Mnohé štáty, združenia prepravcov a poľnohospodárske skupiny sa spojili proti novému federálnemu predpisu pre elektrické nákladné autá. Agentúra pre ochranu životného prostredia USA (EPA) stanovila požiadavku na elektrické vozidlá s cieľom dosiahnuť, aby elektrické modely tvorili 60 % nových dodávacích áut a 25 % ťažkých ťahačov s prívesom do roku 2032.
Americký ropný inštitút (API) podal právny námietku proti novým normám EPA v súdnom dvore odvolania v D.C. API verí, že táto vládna akcia obmedzí výber spotrebiteľov na trhu s vozidlami. Organizácia tvrdí, že presadzovanie elektrických nákladných áut by mohlo spôsobiť významné narušenia v odvetví prepravy, potenciálne ovplyvňujúc dopravu tovaru po celom národe. Okrem toho by tento posun mohol zaťažiť energetickú sieť a viesť k zvýšeným nákladom pre spotrebiteľov.
Poľnohospodárske organizácie vyjadrili významné obavy o elektrický mandát pre vozidlá. Illinois Corn Growers Association vyjadrila obavy o možné poklesy dopytu po etanole, ktorý je kľúčovým trhom pre producentov kukurice. Táto situácia by mohla obmedziť aj možnosti spotrebiteľov a ovplyvniť poľnohospodársky sektor.
Prepravné spoločnosti majú obavy o finančné dôsledky dodržiavania predpisov. Mike Kucharski, spolumajiteľ prepravnej spoločnosti v Chicagu, poznamenal, že väčšina prepravných firiem sú malé podniky, ktoré fungujú s menej ako desiatimi vozidlami. Mandát by mohol ohroziť životaschopnosť týchto malých firiem, čo by viedlo k široko rozšírenému finančnému tlaku v odvetví. Úplná elektrifikácia vozidlového parku nákladných áut sa odhaduje, že bude vyžadovať približne 1 bilión dolárov na infraštruktúrne modernizácie.