V rušných uliciach New Yorku, kde sa veľa obyvateľov spolieha na doručovacie služby pre svoje každodenné potreby, sa objavil nový spor okolo regulácie elektrobicyklov. Nedávne návrhy zákonov žiadali individuálnym jazdcom elektrobicyklov, aby registrovali svoje bicykle, uzavreli poistenie a podstúpili kontrolu. Tieto návrhy však neriešia skutočný problém – aplikácie, ktoré profitujú z nekontrolovanej elektromobility.
Hoci elektrobicykle slúžia ako motory, ktoré poháňajú rast týchto doručovacích aplikácií, je to samotní pracovníci, ktorí znášajú bremeno nákupu a údržby týchto zariadení. Ďalšie predpisy by ďalej zvýšili osobné náklady pre doručovateľov, z ktorých mnohí už bojujú o obživu v tomto odvetví. Navyše, tieto návrhy zamerané nepomerne zasiahol nebielych, imigračných pracovníkov, ktorí tvoria väčšinu doručovacej pracovnej sily.
Skutočný problém spočíva v neochote aplikácií byť regulované a zodpovedné za bezpečnosť svojich pracovníkov a zákazníkov. Tieto firmy ťažia z bohatstva ľudí a pracovníkov bez toho, aby prispievali k potrebnej infraštruktúre a bezpečnostným opatreniam. Práve tento obchodný model ohrozuje všetkých a tragicky vedie k úmrtiam 31 doručovateľov.
Namiesto zamerania sa na reguláciu individuálnych elektrobicyklov potrebujeme komplexný prístup. Deliveristi, ktorí boli lídrami v prechode k mikromobilitnej počas pandémie, presadzujú širšie chápanie bezpečnosti na uliciach. Navrhujú komplexný plán pre bezpečnosť na uliciach a elektrickú mikromobilitu, ktorý zahŕňa chránené cyklistické pruhy, nabíjacie stanice pre elektrobicykle, miesta pre doručovateľov a bezpečné zariadenia pre elektromobilitu.
Avšak je dôležité, aby aj aplikácie prispeli k týmto úsiliam. Ako hlavní hospodárski priaznivci elektrobicyklov by mali prevziať zodpovednosť za poskytovanie bezpečných pracovných zariadení a prispievanie k rozvoju komplexných bezpečnostných opatrení. Toto spoločné úsilie by nielen zabezpečilo bezpečnosť doručovateľov, ale aj poskytlo dopravné alternatívy pre všetkých obyvateľov New Yorku.
Na záver, regulácia elektromobility by sa nemala sústrediť iba na individuálnych jazdcov elektrobicyklov. Namiesto toho by sa malo zamerať na aplikácie, ktoré majú zodpovednosť za poskytovanie bezpečného pracovného vybavenia a prispievanie k rozvoju komplexných bezpečnostných opatrení. Spoločným úsilím môžeme vytvoriť bezpečnejšiu a spravodlivejšiu budúcnosť pre elektromobilitu v New Yorku.
Pri hlbočení sa do e-mikromobility odporúčame navštíviť stránky electrive a Greentech Media.