Shimano Unveils Two New Electric Bike Drive Units: EP5 and EP5100

Spoločnosť Shimano, popredný japonský výrobca komponentov, predstavila dva inovatívne pohonne jednotky elektrických bicyklov, EP5 a EP5100. Tieto nové pohonné jednotky predstavujú významný pokrok v oblasti elektrobicyklov a ponúkajú jazdcom možnosť preskúmať ďalej, hlbšie sa pripojiť a objaviť prirodzenú radosť z jazdy na bicykli.

Systémy EP5 a EP5100 sa pridávajú k existujúcej ponuke pohonných jednotiek pre elektrobicykle od Shimana. Zatiaľ čo pohonné jednotky EP8 a EP6 sú určené pre horský cyklistiku, systémy EP6100 a E5000 sú zamerané viac na mestskú mobilitu a dochádzku. Shimano stratégicky zacielilo tieto najnovšie pohonné jednotky na stále rastúcu komunitu dochádzajúcich a mestských nadšencov elektrobicyklov.

Systém EP5 ponúka jazdcom pozoruhodnú možnosť prispôsobiť si charakteristiky každého z troch asistenčných režimov – eco, trail a boost – pomocou aplikácie Cyclist od Shimana s názvom E-Tube Project Cyclist. S hmotnosťou len 3 kilogramy môže systém EP5 generovať až 60Nm krútiaceho momentu a je kompatibilný s brzdami typu kotúčovou, valčekovou alebo rolkovou. Shimano uvádza, že na prevažne rovnej trase pre dochádzkové cesty môže EP5 poskytnúť asistenciu až na 270 kilometrov na jedno nabitie, čo z neho robí ideálnu voľbu pre denné dochádzky. Okrem toho je EP5 kompatibilný s funkciou Auto-Shift, ktorá umožňuje bezproblémové prestavovanie prevodov podľa kadencie jazdca, vstupu a podpory motora.

Naopak, EP5100 sa zameriava na poskytovanie hladkej a prirodzenej platformy asistencie pre každodenné jazdy na elektrobicykli. Pohonná jednotka s hmotnosťou 2,4 kilogramu a výkonom 50Nm krútiaceho momentu ponúka prístupnejšiu možnosť pre jazdcov. EP5100, podobne ako jeho prémiový protiklad, je možné prispôsobiť pomocou aplikácie Cyclist od Shimana s názvom E-Tube Project Cyclist a je navrhnutý na premostenie medzi tradičným cyklistikom a cyklistikou s podporou pedálov. Avšak je kompatibilný iba s internými zubovkami náboja, na rozdiel od EP5, ktorý je kompatibilný s oboma typmi prevodníkov náboja i tradičnými vonkajšími prestierkami.

Obidve pohonné jednotky sú kompatibilné s rôznymi typmi brzd a jednoducho sa nabíjajú. Zatiaľ čo EP5 je schopný poskytnúť asistenciu až do 28 mph v regiónoch, kde to právne predpisy dozvolujú, dodržiava maximálnu rýchlosť podpory 25 km/h (15 mph), ktorú obvykle vo Veľkej Británii a EÚ vyžadujú pre e-bicykle rôznej triedy.

Cena týchto nových pohonných jednotiek ešte nebola oznámená, avšak predpokladá sa, že sa čoskoro stanú bežnými komponentmi pre elektrobicykle takmer pre bežné začínajúce. Shimanova obhajoba v posúvaní technológie elektrobicyklov nádeje ukazuje, že sa snažia zlepšovať celkový zážitok z jazdy na bicykli pre jazdcov po celom svete.

Priemysel elektrických bicyklov zažíva v posledných rokoch stabilný rast a predstavenie pohonných jednotiek EP5 a EP5100 zo strany Shimana ďalej dokazuje ich záväzok voči tomuto sa meniacemu sa trhu. Podľa trhových predpovedí sa očakáva, že celosvetový trh s elektrobicyklami dosiahne hodnotu 21,1 miliardy dolárov do roku 2025, pri kombinovanej ročnej miere rastu (CAGR) 6,1% od roku 2019 do 2025. Toto naznačuje silný dopyt po elektrobicykloch a komponentoch, ako sú pohonné jednotky.

Pohonné jednotky EP5 a EP5100 sú špeciálne navrhnuté tak, aby vyhovovali potrebám dochádzajúcich a mestských nadšencov elektrobicyklov. S rastúcou dopravnou preťaženosťou a environmentálnymi obavami rastie záujem o elektrobicykle ako udržateľnú možnosť dopravy pre denné dochádzky. Tieto pohonné jednotky ponúkajú jazdcom zlepšený výkon a funkčnosť, čím sú ideálne pre mestskú mobilitu.

Jednou z kľúčových vlastností systému EP5 je jeho možnosť prispôsobenia. Jazdci môžu upraviť asistenčné režimy – eco, trail a boost – pomocou aplikácie Cyclist od Shimana s názvom E-Tube Project Cyclist. Tento stupeň prispôsobenia umožňuje jazdcom prispôsobiť si svoje jazdné skúsenosti svojim preferenciám a konkrétnemu terénu, s ktorým sa stretávajú. Okrem toho kompatibilita systému EP5 s funkciou Auto-Shift zabezpečuje hladké prestavovanie prevodov, čím sa ďalej zlepšuje celková kvalita jazdy.

Na druhej strane sa EP5100 zameriava na poskytovanie hladkej a prirodzenej platformy asistencie pre každodenné jazdy na elektrobicykli. S jeho ľahkým dizajnom a prístupným krútiacim momentom ponúka táto pohonná jednotka užívateľsky prívetivú možnosť pre jazdcov, ktorí chcú pociťovať prirodzenejšiu zážitok s podporou šliapania. Kompatibilita s prevodníkmi interného náboja robí EP5100 vhodným pre mestskú dochádzku a jazdy v meste.

Je dôležité si všimnúť, že obidve pohonné jednotky EP5 a EP5100 sú kompatibilné s rôznymi typmi brzd a ponúkajú tak flexibilné možnosti pre rôzne konfigurácie bicyklov. Okrem toho, dodržiavanie Shimana regionálnych predpisov týkajúcich sa maximálnej podpory rýchlosti preukazuje ich záväzok zabezpečiť bezpečnosť a súlad v rôznych trhoch.

Pokiaľ ide o ceny týchto nových pohonných jednotiek, Shimano ešte neoznámil podrobnosti. Avšak vzhľadom na rastúcu obľúbenosť elektrobicyklov a reputáciu spoločnosti v priemysle sa očakáva, že tieto pohonné jednotky sa čoskoro stanú štandardnými komponentmi pre elektrobicykle pre dochádzku a hybridné elektrobicykle.

Celkovo predstavenie pohonných jednotiek EP5 a EP5100 zo strany Shimana dokazuje ich odhodlanie v posune technológie elektrobicyklov a zlepšení celkového zážitku z cyklistiky. S trhom elektrických bicyklov sa predpokladá stabilný rast v nasledujúcich rokoch a tieto inovatívne pohonné jednotky sú odhodlané prispieť k ďalšiemu rozvoju tohto priemyslu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *