Napínavou výzvou pre start-upy smerujúcimi k zmenám zavedeného stavu v trhu, je prítomnosť veľkých nadnárodných spoločností. Vietnamská značka elektrických bicyklov Dat Bike však našla jedinečný spôsob, ako si vybudovať svoju povesť a propagovať vynikajúce vlastnosti svojho produktu. Namiesto priameho súťaženia s veľkými hráčmi si uvedomili svoju identitu ako malý podnik a sústreďovali sa na riešenie vážneho problému, ktorému čelí veľa ľudí vo Vietname.
Výpadky elektrickej energie v krajine sa zvýšili o pohromu 300 %, čo predstavuje vážny problém pre majiteľov malých podnikov, ktorí počas týchto výpadkov prichádzajú o značnú časť svojich príjmov. S cieľom riešiť túto potrebu spolupracovala spoločnosť Dat Bike s reklamnou agentúrou Happiness Saigon na vytvorenie revolučnej kampane. Ich elektrické bicykle sa premenili na mobilné zdroje nouzového napájania a poskytli pomoc malým podnikom v období výpadkov.
Na uľahčenie tejto iniciatívy bola zriadená telefónna linka, ktorá spojila postihnutých podnikateľov s miestnymi cyklistami od Dat Bike, ktorí mali úplne nabité e-bicykle. S možnosťou napájania svetiel a dvoch mrazničiek malého potravinového obchodu po dobu 3-4 hodín na plnom nabití, sa Dat Bike ukázal ako spoľahlivý zdroj núdzového napájania. Úžasne, počas prvého týždňa bolo úspešne napájaných cez 200 malých podnikov a Dat Bike zaznamenala významný nárast objednávok – až o 300 %.
Jazz Tonna, partner a kreatívny riaditeľ spoločnosti Happiness Saigon, komentoval kampaň s tým, že ”z našej najväčšej slabiny sme urobili obrovskú silu”. Využitím energie ich e-bicyklov na riešenie kritického problému v miestnej komunite ukázalo Dat Bike, že ich značka je vyrobená nielen vo Vietname, ale predovšetkým pre Vietnam. Vďaka tomuto úsiliu sa tento start-up získal 57% podiel na diskusii bez toho, aby investoval jediný dolár do PR alebo médii.
Inšpiratívna kampaň z dielne Dat Bike ukazuje, že aj malé podniky môžu mať významný vplyv a narušiť trh dominovaný nadnárodnými spoločnosťami. Tým, že si osvojili svoju identitu a riešili naliehavú potrebu v ich komunite, Dat Bike sa úspešne etablovala ako značka, ktorej treba venovať pozornosť na vietnamskom trhu.
Ak máte záujem o viac informácií o odvetví elektrických bicyklov vo Vietname a vplyve start-upov ako Dat Bike, môžete sa pozrieť na tieto zdroje:
– Vietnam News – E-bikový start-up Dat Bike získa investíciu vo výške 20 miliónov dolárov
– Vietnam Economic Times – Dat Bike uzatvára sériu investície v hodnote viac ako 21 miliónov dolárov
– KR Asia – Vietnamský výrobca e-bicyklov Dat Bike získal 18 miliónov dolárov v sérii investícií typu A
Tieto články poskytujú informácie o odvetví, predpovediach trhu a problémoch súvisiacich s odvetvím elektrických bicyklov vo Vietname.