E-biker Files Lawsuit Against Victoria Police Department Following Collision

Elektrický cyklista nedávno podal civilnú žalobu proti policajnému oddeleniu v Victórii po tom, čo sa stal účastníkom kolízie s policejným vozidlom. Incident sa odohral 6. januára 2023, keď mal cyklista údajne prejsť na červenú a odmietol zastaviť, hoci policajti zapnuli majáky a sirény.

Podľa žaloby podanej Alkido Pashollarim, ho zrazilo vozidlo a okamžite bol prevezený do nemocnice. Pashollari priznal, že prešiel na červenú na križovatke medzi Gorge Road West a Harriet Road, ale tvrdil, že predpokladal, že ho polícia nechá prejsť. Avšak policajt išiel po boku Pashollariho a srazil ho, pričom ho zhodil na zem.

Kolízia vyústila v vykĺbenie ramena u Pashollariho, čo mu znemožnilo pracovať počas dvoch týždňov. Okrem toho mu bola polícia zobrala jeho elektrický horský bicykel, ktorý ešte nebola vrátený. Pashollari požaduje odškodné vo výške takmer 17 000 dolárov, čo zahŕňa náhradu za bolesť a utrpenie, stratu mzdy a náklady na opravu bicykla.

Spočiatku oddelenie policajného oddelenia odmietlo v žalobe uvedené tvrdenia. Avšak v nedávnej úprave svojej odpovede oddelenie argumentovalo, že nie je právne zodpovedné, pretože za ich konanie je zodpovedné mesto Victoria. Navyše tvrdili, že je príliš neskoro žalovať mesto, pretože žaloby proti mestu musia byť iniciované do šiestich mesiacov.

Oddelenie policajného oddelenia uznalo, že jeho policajti sa srazil s Pashollarim na elektrickom bicykli po tom, čo Pashollari prešiel na červenú. Tvrdili, že ich úmyslom bolo zastaviť Pashollariho pred útekom a použili svoje policejné vozidlo na kontakt s zadným kolesom elektrického bicykla. Oddelenie tvrdí, že úroveň sily použitej bola nevyhnutná v daných okolnostiach a priradilo akékoľvek zranenia, ktoré Pashollari utrpel, k porušovaniu dopravných predpisov.

Zatiaľ oddelenie neposkytlo žiadne vysvetlenie, či je zámerne kontaktovanie vozidla bežnou praxou alebo kedy by to bolo považované za vhodné. Žaloba pokračuje, pričom obe strany predkladajú svoje argumenty na súde.

Incident týkajúci sa elektrického cyklistu a polície v Victórii poukazuje na niektoré otázky týkajúce sa používania elektrických bicyklov a zodpovednosti policajných orgánov.

Priemysel s elektrickými bicyklami zažil v posledných rokoch významný rast, pričom stále väčší počet ľudí volí elektrické bicykle ako dopravný prostriedok. E-bicykle ponúkajú ekologickú a pohodlnú alternatívu k tradičným bicyklom, najmä ako dopravný prostriedok v mestských oblastiach. Podľa prognóz trhu sa odhaduje, že globálny trh s elektrickými bicyklami v roku 2026 dosiahne hodnotu viac ako 46 miliárd dolárov, čo naznačuje rastúci dopyt po týchto vozidlách.

S nárastom používania elektrických bicyklov sa však objavili obavy týkajúce sa bezpečnosti a predpisov. V mnohých jurisdikciách sú elektrické bicykle podrobené podobným dopravným predpisom ako tradičné bicykle, ako napríklad dodržiavanie dopravných signálov a ustúpenie pred núdzovými vozidlami. Nedodržanie týchto predpisov môže mať za následok nehody a potenciálne právne následky.

Spomínaný incident vzbudzuje otázky o konaní policajného oddelenia a úrovni sily, ktorá sa používa. Zatiaľ čo policajné orgány majú právo zastaviť osoby, ktoré porušujú dopravné predpisy, použitie zámernej kontaktu s vozidlom na zadržanie podozrivého je spornou otázkou. Žaloba podaná proti policajnému oddeleniu v Victórii upozorňuje na potrebu jasných smerníc týkajúcich sa toho, kedy a ako sa môžu tieto taktiky používať.

Prípad tiež poukazuje na dôležitosť zodpovednosti v rámci policajných orgánov. Argument oddelenia, že za ich konanie nesie zodpovednosť mesto Victoria, otvára otázky o tom, kto by mal niesť právne následky za konanie policajtov. Toto vyvoláva širšiu diskusiu o zodpovednosti polície a rozdelení zodpovednosti medzi jednotlivými policajtmi a mestami, ktorým slúžia.

Ako žaloba pokračuje, bude zaujímavé vidieť, ako súd vyhodnotí udalosti a či stanoví nejaké precedenty týkajúce sa používania sily policajnými orgánmi. Objasnenie smerníc pre zastavenie osôb na elektrických bicykloch a určenie zodpovednosti polícií v takýchto prípadoch môže prispieť k bezpečnejšej interakcii medzi orgánmi činnými v trestnom konaní a cyklistami na elektrických bicykloch.

By

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *