E-bicykle sa stali horúcim témou v meste Phoenix, s ohľadom na bezpečnostné obavy, ktoré trápia jazdcov aj vodičov. V reakcii na to mestská rada zaviedla bezpečnostné predpisy a upravila zákony mesta Phoenix, aby tieto problémy riešila. Jedna z významných zmien je zvýšenie vekového obmedzenia pre jazdcov e-bicyklov zo 16 na 18 rokov, čo súladí s požiadavkami programu Shared Micromobility mesta.
Gregg Bach z Úradu pre uličnú dopravu v Phoenixe vysvetľuje, že táto zmena bola uskutočnená na zabezpečenie súladu s prevádzkovateľmi Lime a Spin, ktorí prenajímajú kolobežky a e-bicykle v určitých oblastiach. Títo prevádzkovatelia už vyžadujú, aby jazdci mali najmenej 18 rokov, bez ohľadu na akékoľvek zmeny v mestskom predpise.
Keďže používanie e-bicyklov a kolobežiek stále narastá, Úrad pre uličnú dopravu v Phoenixe skúma možnosti rozšírenia programu Shared Micromobility. Momentálne je otvorená prieskumná anketa pre komunitu na získanie spätnej väzby a vyhodnotenie možností rozšírenia hraníc programu a vozového parku.
Hoci e-bicykle ponúkajú obľúbenú alternatívnu formu dopravy a fyzickej aktivity, obavy ohľadom bezpečnosti pretrvávajú. Nehody s automobilmi a chodcami patria medzi najväčšie obavy. Sergeant Brian Bower z Oddelenia policajného zboru v Phoenixe zdôrazňuje ich odhodlanie monitorovať používanie e-bicyklov a kolobežiek v celom meste a uznáva, že spätná väzba komunity týkajúca sa bezpečnostných problémov sa za posledné mesiace zvýšila.
Pre podporu bezpečnosti sa od jazdcov e-bicyklov vyžaduje, aby dodržiavali všetky cestné predpisy a vydávali prednosť pre autá, bicykle a chodcov. Elektrické bicykle sú zakázané na chodníkoch a nový vekový požiadavok zaisťuje, že iba dospelí môžu jazdiť na e-bicykloch. Porušenia cestných pravidiel pre e-bicykle môžu mať za následok civilné priestupky s minimálnou pokutou 100 dolárov.
Dôraz na bezpečnosť sa neobmedzuje len na e-bicykle, ale rozširuje sa aj na iné motorizované formy dopravy, ako sú elektrické dobytča. Ľahké elektrické dobytče, ako napríklad Surron Light Bee, si získava popularitu. Avšak, nemajú potrebné bezpečnostné vybavenie na používanie na cestách a nemali by sa prevádzkovať na verejných cestách alebo chodníkoch. Sergeant Brian Bower vyzýva rodičov, aby monitorovali správanie svojich detí a zdôrazňuje dôležitosť zodpovedného jazdenia na zabezpečenie bezpečnosti komunít.
Počas toho ako Phoenix prispôsobuje svoje predpisy a podporuje bezpečné používanie e-bicyklov a mikromobility, je dôležité, aby všetci zainteresovaní prioritne mysleli na blaho jazdcov aj okolitého spoločenstva.
V e-bike priemysle došlo v posledných rokoch ku významnému rastu a Phoenix nie je výnimkou. E-bicykle ponúkajú populárnu alternatívu pre dopravu a fyzickú aktivitu, poskytujú pohodlné a ekologické riešenie pre dojazdových aj rekreačných jazdcov.
Podľa predpovedí trhu sa očakáva, že globálny trh s e-bicyklami dosiahne hodnotu 38,6 miliardy dolárov do roku 2025, pričom Severná Amerika je jedným z hlavných regiónov podporujúcich tento rast. Zvyšujúca sa osvietenosť environmentálnej udržateľnosti a výhody elektrickej dopravy prispievajú k rastúcemu dopytu po e-bicykloch na trhu.
S rastúcou popularitou sa však spájajú aj bezpečnostné obavy okolo e-bicyklov. Nehody s automobilmi a chodcami sú medzi najväčšími obavami, čo viedlo mesto Phoenix k zavedeniu bezpečnostných predpisov a úprave mestských zákonov na riešenie týchto problémov. Zvýšením vekového obmedzenia pre jazdcov e-bicyklov zo 16 na 18 rokov sa mesto snaží podporovať zodpovedné jazdenie a súlad s požiadavkami prevádzkovateľov, ako sú Lime a Spin.
S cieľom rozšíriť program Shared Micromobility aktívne zvažuje mestský úrad pre uličnú dopravu v Phoenixe možnosti rozšírenia hraníc programu a vozového parku. Zbieranie spätnej väzby prostredníctvom prieskumnej ankety pomôže vyhodnotiť možnosti a určiť najlepší prístup, ako uspokojiť rastúci dopyt po e-bicykloch a kolobežkách.
Aby sme zabezpečili bezpečnosť jazdcov a okolitého spoločenstva, vyžaduje sa od jazdcov e-bicyklov, aby dodržiavali všetky cestné predpisy a dávali prednosť autám, bicyklom a chodcom. Jazda po chodníkoch je zakázaná a porušenia cestných pravidiel pre e-bicykle môžu byť súdom trestané civilným priestupkom s minimálnou pokutou 100 dolárov. Tieto opatrenia majú za cieľ podporiť zodpovedné správanie sa pri jazdení a znížiť riziká spojené s používaním e-bicyklov.
Dôležité je tiež poznamenať, že bezpečnostné obavy sa neobmedzujú iba na e-bicykle, ale týkajú sa aj iných motorizovaných foriem dopravy, ako sú elektrické dobytča. Populárne ľahké elektrické dobytče ako Surron Light Bee môže chýbať potrebné bezpečnostné vybavenie na používanie na cestách a nemalo by sa prevádzkovať na verejných cestách alebo chodníkoch. S cieľom zabezpečiť bezpečnosť celej komunity sa rodičia vyzývajú, aby monitorovali správanie svojich detí a zdôrazňovali význam zodpovedného jazdenia.
Vzhľadom na rastúci trh s e-bicyklami je dôležité, aby všetci zainteresovaní, vrátane jazdcov, prevádzkovateľov a mestskej úradnej moci, dávali prioritu blahu jazdcov a okolitého spoločenstva. Implementáciou a dodržiavaním bezpečnostných predpisov, podporou zodpovedného správania pri jazdení a neustálym prispôsobovaním sa novým trendom a technológiám sa mesto Phoenix snaží vytvoriť bezpečné a udržateľné prostredie pre jazdcov e-bicyklov a mikromobility.
Pre viac informácií o priemysle e-bicyklov a súvisiacich témach môžete navštíviť internetovú stránku ElectricBike.com, ktorá poskytuje komplexné zdroje a poznatky pre nadšencov a profesionálov v oblasti e-bicyklov.