Nový návrh zákona v Kalifornii si kládzie za cieľ zamedziť predaju ”úpravných kitov”, ktoré menia rýchlosť elektrických bicyklov, čím ich robia nezlučiteľné s pravidlami pre e-bicykle. Zákon, známy ako AB 1774, predložila členka Zboru reprezentantov Diane Dixonová a momentálne čaká na schválenie guvernéra.
Podľa súčasných kalifornských zákonov sú e-bicykle klasifikované do rôznych tried na základe ich maximálnej rýchlosti. E-bicykle triedy 1 majú motor, ktorý asistuje jazdcovi pri šliapaní a dosahujú maximálnu rýchlosť 20 míľ za hodinu. E-bicykle triedy 3 môžu dosiahnuť rýchlosť až 28 míľ za hodinu a majú taktiež zabudované rýchlomer. Modifikácia rýchlosti e-bicykla je nielen nezákonná, ale aj predstavuje riziko pre bezpečnosť.
Dixonovin zákon si kládzie za cieľ chrániť komunity a podporovať bezpečné cyklistické praktiky tým, že zakazuje predaj zariadení, ktoré umožňujú úpravy rýchlosti e-bicyklov. Strengeré regulácie majú za cieľ zabezpečiť, aby e-bicykle zostali v rámci stanovených rýchlostných limitov a bezpečne jazdili na verejných cestách.
Na začiatku tohto roku odporučil výbor veľké poroty Orange County mestám, aby si stanovili vlastné pravidlá pre e-bicykle kvôli rozdielom v politikách a ich presadzovaní v celom okrese. Nárast používania e-bicyklov si vyžaduje okamžitý zásah na posilnenie dohľadu a regulácie týchto vozidiel.
Cottage Petrie-Norrisová, spoluautorka zákona, podporuje snahy o zvýšenie bezpečnosti a zavedenie štandardizácie v oblasti e-bicyklového priemyslu.
Ako guvernér zvažuje AB 1774, tento zákon odráža neustále snahy o vyváženie inovácie a bezpečnosti v rýchlo sa meniacom svete elektrických bicyklov. Kalifornia prostredníctvom obmedzenia neoprávnených zmien rýchlosti e-bicyklov zameriava na podporu zodpovedných cyklistických praktík a vytvorenie bezpečnejšieho prostredia pre jazdcov a chodcov.
Predstavenie AB 1774 v Kalifornii poukazuje na stále sa zvyšujúce obavy o predaj a používanie ”úpravných kitov”, ktoré menia rýchlosť elektrických bicyklov. Odvetvie e-bicyklov zažíva v posledných rokoch významný rast, pričom si viac ľudí vyberá tieto ekologické spôsoby dopravy. Tento rast však priniesol aj rôzne výzvy a potrebu prísnejšej regulácie.
S rôznymi triedami e-bicyklov na základe ich maximálnych rýchlostí je dôležité dodržiavať existujúce predpisy. Súčasné kalifornské zákony klasifikujú e-bicykle do triedy 1 a triedy 3, pričom každá má špecifické rýchlostné limity a operačné požiadavky. E-bicykle triedy 1 majú motor, ktorý asistuje jazdcovi pri šliapaní a dosahujú maximálnu rýchlosť 20 míľ za hodinu, zatiaľ čo e-bicykle triedy 3 môžu dosiahnuť rýchlosť až 28 míľ za hodinu a musia byť vybavené rýchlobromi.
Modifikácia rýchlosti e-bicykla nielen porušuje zákon, ale predstavuje aj bezpečnostné riziká pre jazdca a ostatných účastníkov cestnej premávky. Neupravené e-bicykle s vyššími rýchlosťami môžu narušiť stabilitu a ovládateľnosť vozidla, čo môže viesť k nehodám a zraneniam.
Zákon AB 1774, ktorý predložila členka Zboru reprezentantov Diane Dixonová, si kládzie za cieľ riešiť tieto obavy tým, že zakáže predaj zariadení, ktoré umožňujú úpravy rýchlosti e-bicyklov. Tento navrhovaný zákon sa snaží chrániť komunity a podporovať bezpečné cyklistické praktiky, pričom zabezpečuje, že e-bicykle zostanú v rámci stanovených rýchlostných limitov a bezpečne jazdia na verejných cestách.
Problém s reguláciou e-bicyklov nie je jedinečný len pre Kaliforniu. Na začiatku tohto roku výbor veľké poroty Orange County odporučil mestám, aby si stanovili vlastné pravidlá pre e-bicykle kvôli nekonzistenciám v politikách a presadzovaní v celom okrese. Toto demonštruje potrebu štandardizovaného prístupu k regulácii e-bicyklov s cieľom zabezpečiť bezpečnosť a riadnu kontrolu.
Cottage Petrie-Norrisová, spoluautorka zákona AB 1774, podporuje snahy o zvýšenie bezpečnosti a štandardizáciu v oblasti e-bicyklového priemyslu. Zákonodarcovia a zainteresované strany spoločne pracujú na vyvážení inovácie a bezpečnosti v rýchlo sa meniacom svete elektrických bicyklov.
Ako guvernér zvažuje AB 1774, čo naznačuje, že prebiehajúci úsilie o vytváranie bezpečnejšieho prostredia pre jazdcov e-bicyklov aj chodcov. Obmedzením neoprávnených zmien v rýchlosti e-bicyklov sa Kalifornia snaží podporovať zodpovedné cyklistické praktiky a zabezpečiť bezpečnú prevádzku týchto vozidiel na verejných cestách.
Pre viac informácií o odvetví e-bicyklov a súvisiacich predpisoch môžete navštíviť Electric Bike, komplexný zdroj správ a pohľadov do trhu s elektrickými bicyklami. [1]