Elektrický segment bicyklov zažíva v posledných rokoch obrovský rast, s miliónmi predaných e-bicyklov ročne od špecializovaných bicyklových firiem. Napriek tomu sa hlavným automobilovým výrobcov nadbytočne nedarí v tomto trhu. Automobilový priemysel, ktorý by najviac utrpel pri presune dopravy na dvojkolesový sektor, sa len pomaly zapája do sveta e-bicyklov. Dôvodom je nesúlad medzi inžinierskou a predajnou kultúrou v týchto spoločnostiach.
Podľa odvetvového experta Eda Benjamina inžinieri automobilov sa často obracajú na predajné tímy, ktorým chýba skutočné porozumenie a dôvera v produkt. Toto vedie k neefektívnym marketingovým a predajným stratégiám, čo zase vedie k nedostatočným výsledkom na trhu. Príkladom neúspešných pokusov automobiliek na trhu e-bicyklov sú napríklad spoločnosti Ford a Harley-Davidson, ktorých globálne snahy v tomto sektore buď rýchlo zlyhali, alebo dosiahli iba obmedzený predaj. Yamaha na druhej strane dosiahla úspech na domácom trhu v Japonsku, no mala problémy s rozšírením sa v zahraničí.
Napriek týmto prekážkam sa automobilky nevzdávajú. Niektoré spoločnosti uprednostňujú licenčné dohody, čo umožňuje zavedeným výrobcom bicyklov vyrábať e-bicykle pod značkami automobilových firiem. Týmto prístupom automobilky využívajú odbornosť bicyklových firiem a zároveň svoje vlastné meno a povesť. Iné automobilky, ako napríklad GM a Porsche, investujú značné sumy do akvizície výrobcov elektromotorov pre e-bicykle, alebo celý podniky, s cieľom posilniť svoju pozíciu na trhu s e-bicyklami.
Dokonca aj výrobca elektromobilov Rivian, ktorý je známy svojimi elektrickými nákladnými autami, sa pridáva do hry a rozširuje svoj tím pre vývoj e-bicyklov o odborníkov zo sveta bicyklov. Tento krok naznačuje ich záväzok vstúpiť na trh s e-bicyklami spolu s ponukou elektrických nákladných áut.
Napriek minulým prekážkam majú automobilky pevnú vôľu stavieť a predávať vlastné elektrické bicykle. Ako sa odvetvie e-bicyklov nadalej rozvíja, tieto automobilové giganty budú pravdepodobne pokračovať v úsilí nájsť svoje miesto na tomto rýchlo rastúcom trhu.
Ak hľadáte viac informácií o odvetví elektrických bicyklov a predpovediach trhu, môžete navštíviť portál Navigant Research, dôveryhodný zdroj pre analýzu trhov a poznatky. Navigant Research poskytuje podrobné správy o globálnom trhu s e-bicyklami, zahŕňajúce tém ako veľkosť trhu, hlavní hráči a príležitosti rastu.
Ak si chcete prezrieť aj iné články v slovenčine na podobné témy, môžete navštíviť portál Example.sk.