Elektrické nákladné bicykle s hmotnosťou až 650 kg majú svoju premiéru v Londýne budúci rok, čo vyvoláva obavy o verejnú bezpečnosť. Aj keď tieto vozidlá pripomínajú malé spojové nákladné autá, sú kategorizované ako bicykle vďaka svojim 250 wattovým motorom. Kritici však tvrdia, že silné elektrické motory by mohli v prípade nehôd spôsobiť vážnejšie zranenia v porovnaní s tradičnými pedálmi.
Spoločnosť Cityshuttle, ktorá stojí za týmito elektrickými nákladnými bicyklami, už prijala objednávky na 1 500 vozidiel, čo poukazuje na rastúci dopyt po udržateľných dopravných riešeniach. Transport for London má za cieľ do roku 2030, aby 17% nákladných dodávok v hlavnom meste bolo vykonaných bicyklom.
Aj keď niektorí veria, že tieto vozidlá spĺňajú predpisy, stále existujú obavy o potenciálne riziká spojené s ich používaním. Steve Cole, riaditeľ politiky Royal Society for the Prevention of Accidents, zdôrazňuje potrebu vhodného regulačného rámca na riešenie týchto obáv a zabezpečenie verejnej bezpečnosti. Upozorňuje, že nesprávne ovládanie týchto bicyklov a nedostatok jasných pokynov zo strany vlády by mohli zvýšiť závažnosť zranení pri nehodách s týmito vozidlami.
Vládna webová stránka uvádza, že elektroasistované bicykle s pedálmi (EAPC) musia mať motory, ktoré sa vypnú pri rýchlosti 15,5 míľ za hodinu. Je však stále nejasné, či tieto nové elektrické nákladné bicykle presne spĺňajú definíciu EAPC. Rozhodnutie o tom, ako sú tieto vozidlá klasifikované, nakoniec závisí od polície a súdov.
S rastúcou obľubou elektrických bicyklov je potrebné, aby legislatíva držala krok s týmito novými technológiami. Kritici argumentujú, že vláda musí rýchlo vytvoriť komplexný legislatívny rámec, ktorý uprednostňuje verejnú bezpečnosť. Je nevyhnutné zabezpečiť, aby komunity mohli profitovať z potenciálu nových technológií a zároveň minimalizovať s tým spojené riziká.
FAQ:
1. Ako sú elektrické nákladné bicykle kategorizované?
Elektrické nákladné bicykle sú kategorizované ako bicykle vďaka svojim 250 wattovým motorom.
2. Aké sú obavy týkajúce sa používania elektrických nákladných bicyklov?
Medzi obavy patria potenciálne riziká spojené s používaním týchto vozidiel, ako napríklad zvýšené riziko zranenia v prípade nehôd.
3. Aké je cieľové percento nákladných dodávok vykonaných bicyklom v Londýne do roku 2030?
Cieľom je, aby 17% nákladných dodávok v Londýne bolo vykonaných bicyklom do roku 2030.
Zdroje:
– Bicycle Retailer: www.bicycleretailer.com
– MarketsandMarkets: www.marketsandmarkets.com
– Cycling Industry News: www.cyclingindustry.news