o bezpečnosti elektrobicyklov, ktoré sa zameriavajú na školenie a vývoj celoštátnej príručky pre inteligentné jazdenie na bicykli. Tieto zákony, predložené poslankyňou Carlsbad Tashou Boernerovou, získali jednohlasnú podporu oboch politických strán počas výborového prerokúvania.

Prvý zákon si kladie za cieľ zriadiť školenie o bezpečnosti elektrobicyklov, ktoré poskytuje komplexné pokyny pre bezpečnú jazdu. Druhý zákon, známy ako Pilotný program bezpečnosti elektrobicyklov v San Diegu, má za cieľ vytvoriť online príručku pre školenie elektrobicyklistov. Tieto iniciatívy majú za cieľ propagovať vzdelávanie a bezpečnosť, najmä medzi mladými jazdcami, ktorí sú málo oboznámení s bezpečnosťou na cestách.

Zástancovia elektrobicyklov vyjadrili obavy, že tieto zákony môžu zaťažiť rodiny a odrádzať od jazdy. Avšak zástancom zákona argumentujú, že tieto právne predpisy prispejú k zníženiu počtu zranení pri jazde na elektrobicykloch, ktoré sa stali častejšími ako zranenia pri tradičných bicykloch. Deti vo veku 13 rokov a mladšie tvoria väčšinu zranení na elektrobicykloch, ktoré vyžadujú návštevu nemocnice.

Podľa Národného systému poškodenia elektroniky bolo medzi rokmi 2011 a 2020 hlásených približne 3 945 zranení na elektrobicykloch. Výrazné je, že veková skupina 10-13 rokov zodpovedá za 44 % týchto zranení, zatiaľ čo deti do 14 rokov tvoria 72 % všetkých zranení na elektrobicykloch počas celého študijného obdobia.

Poslankyňa Boernerová zdôrazňuje dôležitosť prevencie zranení mladých ľudí a edukácie rodičov o výhodách a zodpovednostiach spojených s používaním elektrobicyklov. Podľa navrhovaných zákonov budú musieť deti absolvovať online kurz bezpečnosti vodičov, keď im bude 12 rokov, aby mohli jazdiť na elektrobicykloch triedy 1 alebo 2. Cieľom tohto opatrenia je zvýšiť bezpečnosť nielen pre mladých jazdcov, ale aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky.

Zástancovia týchto zákonov dúfajú, že do konca tohto roka budú podpísané a stanú sa zákonmi. Kalifornia sa tým, že kladie dôraz na vzdelávanie a ochranu, snaží zabezpečiť, aby si jazdci na elektrobicykloch, najmä deti, mohli užívať výhody tohto dopravného prostriedku a zároveň minimalizovať riziko nehôd. Poslankyňa Boernerová uzatvára, že prostredníctvom vzdelávania a presmerovania, a nie trestu, sa mladí jazdci môžu naučiť uprednostňovať svoju bezpečnosť a bezpečnosť ostatných pri jazde na cestách.

Elektrobicykle zažívajú v posledných rokoch významný rast. Elektrobicykle poskytujú alternatívny dopravný prostriedok, ktorý je ekologický a ekonomicky výhodný. S pokrokom v technológii sa elektrobicykle stali prístupnejšími a populárnejšími medzi dojíždějúcimi, rekreačnými jazdcami a dokonca aj medzi mladými jazdcami.

Podľa predpovedí trhu sa globálny trh s elektrobicyklami očakáva, že do roku 2025 dosiahne hodnotu 38,6 miliardy dolárov s ročnou sadzbou rastu 9,5 % od roku 2019 do roku 2025. Tento rast môže byť pripisovaný rôznym faktorom, ako sú vládne iniciatívy podporujúce udržateľnú dopravu, zvyšujúce sa povedomie o environmentálnych problémoch a pohodlnosť, ktorú elektrobicykle poskytujú.

Avšak spolu s rastom priemyslu sú aj obavy týkajúce sa bezpečnosti. Narastajúci počet zranení na elektrobicykloch, najmä medzi deťmi, zvýšil alarmujúce zvony. Toto viedlo k zavedeniu právnych predpisov o bezpečnosti elektrobicyklov, ako sú zákony schválené kalifornským senátom pre dopravu.

Navrhované právne predpisy v Kalifornii si kladú za cieľ tieto obavy riešiť prostredníctvom zavedenia školení o bezpečnosti a vytvorenia celoštátnej príručky pre inteligentné jazdenie na bicykli. Dôraz na vzdelávanie a školenie je kľúčový pre zabezpečenie toho, aby jazdci, najmä tí mladší, boli informovaní o bezpečných jazdných praktikách a pravidlách cestnej premávky.

Zatiaľ čo niektorí tvrdia, že tieto zákony môžu zaťažiť rodiny a odrádzať od jazdy, zástancovia veria, že právne predpisy napomôžu znížiť počet zranení pri jazde na elektrobicykloch. Tým, že je školenie o bezpečnosti povinné a poskytuje sa komplexné pokyny, dúfajme, že jazdci budú lepšie vybavení na navigáciu po cestách a minimalizáciu rizika nehôd.

Štatistiky týkajúce sa zranení na elektrobicykloch, najmä medzi deťmi, poukazujú na neodkladnú potrebu konať. Podľa Národného systému sledovania elektronických zranení tvoria deti vo veku 13 rokov a mladšie väčšinu zranení na elektrobicykloch, ktoré si vyžadujú návštevu nemocnice. Navrhované právne predpisy v Kalifornii, ktoré zahŕňajú povinné online kurzy bezpečnosti vodičov pre deti od 12 rokov, si kládia za cieľ riešiť tento problém a zvýšiť bezpečnosť nielen pre mladých jazdcov, ale aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky.

S podporou a jednomyseľným schválením týchto zákonov je optimizmus, že do konca roka budú podpísané a stanú sa zákonom. Ak budú úspešne implementované, Kalifornia bude slúžiť ako model pre ostatné štáty a jurisdikcie, ktoré sa snažia klásť dôraz na bezpečnosť elektrobicyklov a propagovať vzdelávanie medzi jazdcami.

Na záver možno povedať, že priemysel elektrobicyklov zažíva výrazný rast, ale záležitosti týkajúce sa bezpečnosti, najmä medzi mladými jazdcami, sa stali palčivou otázkou. Na túto situáciu bola v Kalifornii reakciou zavedenie právnych predpisov, ktoré sa zameriavajú na školenie a vývoj celoštátnej príručky pre inteligentné jazdenie na bicykli. Tým, že kladieme dôraz na vzdelávanie a ochranu, Kalifornia si kládla za cieľ zabezpečiť, aby si jazdci elektrobicyklov, najmä deti, mohli užívať výhody tohto dopravného prostriedku, pričom minimalizujú riziko nehôd.

By

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *