Rozhodnutie Michiganu povoliť e-bicykle na prírodných povrchových chodníkoch nielen zlepšuje prístupnosť pre jazdcov s postihnutím, ale ponúka aj sľubný výhľad pre outdoorový rekrečný priemysel štátu. Michigan Department of Natural Resources nedávno schválil zmenu pravidiel, ktorá rozšírila povolenie na pedálovo a plynom asistované e-bicykle na ne motorizované chodníky pod správou štátu.
V odchýlke od predchádzajúceho obmedzenia na cestách s vylepšeným povrchom nová politika zahŕňa približne 3 000 míľ štátnych parkov a rekreačných oblastí, spolu so štátnymi lesovými chodníkmi a cestami. Zatiaľ čo e-bicykle triedy 1 a triedy 2, s maximálnou rýchlosťou do 20 míľ za hodinu, sú teraz povolené, e-bicykle triedy 3 sú obmedzené na chodníkoch pod štátnym vedením. Miestne orgány majú právomoc regulovať používanie e-bicyklov podľa preferencií svojej komunity.
Rozšírenie dostupnosti e-bicyklov predpokladá nárast predaja a záujmu medzi obyvateľmi Michiganu. Cory Bultman z Village Bike & Fitness predpokladá nával dopytu po zmenách v politike, ktorý sa zhoduje s očakávaným globálnym rastom predaja e-bicyklov. Spolupracujúce úsilie medzi skupinami zasvätenými cyklistike a DNR naznačuje pozitívny vplyv na ekonomiku Michiganu, najmä v sektore horského bicyklovania.
Zatiaľ čo nová politika prináša vzrušujúce príležitosti, kladie aj výzvy v oblasti bezpečnosti, rýchlosti a údržby chodníkov. Dostatočné vzdelávanie, vynucovanie pravidiel a údržba chodníkov budú nevyhnutné na zabezpečenie harmonického zážitku pre všetkých používateľov chodníkov. DNR si kládze za cieľ sledovať používanie e-bicyklov a zhromažďovať spätnú väzbu na to, aby s časom upravil politiku, povzbudzoval zodpovedné správanie na chodníkoch a podporoval udržateľné outdoorové prostredie v Michiganu.