Rozhodovanie o opatreniach na zlepšenie bezpečnosti elektrických bicyklov (e-bicykle) na Upper West Side v meste New York nedávno prebiehalo prostredníctvom online zasadnutia Zákonodarného zboru. Štyria zákonodarcovia z Upper West Side sú si zhodní o dôležitosti riešenia tejto záležitosti, ale rozlišujú sa v názoroch na najlepší prístup k riešeniu tohto problému.
Radný Shaun Abreu vyjadril svoju podporu návrhu radného Roberta Holdena, ktorý žiada registráciu a vydávanie licencií pre všetky e-bicykle, e-skútre a ďalšie legálne motorizované vozidlá u mestskej dopravnej správy mesta New York. Abreu uznáva, že tento návrh nie je dokonalý, ale zdôrazňuje potrebu vážnej diskusie o bezpečnosti e-bicyklov a príležitosť, ktorú tento návrh poskytuje pre takúto diskusiu.
Na druhej strane sa radná Gale Brewer, senátor Brad Hoylman-Sigal a členka snemovne Linda Rosenthal vyslovili za menej rozsiahly požiadavok na registráciu, ktorý je uvedený v balíku zákonných návrhov vytvorených Hoylmanom-Sigalom. Tento balík by vyžadoval registráciu a vydávanie licencií len pre e-bicykle používané na komerčné účely a dohliadali by na ne New York State Department of Motor Vehicles.
Balík zákonov navrhovaný Hoylmanom-Sigalom zahŕňa aj ustanovenia o zvýšení sankcií za útek z miesta nehody, požadovaní poisťovacích platieb pre doručovateľské spoločnosti pre všetkých doručovateľov a regulácii algoritmov používaných doručovacími aplikáciami s cieľom odhaliť nezodpovedné jazdné správanie. Aj keď uznal, že nie každý návrh v balíku sa môže stať zákonom, Hoylman-Sigal zdôraznil dôležitosť vynaložiť spoločné úsilie na zlepšenie bezpečnosti e-bicyklov.
Počas zasadnutia bolo zrejmé, že v komunite panuje pocit nalievavosti. Steve Anderson, predseda koalície UWS, poukázal na potrebu konať a nie len diskutovať. Okrem toho Pamela Grietzer-Manasse, členka obecenstva, ktorá sa zranila pri kolízii s motorovým skútrom, vyjadrila nespokojnosť s pomalým pokrokom pri riešení bezpečnosti e-bicyklov.
Nakoniec, zákonodarcovia aktívne zvažujú rôzne prístupy na zlepšenie bezpečnosti e-bicyklov. Niektorí, ako radný Shaun Abreu, podporujú rozsiahlu registráciu a vydávanie licencií, zatiaľ čo iní, ako senátor Brad Hoylman-Sigal, preferujú cieľavedomý prístup zameraný na e-bicyklov používaných na komerčné účely. Bez ohľadu na konečné rozhodnutie verejnosť požaduje opatrenia na zabezpečenie bezpečnosti chodcov a ostatných účastníkov cestnej premávky v rýchlo sa rozvíjajúcom priemysle e-bicyklov.
E-bike priemysel v posledných rokoch rýchlo rastie, čo je podporované narastajúcim dopytom po ekologických možnostiach dopravy a pohodlí, ktoré ponúkajú. E-bicykle sa stali obľúbenými medzi obyvateľmi miest, dochádzajúcimi a doručovateľmi. S možnosťou asistovaného šliapania umožňujú e-bicykle jazdcom prekonať dlhšie vzdialenosti a zvládnuť kopcovitý terén s ľahkosťou.
Prognózy trhu naznačujú, že trh s e-bicyklami sa bude ďalej rozširovať v nasledujúcich rokoch. Podľa správy spoločnosti Grand View Research sa očakáva, že veľkosť globálneho trhu s e-bicyklami dosiahne do roku 2025 sumu 38,6 miliardy dolárov, pričom sa bude zvyšovať ročnou mierou rastu (CAGR) 7,9% od roku 2018 do 2025. Dopyt po e-bicykloch podporujú faktory, ako nárast obáv o znečistenie ovzdušia, premávku a potrebu udržateľnej dopravy.
