Nedávne zváženie zo strany Komisie pre krajských komisárov vo vrchole, či povoliť elektrické bicykle triedy 2 a 3 na krajských cyklotratiach, vzbudzuje obavy medzi obyvateľmi a návštevníkmi. Zatiaľ čo podpora dostupnosti a mobility je dôležitá, je kľúčové zaoberať sa nezodpovedanými otázkami týkajúcimi sa bezpečnosti, týmto rozhodnutím.
Jedným z hlavných obáv je regulácia toho, kto je považovaný za ”obmedzeného pohyblivosti”. Namiesto toho, aby sme sa spoliehali na jednoduchú výpoveď jazdca elektrického bicykla, je podstatné stanoviť jasné kritériá, ktoré určujú oprávnenosť. Bez správnych predpisov existuje možnosť neobmedzeného používania elektrických bicyklov s rýchlosťou až 28 mph, čo by mohlo ohroziť bezpečnosť ostatných na cyklotratiach.
Ďalej, zameranie sa na zodpovednosť po nehode namiesto prevencie nehôd je znepokojujúce. Namiesto uvažovania o pokutách pre obchody s bicyklami po nehode, by komisári mali uprednostniť prijímanie opatrení na predchádzanie nehodám už vopred. Toto je obzvlášť dôležité, pokiaľ ide o ochranu detí, ktoré nemusia mať schopnosť rýchlo reagovať a vyhnúť sa zrážkam s rýchlejšími elektrickými bicyklami.
Dôležité je tiež zvážiť, či sú komisári informovaní o existujúcich rýchlostných limitoch na cyklotratiach, ako napríklad stanovených 25 mph. Ignorovanie týchto limitov a povolenie elektrickým bicyklom jazdiť rýchlosťou 28 mph vyvoláva obavy o nedodržiavanie bezpečnostných predpisov. Zatiaľ čo komisári diskutujú o potrebe ”vzdelávania” a ”etikety” na cyklotratiach, je potrebné si uvedomiť, že tieto opatrenia zatiaľ neexistujú. Okrem toho, presadenie týchto pravidiel zostáva neisté, pretože kancelária šerifa sa zdá neochotná zasiahnuť.
Lesk z holandskej skúsenosti, kde vysokorýchlostné elektrické bicykle viedli k vyššej miere nehôd, jasne ukazuje, že stanovenie rýchlostných limitov je kľúčové. Holandsko zaviedlo rýchlostný limit 16 mph (25 km/h) pre elektrické bicykle na zvýšenie bezpečnosti. Zatiaľ čo dodržiavanie zákona o Američanoch s postihnutím (ADA) je dôležité, nemalo by to znamenať ignorovanie existujúcich rýchlostných limitov alebo ohrozenie celkovej bezpečnosti všetkých používateľov cyklotrás.
Zhrnutie: Zváženie povolenia elektrických bicyklov na krajských cyklotratiach musí dávať bezpečnosť prednosiť všetkému ostatnému. Stanovenie jasných predpisov, zameranie sa na prevenciu nehôd a presadzovanie rýchlostných limitov sú rozhodujúce kroky pri vyvažovaní dostupnosti a blahobytu všetkých používateľov cyklotrás.