V posledných dňoch mestské centrá zaznamenali znepokojujúci trend, keď zlodeji čoraz viac využívajú elektrické bicykle na páchanie krádeží. Séria incidentov hlásených v oblastiach s vysokou premávkou, ako sú Loop a Streeterville v Chicagu, poukazuje na tento rastúci problém. V jednej situácii okolo obeda bol 59-ročný muž oslovený odzadu a jeho veci mu boli ukradnuté. Zlodej ušiel rýchlo, jazdiac na elektrickom bicykli na východ, aby sa stretol s pomocníkom.
Neskôr v ten istý deň sa stala podobná krádež, keď 27-ročná žena bola na South Wabash Avenue. Osoba na elektrickom bicykli ušla po tom, čo jej ukradla veci v hodnote viac ako 500 dolárov. Tieto udalosti odrážajú znepokojujúci trend, kde cyklisti vykonávajú rýchle krádeže na spôsob hit-and-run, využívajúc rýchlosť a mobilitu e-bikov na uniknutie pred zatknutím.
Tento problém nie je obmedzený len na niekoľko incidentov; dokonca aj miestne univerzity upozorňujú na otázky bezpečnosti. Študentka DePaul University zažila podobnú krádež, keď ju dvaja jednotlivci na elektrickom bicykli cítili a ukradli jej cenný amulet priamo z krku. Výrazné oblečenie zlodejov, vrátane značkovej mikiny a čierneho oblečenia, zdôrazňuje suverénnu povahu takýchto trestných činov.
Trh s elektrickými bicyklami za posledné roky zaznamenal významný rast, ako v popularite, tak v predaji. Podľa priemyselných správ bol globálny trh s elektrickými bicyklami v roku 2020 ocenený na približne 23 miliárd dolárov a projekcie predpokladajú, že do roku 2026 dosiahne viac ako 48 miliárd dolárov, čo odráža zloženú ročnú mieru rastu (CAGR) okolo 10-12%. Tento nárast popularity je poháňaný rastúcimi environmentálnymi obavami, mestskou dopravnou preťaženosťou a posunom k alternatívnym spôsobom dopravy. Avšak tento rast bol tiež sprevádzaný nárastom prípadov krádeží, keďže hodnota týchto bicyklov sa môže pohybovať od niekoľkých stoviek po niekoľko tisíc dolárov.
Okrem toho, vzostup elektrických bicyklov ako populárneho spôsobu dopravy má dôsledky na mestské plánovanie a verejnú bezpečnosť. Mestskí úradníci sú vyzývaní, aby vytvorili bezpečnejšie prostredie ako pre cyklistov, tak pre chodcov v súvislosti s rastúcimi možnosťami mobility. Problémy týkajúce sa krádeží bicyklov viedli k výzvam na lepšie zabezpečenie, ako sú vylepšené zariadenia na parkovanie bicyklov, zvýšenie polície v hliadkovaní a implementácia programov zameraných na zvyšovanie povedomia v komunite s cieľom predchádzať trestnej činnosti.
So zreteľom na tieto obavy sú obyvatelia vyzývaní, aby boli ostražití a hlásili podozrivé aktivity, čo podnecuje diskusiu v rámci komunity o bezpečnosti a stratégiách prevencie mestskej kriminality. Mestá ako Chicago by mohli preskúmať komplexnejšie riešenia, zahŕňajúce verejné vzdelávanie o bezpečnosti, technologické pokroky v zabezpečení bicyklov a spoluprácu s právnymi orgánmi na vypracovanie efektívnych reakcií na tento rastúci trend.
Pre viac informácií o stratégiách prevencie mestských kriminalít a štatistikách elektrických bicyklov môžete preskúmať zdroje od Národnej bicyklovej siete a Bike Europe.