Kalifornské právne predpisy cieľom majú obmedziť úpravy rýchlosti elektrických bicyklov

2024-07-01
by
California Legislation Targets Modifications to Electric Bike Speed

Nový návrh zákona v Kalifornii si kládzie za cieľ zamedziť predaju ”úpravných kitov”, ktoré menia rýchlosť elektrických bicyklov, čím ich robia nezlučiteľné s pravidlami pre e-bicykle. Zákon, známy ako AB 1774, predložila členka Zboru reprezentantov Diane Dixonová a momentálne čaká na schválenie guvernéra.

Podľa súčasných kalifornských zákonov sú e-bicykle klasifikované do rôznych tried na základe ich maximálnej rýchlosti. E-bicykle triedy 1 majú motor, ktorý asistuje jazdcovi pri šliapaní a dosahujú maximálnu rýchlosť 20 míľ za hodinu. E-bicykle triedy 3 môžu dosiahnuť rýchlosť až 28 míľ za hodinu a majú taktiež zabudované rýchlomer. Modifikácia rýchlosti e-bicykla je nielen nezákonná, ale aj predstavuje riziko pre bezpečnosť.

Dixonovin zákon si kládzie za cieľ chrániť komunity a podporovať bezpečné cyklistické praktiky tým, že zakazuje predaj zariadení, ktoré umožňujú úpravy rýchlosti e-bicyklov. Strengeré regulácie majú za cieľ zabezpečiť, aby e-bicykle zostali v rámci stanovených rýchlostných limitov a bezpečne jazdili na verejných cestách.

Na začiatku tohto roku odporučil výbor veľké poroty Orange County mestám, aby si stanovili vlastné pravidlá pre e-bicykle kvôli rozdielom v politikách a ich presadzovaní v celom okrese. Nárast používania e-bicyklov si vyžaduje okamžitý zásah na posilnenie dohľadu a regulácie týchto vozidiel.

Cottage Petrie-Norrisová, spoluautorka zákona, podporuje snahy o zvýšenie bezpečnosti a zavedenie štandardizácie v oblasti e-bicyklového priemyslu.

Ako guvernér zvažuje AB 1774, tento zákon odráža neustále snahy o vyváženie inovácie a bezpečnosti v rýchlo sa meniacom svete elektrických bicyklov. Kalifornia prostredníctvom obmedzenia neoprávnených zmien rýchlosti e-bicyklov zameriava na podporu zodpovedných cyklistických praktík a vytvorenie bezpečnejšieho prostredia pre jazdcov a chodcov.

Predstavenie AB 1774 v Kalifornii poukazuje na stále sa zvyšujúce obavy o predaj a používanie ”úpravných kitov”, ktoré menia rýchlosť elektrických bicyklov. Odvetvie e-bicyklov zažíva v posledných rokoch významný rast, pričom si viac ľudí vyberá tieto ekologické spôsoby dopravy. Tento rast však priniesol aj rôzne výzvy a potrebu prísnejšej regulácie.

S rôznymi triedami e-bicyklov na základe ich maximálnych rýchlostí je dôležité dodržiavať existujúce predpisy. Súčasné kalifornské zákony klasifikujú e-bicykle do triedy 1 a triedy 3, pričom každá má špecifické rýchlostné limity a operačné požiadavky. E-bicykle triedy 1 majú motor, ktorý asistuje jazdcovi pri šliapaní a dosahujú maximálnu rýchlosť 20 míľ za hodinu, zatiaľ čo e-bicykle triedy 3 môžu dosiahnuť rýchlosť až 28 míľ za hodinu a musia byť vybavené rýchlobromi.

Modifikácia rýchlosti e-bicykla nielen porušuje zákon, ale predstavuje aj bezpečnostné riziká pre jazdca a ostatných účastníkov cestnej premávky. Neupravené e-bicykle s vyššími rýchlosťami môžu narušiť stabilitu a ovládateľnosť vozidla, čo môže viesť k nehodám a zraneniam.

Zákon AB 1774, ktorý predložila členka Zboru reprezentantov Diane Dixonová, si kládzie za cieľ riešiť tieto obavy tým, že zakáže predaj zariadení, ktoré umožňujú úpravy rýchlosti e-bicyklov. Tento navrhovaný zákon sa snaží chrániť komunity a podporovať bezpečné cyklistické praktiky, pričom zabezpečuje, že e-bicykle zostanú v rámci stanovených rýchlostných limitov a bezpečne jazdia na verejných cestách.

Problém s reguláciou e-bicyklov nie je jedinečný len pre Kaliforniu. Na začiatku tohto roku výbor veľké poroty Orange County odporučil mestám, aby si stanovili vlastné pravidlá pre e-bicykle kvôli nekonzistenciám v politikách a presadzovaní v celom okrese. Toto demonštruje potrebu štandardizovaného prístupu k regulácii e-bicyklov s cieľom zabezpečiť bezpečnosť a riadnu kontrolu.

Cottage Petrie-Norrisová, spoluautorka zákona AB 1774, podporuje snahy o zvýšenie bezpečnosti a štandardizáciu v oblasti e-bicyklového priemyslu. Zákonodarcovia a zainteresované strany spoločne pracujú na vyvážení inovácie a bezpečnosti v rýchlo sa meniacom svete elektrických bicyklov.

Ako guvernér zvažuje AB 1774, čo naznačuje, že prebiehajúci úsilie o vytváranie bezpečnejšieho prostredia pre jazdcov e-bicyklov aj chodcov. Obmedzením neoprávnených zmien v rýchlosti e-bicyklov sa Kalifornia snaží podporovať zodpovedné cyklistické praktiky a zabezpečiť bezpečnú prevádzku týchto vozidiel na verejných cestách.

Pre viac informácií o odvetví e-bicyklov a súvisiacich predpisoch môžete navštíviť Electric Bike, komplexný zdroj správ a pohľadov do trhu s elektrickými bicyklami. [1]

Často kladené otázky (FAQ)

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

Don't Miss

The Importance of Privacy in the Digital Age

Význam súkromia v digitálnom veku

V dnešnej digitálnej dobe sa súkromie stalo dôležitou otázkou pre
Idaho State Fire Marshals Embrace Bike Patrol for Enhanced Safety

Idaho State Fire Marshals prijímajú bicyklové hlídky na zvýšenie bezpečnosti

Idaho State Fire Marshals podnikli proaktívny krok s cieľom posilniť