V mestských prostrediach po celom krajine nabíra na obrátkach diskusia ohľadom integrácie elektrobicyklov do mestskej infraštruktúry. Zatiaľ čo niektorí prejavujú obavy o bezpečnosť a rýchlostné limity, iní obhajujú elektrobicykle ako prostriedok na podporu inkluzívnosti a prístupnosti pri vonkajších rekrečných aktivitách.
Prechod od tradičného horského bicyklovania k elektrobicyklom bol prirodzeným vývojom pre jednotlivcov ako Dean Carroll, čím sa ukazuje, že jazdci na elektrobicykloch patria do rozmanitého vekového rozsahu, pričom priemerný vek jazdca je 48 rokov. Mnohí milovníci elektrobicyklov sa nesnažia o rýchlosť, jednoducho chcú predĺžiť svoju radosť z bicyklovania až do neskorších rokov.
Zástancovia zdôrazňujú ekonomické výhody a zvýšenú dostupnosť, ktoré elektrobicykle ponúkajú, oslovujúc širokú škálu vekových skupín a schopností. Nárast predaja elektrobicyklov nielen posilňuje ekonomiku, ale zabezpečuje aj to, že bicyklovanie zostáva životaschopnou voľbou pre jednotlivcov so zmenenými fyzickými schopnosťami.
Do budúcnosti zavádzanie legislatívy na reguláciu elektrobicyklov v mestských oblastiach znamená významný posun v tom, ako mestá pristupujú k alternatívnym spôsobom dopravy. Hoci zostávajú otázky týkajúce sa mechanizmov presadzovania rýchlostných limitov, prevažujúci konsenzus je, že spoločné úsilie medzi nadšencami elektrobicyklov, tvorcami politík a ďalšími používateľmi trás je nevyhnutné pre zabezpečenie harmónickej spolunažívania v zdieľaných priestoroch.