Súčasné záujem o bezpečnosť e-bicyklov sa však týka najmä husto obývaných miest, ako je New York. Tento problém vyplýva z rôznych faktorov, vrátane narastajúceho množstva e-bicyklov na cestách, možnosti vyšších rýchlostí v porovnaní s tradičnými bicyklami a potreby zabezpečiť bezpečnosť chodcov a ostatných účastníkov premávky.
Jedným z navrhovaných prístupov na riešenie bezpečnosti e-bicyklov je zavedenie požiadaviek na registráciu a vydávanie licencií. Radný Shaun Abreu podporuje návrh zákona, ktorý žiada registráciu a vydávanie licencií pre všetky e-bicykle, e-skútre a ďalšie legálne motorizované vozidlá u mestskej dopravnej správy mesta New York. Cieľom je vytvoriť systém, ktorý by zodpovedal správanie jazdcov e-bicyklov a pomáhal identifikovať potenciálne problémy alebo porušenia.
Naopak, radná Gale Brewer, senátor Brad Hoylman-Sigal a členka snemovne Linda Rosenthal podporujú rozsiahlejšiu registráciu. Balík ich navrhovaných zákonov by vyžadoval len registráciu a vydávanie licencií pre e-bicykle používané na komerčné účely, ako napríklad pre doručovateľov. Tento prístup sa zameriava na špecifické obavy týkajúce sa komerčných jazdcov e-bicyklov, ktorých môže byť na cestách viac.
V balíku zákonov navrhovanom Hoylmanom-Sigalom sa tiež uvádzajú opatrenia na zvýšenie sankcií za útek z miesta nehody, požadovanie poisťovacích platieb od doručovacích spoločností pre všetkých doručovateľov a regulácia algoritmov používaných doručovacími aplikáciami na odhalenie nezodpovedného jazdného správania. Tieto ustanovenia majú vytvoriť bezpečnejšie prostredie pre všetkých účastníkov cestnej premávky a považovať doručovacie spoločnosti zodpovednými za jednanie svojich zamestnancov.
Diskusiu o bezpečnosti e-bicyklov riadi pocit nalievavosti v komunite, čo bolo zdôraznené počas online zasadnutia. Zainteresované strany, ako napríklad Steve Anderson, predseda koalície UWS, zdôrazňujú potrebu konať a nie len diskutovať. Pamela Grietzer-Manasse, členka obecenstva, ktorá utrpela zranenie pri kolízii s motorovým skútrom, vyjadruje nespokojnosť so spomaleným pokrokom pri zabezpečení bezpečnosti e-bicyklov.
Zákonodarcovia aktívne zvažujú rôzne prístupy na zlepšenie bezpečnosti e-bicyklov. Niektorí, ako radný Shaun Abreu, podporujú rozsiahlu registráciu a vydávanie licencií, zatiaľ čo iní, ako senátor Brad Hoylman-Sigal, preferujú prístup zameraný na e-bicykle používané na komerčné účely. Bez ohľadu na konečné rozhodnutie verejnosť požaduje opatrenia na zabezpečenie bezpečnosti chodcov a ostatných účastníkov cestnej premávky v rýchlo sa rozvíjajúcom priemysle e-bicyklov.
Viac informácií o priemysle e-bicyklov a prognózach trhu nájdete na stránke spoločnosti Grand View Research (grandviewresearch.com).
Ak chcete získať viac informácií o navrhovanom balíku zákonov a legislatívnom procese, navštívte oficiálnu webovú stránku Senátu štátu New York na adrese nysenate.gov a webovú stránku Snemovne štátu New York na adrese nyassembly.gov.