Ultraviolette, výrobca elektrických bicyklov, volá po zvýšenej podpore vlády pre spoločnosti pracujúce na vysokotechnologickej a prémiovej produkcii. Podľa spoluzakladateľov by takáto podpora mohla nielen zvýšiť exporty z Indie, ale tiež zvýšiť technologickú úroveň v lokálnom ekosystéme elektrických vozidiel.
Aj keď Ultraviolette nedávno predstavilo najnovšiu verziu svojho vlajkového bicykla F77, nedostalo žiadne výhody v rámci Programu závislosti na produkcie (PLI) alebo podpory Rýchlej adopcie a výroby elektrických vozidiel (FAME) kvôli svojej vyššej cene, ktorá začína nad 3 lakhmi rupií v Indii. Avšak spoločnosť je optimistická pokiaľ ide o získanie výhod týkajúcich sa exportu, keď sa rozširuje na trhy Európskej únie (EÚ), vrátane Turecka, Španielska a Nemecka ešte tento rok.
Narayan Subramaniam, spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Ultraviolette, zdôrazňuje dôležitosť existencie niekoľkých firiem v ekosystéme, ktoré neustále posúvajú hranice technológií a zvyšujú úroveň kvality technológií v priemysle. To zase povedie k zvýšenému vývozu indických technológií a výrobkov do zahraničia. Subramaniam si myslí, že dopyt po kvalite na západných trhoch prevyšuje akékoľvek regulačné prekážky a indické výrobky musia tieto trhy presvedčiť, aby uspeli.
Ultraviolette nie je jedinou indickou spoločnosťou v oblasti elektrických vozidiel, ktorá sa rozširuje na medzinárodné trhy. Aj iné spoločnosti, ako napríklad Ather, vstupujú na globálnu scénu. Okrem toho, presun výskumných a vývojových centier automobilového a pokročilých technologických firiem do Indie podporil Ultraviolette prístup k talentu a odbornosti, čo spoločnosti umožnilo profitovať z tohto trendu za posledných desať rokov.
Ultraviolette sa pripravuje vstúpiť na trhy EÚ a už v súčasnosti uzatvorilo dohody o predaji a distribúcii v niekoľkých krajinách. Spoločnosť by tiež mohla získať miestne výhody na týchto trhoch, aby podporila elektrifikáciu. Najnovšia verzia vlajkového bicykla Ultraviolette, Mach 2, sa vyznačuje vylepšenými funkciami a zárukou batérie vo vzdialenosti 8 lakh kilometrov, čo je podobné ako v prípade elektrických skútrov vedúceho výrobcu Ole Electric.
Čo sa týka ceny, bicykle sa budú pohybovať medzi 9 000 eurami (8,19 lakhmi rupií) a 11 000 eurami (10,01 lakhmi rupií) na trhoch EÚ. V Indii, úvodná cena je 3 lakhmi rupií, platí pre prvých 1 000 zákazníkov, s dodávkami plánovanými na začiatok budúceho mesiaca.
Ultraviolette si zároveň stanovila ciele rýchleho zvýšenia predaja na 5 000 až 6 000 vozidiel do konca finančného roka 2024-2025. Spoločnosť tiež plánuje zvýšiť svoju mesačnú kapacitu výroby na 1 000 vozidiel do toho istého obdobia s celkovým cieľom výroby 3 000 vozidiel mesačne.
Napriek tomu, že ide o kapitálovo náročný podnik, Ultraviolette sa podarilo dosiahnuť ziskovosť na úrovni hrubej marže so sumou finančných prostriedkov vo výške len 60 miliónov dolárov. Spoločnosť v súčasnosti vedieme rokovania o ďalšom získaní finančných prostriedkov v nasledujúcich šiestich mesiacoch, aby podporila svoj rozvoj na trhu EÚ.
Ultraviolette, výrobca elektrických bicyklov, je súčasťou rastúceho priemyslu elektrických vozidiel v Indii. Priemysel získava na dynamike v posledných rokoch vďaka zvyšujúcej sa podpore a stimulom zo strany vlády, ako aj zväčšujúcemu sa zameraniu na udržateľnosť a čistú dopravu.
Trh elektrických vozidiel v Indii sa očakáva, že bude v nasledujúcich rokoch prechádzať významným rastom. Podľa správy spoločnosti TechSci Research sa očakáva, že indický trh elektrických vozidiel bude rásť s priemernou ročnou mierou rastu (CAGR) vyše 23 % počas predpokladaného obdobia 2021-2026. K rastu trhu prispievajú faktory ako priaznivé vládne politiky, zvyšujúca sa informovanosť o environmentálnych problémoch a rastúce ceny palív.
Avšak priemysel elektrických vozidiel v Indii stále čelí niektorým výzvam. Vysoké ceny, obmedzená infraštruktúra nabíjania a nízka informovanosť spotrebiteľov sú niektoré z hlavných problémov, ktoré treba riešiť. Tu má zásadnú úlohu podpora vlády. Poskytovaním podpory a dotácií môže vláda pomôcť zabezpečiť, že elektrické vozidlá budú dostupnejšie pre väčšiu časť populácie.
Program závislosti na produkčnej (PLI) a Rýchlej adopcie a výroby elektrických vozidiel (FAME) sú dva dôležité vládne programy, ktoré majú za cieľ podporiť prijatie elektrických vozidiel v Indii. Tieto programy poskytujú finančné stimuly výrobcom a spotrebiteľom, čo môže pomôcť znížiť vstupné náklady na elektrické vozidlá a zvýšiť dopyt.
Hoci Ultraviolette nezískalo výhody z týchto programov kvôli vyššej cene svojho vlajkového bicykla, je optimistické pokiaľ ide o získavanie výhod súvisiacich s exportom. Rozširovanie na medzinárodné trhy, ako napríklad Európska únia (EÚ), môže spoločnosti pomôcť osloviť väčšie množstvo zákazníkov a dosiahnuť ekonomické výhody z rozsahu. Ultraviolette už uzatvorila dohody o predaji a distribúcii v krajinách EÚ a môže počítať s miestnymi podporou v oblasti elektrifikácie.
Ultraviolette nie je sama vo svojom rozširovaní na medzinárodné trhy. Ďalšie indické firmy v oblasti elektrických vozidiel, ako napríklad Ather, vstupujú na globálnu scénu. Tento trend naznačuje rastúci globálny dopyt po indických elektrických vozidlách a potenciál indického priemyselu elektrických vozidiel stať sa významným hráčom na medzinárodnom trhu.
Ultraviolette usiluje vstupovať na trhy EÚ a snaží sa rýchlo zvýšiť predaj a kapacitu pre výrobu. Spoločnosť si stanovila ambiciózne ciele predaja 5 000 až 6 000 vozidiel do konca finančného roka 2024-2025 a zvýšenie mesačnej výroby na 1 000 vozidiel. Na dosiahnutie týchto cieľov bude potrebné dodatočné financovanie a Ultraviolette momentálne rokujú o získaní finančných prostriedkov na podporu plánu rozšírenia.
Na záver, rozširovanie Ultraviolette na medzinárodné trhy a jeho zameranie na vysokotechnologické a prémiové produkty odrážajú rast a potenciál indického priemyslu elektrických vozidiel. Podpora zo strany vlády, trhové prognózy a riešenie súvisiacich problémov budú zohrávať kľúčovú úlohu pri dosahovaní úspechu priemyslu a dosiahnutí vize udržateľného a ekologicky vyspelého dopravného ekosystému.
Related links:
Tech.EconomicTimes
Business-Standard
Auto.EconomicTimes