Elektronické bicykle získavajú popularitu ako alternatíva k automobilom

2024-05-02
by
Electronic Bikes Gain Popularity as Car Alternatives

Elektronické bicykle (e-bicykle) sa stávajú stále populárnejšou náhradou za cestovanie autom, ako vyplýva zo nedávnej štúdie Laboratória pre aktívnu dopravu (REACT) na Univerzite v Britskej Kolumbii. Štúdia, realizovaná v spolupráci s programom odborných dotácií na elektronické bicykle v oblasti Saanich, ukázala, že väčšina užívateľov aj po roku používania e-bicyklov naďalej uprednostňuje ich použitie pred automobilmi.

Program odborných dotácií na e-bicykle v Saanich, ktorý prebiehal v rokoch 2021 až 2022, ponúkal tri rôzne dotácie na základe príjmu. Dotácie sa ukázali ako úspešné, najmä pre rodiny s nižším príjmom, keďže vyššie dotácie povzbudili nových cyklistov, aby sa rozhodli pre e-bicykle ako cenovo dostupnejšiu alternatívu k automobilom.

Podľa štúdie sa v období programu dotácií používanie e-bicyklov zvýšilo o neuveriteľných 93 percent, pričom 60 percent užívateľov boli noví cyklisti. Toto ukazuje rastúcu atraktivitu a dostupnosť e-bicyklov pre rôzne demografické skupiny.

Účastníci, ktorí dostali najvyššiu dotáciu, uviedli, že by si e-bicykel nekúpili bez dotácie. Toto zdôrazňuje významné dopady finančných stimulov na podporu udržateľných možností dopravy.

Po roku používania e-bicykla účastníci oznámili priemerné zníženie týždenného cestovného autom o 48 kilometrov, čo predstavuje zníženie o 30-40 percent. Táto zmena výrazne prispela k poklesu emisií skleníkových plynov súvisiacich s cestovaním, a to priemerným znížením o 16 kilometrov oxidu uhličitého.

Na rozdiel od bežnej kritiky týkajúcej sa nákladov na dotácie e-bicyklov, program odborných dotácií v Saanich bol konkurencieschopný v porovnaní s inými dotáciami v doprave po celom Kanade. Náklady na zníženie emisií skleníkových plynov za tonu sa pohybovali od približne 190 do 720 dolárov, čo robí dotácie na e-bicykle nákladovo efektívnou voľbou v porovnaní s dotáciami na elektrické autá.

Dr. Alex Bigazzi, hlavný vyšetrovateľ z REACT Lab na UBC, zdôraznil, že dotácie na e-bicykle prinášajú nielen environmentálne výhody, ale aj pozitívne zmeny v cestovných návykoch, zvýšenú fyzickú aktivitu, redukciu znečistenia ovzdušia a nižšie náklady na cestovanie. Tieto širšie výhody prispievajú k celkovej atraktivite e-bicyklov ako udržateľnej možnosti dopravy.

Nástup e-bicyklov ako životaschopnej alternatívy k automobilom znamená paradigmový posun v mestskom mobilitnom systéme. S narastajúcim rozpoznávaním výhod e-bicyklov sa očakáva, že tento trend bude pokračovať, čo prinesie k zelenšiemu a zdravšiemu prepravnému systému budúcnosti.

Priemysel elektronických bicyklov zažíva rýchly rast a získava popularitu ako životaschopná alternatíva k cestovaniu autom. Ako bolo uvedené v článku, štúdia realizovaná Laboratóriom pre aktívnu dopravu (REACT) na Univerzite v Britskej Kolumbii ukázala, že väčšina cyklistov aj po roku používania ich e-bicyklov naďalej uprednostňuje ich použitie pred automobilmi. Tento trend naznačuje paradigmový posun v mestských dopravných systémoch.

Úspech programu odborných dotácií na e-bicykle v oblasti Saanich ďalej zdôrazňuje rastúcu atraktivitu e-bicyklov. Program, ktorý ponúkal rôzne dotácie na základe príjmu, bol obzvlášť prospešný pre rodiny s nižším príjmom. Vyššie dotácie motivovali nových cyklistov k používaniu e-bicyklov ako cenovo dostupnejšej alternatívy k automobilom.

V období programu dotácií sa využívanie e-bicyklov zvýšilo o 93 percent, pričom 60 percent užívateľov boli noví cyklisti. Tento významný nárast používania e-bicyklov ukazuje dostupnosť a príťažlivosť e-bicyklov pre rôzne demografické skupiny.

Finančné stimuly hrajú kľúčovú rolu v podpore udržateľných možností dopravy. Účastníci, ktorí dostali najvyššiu dotáciu, uviedli, že by si e-bicykel nekúpili bez dotácie. Toto zistenie zdôrazňuje vplyv finančných stimulov pri podpore používania e-bicyklov.

Po roku používania e-bicykla účastníci oznámili priemerné zníženie týždenného cestovania autom o 48 kilometrov, čo predstavuje zníženie o 30-40 percent. Táto zmena prispela k značnému poklesu emisií skleníkových plynov spojených s cestovaním, s priemerným znížením o 16 kilometrov oxidu uhličitého. Tieto zistenia zdôrazňujú environmentálne výhody e-bicyklov v znižovaní emisií a podpore udržateľnosti.

Na rozdiel od častých kritík týkajúcich sa nákladov na dotácie e-bicyklov sa program odborných dotácií v oblasti Saanich ukázal byť konkurencieschopný v porovnaní s inými dotáciami v oblasti dopravy v Kanade. Náklady na zníženie emisií skleníkových plynov sa pohybovali od približne 190 do 720 dolárov za tonu, čo robí dotácie na e-bicykle cenovo efektívnou voľbou v porovnaní s dotáciami na elektrické autá.

Dr. Alex Bigazzi, hlavný vyšetrovateľ z REACT Lab na UBC, zdôraznil, že dotácie na e-bicykle ponúkajú nielen environmentálne výhody, ale aj pozitívne zmeny vo vzorcoch cestovania, zvýšenú fyzickú aktivitu, redukciu znečistenia ovzdušia a nižšie náklady na cestovanie. Tieto širšie výhody prispievajú k celkovej príťažlivosti e-bicyklov ako udržateľnej možnosti dopravy.

S narastajúcim uznávaním výhod a dostupnosti e-bicyklov sa očakáva ďalší rast priemyslu. Prognóza priemyslu e-bicyklov naznačuje sľubnú budúcnosť s rastúcim prijatím a používaním ako náhrada za automobily. Tento posun k e-bicyklom znamená zelenšiu a zdravšiu budúcnosť dopravy.

Pre viac informácií o priemysle e-bicyklov a predpovediach trhu sa môžete obrátiť na dôveryhodné zdroje ako Electric Bike Report a Markets and Markets. Tieto zdroje poskytujú komplexné informácie o priemysle, vrátane trendov na trhu, predpovedí rastu a nových technológií.

Často kladené otázky (FAQ)

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

Languages

Don't Miss

Fire at Santa Cruz Apartment Complex Displaces Residents

Brand Apart from Fire Incidents: A Fresh Perspective on Fire Safety

Let’s start by discussing the recent fire incident at an
Missing Elderly Man Last Seen on Electric Bike

Zmiznutý starší muž naposledy videný na elektrickom bicykli

Starší muž menom James Buchanan, vo veku 65 rokov, zmizol.