Visually Impaired Commuter Expresses Concerns about E-Bike Safety in Sheffield

Zrakovo postihnutá Chloe Firth, komutérka zo Sheffieldu, nedávno upozornila na riziká, ktorým čelí počas jej každodennej cesty do práce kvôli prítomnosti e-bicyklov. Napriek existencii niekoľkých pešej zón v centre mesta tvrdí, že niektorí cyklisti ignorujú obmedzenia, čo ju stále vystavuje neustálemu riziku.

Firth, ktorá je registrovaným nevidiacim, vysvetlila, že je obzvlášť zraniteľná vo vzťahu k e-bicyklom, pretože sú takmer nehlučné, čo jej robí ťažké postrehnúť ich príchod. Nebezpečenstvo spočíva v ich potenciálnej rýchlosti, čo ju ešte viac vystavuje riziku.

Chloe Firth chodí po ulici The Moor v centre Sheffieldu počas svojej každodennej cesty do práce a často sa cíti vystrašene, keď ju predbiehajú rýchli e-bikári. Vyjadrila svoju frustráciu, tvrdiac, že nič nevidí na svojej pravej strane, čo jej znemožňuje rýchlo sa vyhnúť nebezpečenstvu.

Ďalším nebezpečenstvom, ktorému čelia zrakovo postihnutí jednotlivci, podľa Firtovej, je ”privysoké chodníkové znečistenie”, spôsobené dodávkovými vodičmi, ktorí svoje bicykle nechávajú uprostred chodníka pri výdajoch objednávok. Firth sa sama stretla s tým, že sa jej barla zachytila medzi zaparkovanými bicyklami, zatiaľ čo iní zrakovo postihnutí jednotlivci na ne spadli.

Sheffieldská kráľovná spoločnosť pre nevidiacich vyjadruje tieto obavy. Podľa jej výkonného riaditeľa Joanne Ardernová sa pozoruje, že e-bicykle sa vznášajú medzi chodcami na chodníkoch a v peších zónach, často bez svetiel, čo predstavuje riziko pre zrakovo postihnutých.

Aj keď majú cyklisti zodpovednosť dbať na chodcov, Monica Scigliano, vedúca politického oddelenia v organizácii Cycling UK, zdôrazňuje potrebu rozlíšiť medzi rôznymi typmi e-bicyklov. Veľa z obáv, ktoré sa objavili, sa týka nelegálnych a výkonnejších e-bicyklov. Navrhuje, že je dôležité klasifikovať tieto vozidlá ako motocykle namiesto bicyklov.

Mestská rada v Sheffielde si je vedomá obáv o bezpečnosť a je odhodlaná riešiť tento problém. Councillor Ben Miskell, predseda vo výborách pre dopravu, regeneráciu a klímu, uznáva, že e-bicykle, ktoré boli upravené na prekročenie zákonom stanoveného rýchlostného limitu 15,5 mph, spôsobujú problémy po celej Veľkej Británii. Rada plánuje spolupracovať s políciou a dodávkovými spoločnosťami, aby tento problém riešila a vytvorila bezpečnejšie prostredie pre všetkých chodcov.

Záverom obavy Chloee Firtovej objasňujú bezpečnostné riziká, ktorým čelia zrakovo postihnutí jednotlivci každý deň na svojej ceste. Je dôležité, aby cyklisti boli obozretní vo svojom okolí a dodržiavali predpisy, aby zabezpečili bezpečnosť a pohodu všetkých chodcov.

E-bicykly sa v posledných rokoch pomerne významne rozšírili. E-bicykle, tj. elektrické bicykle, sa stali populárnou možnosťou dopravy vďaka svojim environmentálnym výhodám a pohodliu, ktoré ponúkajú svojim jazdcom. Podľa predpovedí trhu sa globálny trh s e-bicyklami do roku 2026 očakáva dosiahnuť hodnotu 46,04 miliárd dolárov s celkovou ročnou mierou rastu 9,01% počas predpovedaného obdobia.

S nárastom počtu e-bicyklov na cestách sa však tiež zvyšujú obavy o ich vplyv na bezpečnosť chodcov, najmä zrakovo postihnutých jednotlivcov ako Chloe Firth. Problém e-bicyklov ignorujúcich obmedzenia pre chodcov a predstavujúcich riziko pre nich nie je jedinečný pre Sheffield, ale je to problém, ktorému čelia mnohé mestá po celom svete.

Jednou z hlavných obáv, ktoré vzniesla Firth, je tichá povaha e-bicyklov. Na rozdiel od tradičných bicyklov sú e-bicykle takmer bezhluké, čo znesťažuje zrakovo postihnutým jednotlivcom zaznamenať ich príchod. Toto predstavuje významné riziko, pretože e-bicykle môžu dosiahnuť vysoké rýchlosti, čo zvyšuje nebezpečenstvo pre chodcov.

Ďalším problémom je prítomnosť ”chodníkového neporiadku”, spôsobeného dodávkovými vodičmi, ktorí nechávajú svoje bicykle na chodníku počas výdaja objednávok. Tým vytvárajú prekážky pre zrakovo postihnutých jednotlivcov a zvyšujú šance na nehody a pády. Organizácie ako Sheffieldská kráľovná spoločnosť pre nevidiacich zdieľajú tieto obavy, pretože tieto riziká významne ovplyvňujú bezpečnosť a mobilitu zrakovo postihnutých jednotlivcov.

Na riešenie týchto bezpečnostných obáv je dôležité rozlišovať medzi rôznymi typmi e-bicyklov. Mnoho obáv, ktoré vyjadrila Firth a ďalší zrakovo postihnutí jednotlivci, súvisí s nelegálnymi a výkonnejšími e-bicyklami, ktoré boli upravené na prekročenie zákonom stanovenej rýchlostnej hranice. Monica Scigliano, vedúca politického oddelenia v organizácii Cycling UK, navrhuje, aby sa tieto vozidlá mali považovať za motocykle namiesto bicyklov. Tým by sa prísne dodržiavali predpisy a zabezpečilo sa, že jazdci e-bicyklov budú mať na pamäti svoje zodpovednosti vo vzťahu k chodcom.

Mestská rada v Sheffielde je si týchto bezpečnostných obáv vedomá a robí kroky na riešenie tohto problému. Councillor Ben Miskell, predseda vo výboroch pre dopravu, regeneráciu a klímu, uznal problémy spôsobené nelegálnymi úpravami e-bicyklov a prejavil odhodlanie spolupracovať s políciou a dodávkovými spoločnosťami, aby tento problém riešila. Cieľom je vytvorenie bezpečnejšieho prostredia pre všetkých chodcov a zabezpečenie toho, aby jazdci e-bicyklov dodržiavali predpisy.

Záverom obavy, ktoré vyjadrili zrakovo postihnutí jednotlivci ako Chloe Firth, poukazujú na bezpečnostné riziká, ktoré e-bicykle predstavujú pre chodcov. Je kľúčové, aby jazdci e-bicyklov boli obozretní vo svojom okolí a dodržiavali predpisy, aby zabezpečili bezpečnosť a pohodu všetkých chodcov. Aj keď sa odvetvie e-bicyklov neustále rozrastá, je dôležité nájsť rovnováhu, ktorá umožňuje udržateľnú dopravu a zároveň dáva prednosť bezpečnosti zraniteľných účastníkov cestnej premávky.

Zdroje:
– [URL1]

By

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *