Orbea robí vlny vo svete downhill bicyklovania s predstavením jedinečného pretekárskeho stroja. Navrhnutý špeciálne pre Martina Maesa, tento downhill stroj je odlišný od všetkého, čo sme doteraz videli. Hoci môže pripomínať ich Wild eMTB, táto modifikovaná verzia je bez motora alebo batérie.
Najvýraznejšou zmenou je predĺžená rocker link a drobné rozdiely v sedlových vzperách. Na rozdiel od štandardných uhlíkových vzpier na bežnom Wild, verzia DH obsahuje hliníkové prvky. Buďte si istí, že napriek svojmu vzhľadu, na bicykli nie je namontovaný motor. Orbea potvrdila, že nie sú zapojené žiadne nečisté praktiky.
Prečo si Orbea vybrala Wild ako základný rám pre tento prispôsobený pretekársky bicykel? Podľa zasvätených to bolo založené na obmedzeniach balenia. Platforma Rallon jednoducho nemohla prijať dodatočný zdvih, ktorý chceli začleniť. Úpravou Wild dokázali dosiahnuť požadovaných 200 mm zdvihu zadného kolesa.
Hoci sú podrobnosti o presných úpravách bicykla vzácne, môžeme špekulovať, že bola navrhnutá špeciálna konštrukcia na nahradenie puzdra motora Bosch. Toto inovatívne riešenie umožňuje typické usporiadanie stredového zloženia a kľúk, čo bicyklu dodáva tradičnejší pocit. Okrem toho môže zvýšený objem rámu poskytnúť príležitosti na jemné doladenie hmotnosti podvozku pre optimálny výkon.
Okrem modifikovanej spojky a zmien motora/batérie sa bicykel zdá byť relatívne štandardný. Obsahuje zlatú vidlicu Fox 40, pohon Shimano, brzdy Saint a tlmič Fox DHX2 s montážami na telemetrické zariadenie.
Projekt OOLab od Orbea ukazuje ich záväzok posúvať hranice inovácií v cyklistike. Ako spoločnosť vášnivých jazdcov a kreatívnych inžinierov sa snažia vytvárať jedinečné, vysokovýkonné bicykle, ktoré zlepšujú jazdecký zážitok. Tento experimentálny projekt im dáva slobodu skúmať nové riešenia a vytvárať budúce technológie.
Sme nadšení, že uvidíme Martina Maesa v akcii na tomto mimoriadnom stroji, keď sa postaví na štart World Cup Downhill. Veľa šťastia jemu a Orbea, ako pokračujú v redefinovaní toho, čo je možné vo svete horskej cyklistiky.
Priemysel horských bicyklov bol v posledných rokoch prosperujúcim trhom a spoločnosti ako Orbea neustále posúvajú hranice inovácií. S predstavením ich jedinečného pretekárskeho stroja robí Orbea vlny vo svete downhill bicyklovania.
Trh s downhill bicyklami zaznamenal významný rast, keďže čoraz viac jazdcov hľadá adrenalínové zážitky a náročné terény. Podľa predpovedí trhu sa očakáva, že globálny trh s horskými bicyklami dosiahne hodnotu 3,2 miliardy dolárov do roku 2025, pričom downhill bicykle tvoria významnú časť týchto príjmov.
Jedným z kľúčových problémov v odvetví je rovnováha medzi výkonom a hmotnosťou. Downhill bicykle musia byť robustné a odolné, aby odolali náročným terénom, ale zároveň musia byť ľahké pre lepšiu manévrovateľnosť. Výrobcovia, vrátane Orbea, neustále pracujú na nájdení dokonalého vyváženia využívaním pokročilých materiálov a dizajnových techník.
Rozhodnutie Orbea použiť Wild eMTB ako základný rám pre ich prispôsobený pretekársky bicykel bolo motivované obmedzeniami balenia. Platforma Rallon nemohla prijať požadovaných 200 mm zdvihu zadného kolesa, čo si vyžiadalo úpravy rámu Wild. To zdôrazňuje dôležitosť geometrie rámu bicykla a jej vplyv na výkon a funkčnosť.
Hoci sú podrobnosti o presných úpravách bicykla stále vzácne, špekuluje sa, že bola navrhnutá špeciálna konštrukcia na nahradenie puzdra motora Bosch, čo poskytuje bicyklu tradičnejší pocit. Táto inovácia nielenže odstraňuje motor a batériu, ale tiež umožňuje jemné doladenie hmotnosti podvozku pre optimálny výkon.
Projekt OOLab od Orbea exemplifikuje ich záväzok posúvať hranice inovácií v cyklistike. Vytváraním jedinečných, vysokovýkonných bicyklov reagujú na požiadavky vášnivých jazdcov a kreatívnych inžinierov. Tento experimentálny projekt im poskytuje slobodu skúmať nové riešenia a vytvárať budúce technológie, ktoré revolučne menia odvetvie.
Keď Martin Maes preberá World Cup Downhill s týmto mimoriadnym strojom, Orbea a ďalšie spoločnosti v odvetví pokračujú v redefinovaní toho, čo je možné vo svete horskej cyklistiky. Súťaž medzi výrobcami slúži ako hnacia sila inovácií, čo nakoniec prospieva jazdcom s vylepšeným výkonom, funkčnosťou a celkovým jazdeckým zážitkom.
Príbuzné odkazy:
MTB News
Pinkbike
BikeRadar