Generálny riaditeľ spoločnosti Brompton, popredného výrobcu bicyklov, sa zapojil do kampane, ktorej cieľom je zaviesť prísnejšie predpisy pre batérie elektrických bicyklov vo Veľkej Británii. Will Butler-Adams má obavy zo stúpajúceho počtu nehôd a požiarov spôsobených „nízkou kvalitou“ batérií v e-bicykloch, e-skútroch a ľahkých elektrických vozidlách. Podľa nedávnych správ bolo iba za minulý rok zaznamenaných až 11 smrteľných požiarov spojených s batériami e-bicyklov.
Butler-Adams je presvedčený, že tieto incidenty sú dôsledkom nedostatočných predpisov, ktoré umožňujú vstup podnormovaných batérií na trh vo Veľkej Británii. Vyhlásil: „Veríme, že elektrické auto je dobre vyrobené, že sa dodržiavajú štandardy. A skutočne sme mali niekoľko požiarov v prvých dňoch elektrických vozidiel, ale prešli sme cez ne, pretože štandardy, kontroly a predpisy sú také, že teraz im veríme.“
V súčasnosti však batérie e-bicyklov nepodliehajú externému testovaniu podľa bezpečnostných noriem. Zodpovednosť za certifikáciu bezpečnosti batérie leží na výrobcovi. Na základe týchto obáv organizácia Electrical Safety First presadzuje nezávislé testovanie každej batérie e-bicykla pred jej uvedením na trh. Spoločnosť Brompton podporuje túto kampaň, ako aj návrh zákona navrhnutý labouristickou poslankyňou Yvonne Fovargueovou, ktorý žiada prísnejšie predpisy pre lítium-iónové batérie.
Lesley Rudd, výkonná riaditeľka organizácie Electrical Safety First, vyjadrila vďaku za podporu spoločnosti Brompton, pričom uviedla: „Podpora našeho zákona ze strany spoločnosti Brompton Bicycle ukazuje, ako renomovaní výrobcovia chcú chrániť kupujúcich a svoj priemysel pred nezodpovednými aktérmi v tejto oblasti, ktorí môžu vyrábať podnormované batérie.“
Otázka predpisov o e-bicykloch získava na význame vo Veľkej Británii, keďže vláda uvažuje o zmenách definície elektrických bicyklov. Navrhované zmeny by zvýšili maximálny právny výstup pre e-bicykle z 250 W na 500 W a rekategorizovali kotúčovo spúšťacie bicykle ako e-bicykle. Tieto zmeny však získali kritiku od priemyselných združení, ktoré volajú po jednote proti týmto navrhovaným úpravám.
Prísnejšie predpisy pre batérie elektrických bicyklov sú nevyhnutné na zabezpečenie bezpečnosti používateľov a predchádzanie nehodám a požiarom. Spoločnosť Brompton Bicycle svojou podporou tejto kampane má za cieľ chrániť nielen spotrebiteľov, ale aj svoj priemysel pred rizikami spojenými s nízkou kvalitou batérií. Vzhľadom na aktuálne preskúmanie predpisov o e-bicykloch je dôležité, aby všetci zainteresovaní aktéri spojili sily a podporovali zodpovedné a bezpečné praktiky na trhu s elektrickými bicyklami.
Pri hľadaní ďalších informácií o priemysle elektrických bicyklov a súvisiacich predpovediach trhu sa môžete pozrieť na web MarketsandMarkets.
FAQ
1. Aké problémy súvisia s batériami e-bicyklov?
– Problémy súvisia s kvalitou batérií e-bicyklov, pričom nízka kvalita môže viesť k nehodám a požiarom.
2. Kto nespúšťa nezávislé testovanie batérií e-bicyklov?
– V súčasnosti nie je na e-bicykle vyžadované vonkajšie testovanie na splnenie bezpečnostných noriem. Výrobcovia majú zodpovednosť pre certifikáciu bezpečnosti ich batérií.
3. Aký je postoj spoločnosti Brompton k prísnejším predpisom pre batérie e-bicyklov?
– Spoločnosť Brompton podporuje kampaň na zavedenie prísnejších predpisov pre batérie e-bicyklov a tiež podporuje návrh zákona na prísnejšie predpisy pre lítium-iónové batérie.
4. Ako sa menia predpisy o e-bicykloch vo Veľkej Británii?
– Navrhované zmeny definície elektrických bicyklov by zvýšili maximálny výstup pre e-bicykle a rekategorizovali by niektoré kotúčovo spúšťacie bicykle ako e-bicykle.
5. Prečo sú prísnejšie predpisy pre batérie e-bicyklov dôležité?
– Prísnejšie predpisy zabezpečia bezpečnosť používateľov e-bicyklov a zabránia nehodám a požiarom, ktoré môžu byť spôsobené nízkou kvalitou batérií.
6. Aké sú predpovede trhu pre elektrické bicykle?
– Očakáva sa, že globálny trh s elektrickými bicyklami dosiahne do roku 2025 hodnotu 38,6 miliardy USD s ročným rastom 6,1% od roku 2020 do roku 2025.