Bengalúrskemu spotrebiteľskému súdu zverená žaloba na spoločnosť Ola Electric Mobility

2024-02-15
Bengalúrskemu spotrebiteľskému súdu zverená žaloba na spoločnosť Ola Electric Mobility

Bengalúr: Spotrebiteľský súd rozhodol, že spoločnosť Ola Electric Mobility Pvt Ltd a Ola Experience Centre budú musieť zaplatiť Bengalúrčanovi náhradu vo výške 20 000 rupií za nedostatočný poskytovaný servis pri nákupe Ola elektrickej bicykli a ďalších 10 000 rupií na náklady súdneho konania do 45 dní. Spoločnosť Ola Electric Mobility Pvt Ltd je pobočka pre distribúciu elektrických vozidiel a Ola Experience Centre je predajňa v Rajajinagare.

Rozhodnutie súdu prišlo po tom, čo Lalit Kumar Tiwari, 31-ročný Bengalúrčan, postúpil svoj prípad na 3. dodatočný bengalúrský okresný súd na riešenie spotrebiteľských sporov. Hovoril, že mu Ola bola dodaná elektrická bicykel s registračným číslom, ktoré bolo odlišné od toho, o ktorom bolo pôvodne dohodnuté. Vzhľadom na túto nezhodu nebolo možné použiť poisťovaciu zmluvu a mobilnú aplikáciu vozidla, pretože boli prepojené s pôvodným sľúbeným registračným číslom.

Tiwari si objednal záznam Ola S1 Pro Midnight Blue Model a zaplatil celú kúpnu cenu 154 000 rupií 27. mája 2023. Takmer dva týždne neskôr, 12. júna, ho informoval manažér vzťahov z Ola Experience Centre, obchodného domu v Rajajinagare, že jeho objednávka bola v systéme zrušená a musel svoj nákup znovu zaregistrovať. Tiwari obnovil svoju objednávku a registračné číslo jeho elektrobicykla bolo KA 04 KN 5339.

Dňa 1. júla mu bol doručený vozidlo bez registračného čísla a s odlišným potvrdeným číslom, čo mu spôsobilo „neustále duševné utrpenie a ťažkosti“. Registračné číslo vozidla bolo KA 04 KN 2970. Poistenie, ktoré bolo účinné od 12. júna, bolo vydané pre pôvodné číslo a preto bolo neplatné pre dodaný elektrický bicykel.

Keďže záznamy spoločnosti ukazovali, že vozidlo s registračným číslom KA 04 KN 2970 bolo dodané sťažovateľovi, nemohol používať mobilnú aplikáciu Ola Electric (ktorá pomáha s diaľkovým zamykaním a odomknutím, prístupom k batožinovému priestoru, aktualizáciami na real-time nabíjanie atď.), pretože bola prepojená s pôvodným číslom. Nedostal ani plastovú kartu s registračným certifikátom kvôli nezhode s registračným číslom.

Tiwari sa obrátil na spotrebiteľský súd so sťažnosťou proti spoločnosti Ola Electric Mobility Pvt Ltd, Ola Experience Centre a manažérovi vzťahov pracujúcemu v obchodnom dome, žiadal náhradu vo výške 2,5 lakh rupií a tiež náklady súdneho konania.

Po prerokovaní súd zistil, že manažér vzťahov nedokázal splniť svoj sľub opraviť registračnú tabuľku týždeň po doručení. Súd tiež zistil, že číslo podvozka dodaného vozidla, ako je uvedené v záznamoch, sa líši od čísla bicykla, ktorý dostal, čo sťažuje sťažovateľovi používať vozidlo na ceste.

V januárovom rozhodnutí súdu smerujúcom od roku 2020, súd tiež uložil spoločnosti Ola, aby pripevnila registračnú tabuľku na vozidlo, odstránila nedostatky v záznamoch o predmetovom vozidle, vymazala poisťovaciu zmluvu v mene sťažovateľa vzhľadom na registračné číslo ‚5339‘, v záznamoch vymazala meno sťažovateľa vo vzťahu k vozidlu ‚5339‘ a zabezpečila použiteľnosť mobilnej aplikácie Ola pre sťažovateľa.

Časté otázky (FAQs) založené na hlavných témach a informáciách uvedených v článku:

1. Prečo sa musia spoločnosti Ola Electric Mobility Pvt Ltd a Ola Experience Centre vyrovnať s náhradami?
– Spoločnosť Ola Electric Mobility Pvt Ltd a Ola Experience Centre musia platiť náhradu vo výške 20 000 rupií za nedostatočný poskytovaný servis pri nákupe elektrickej bicykli a ďalších 10 000 rupií na náklady súdneho konania, pretože bola dodaná elektrická bicykel s odlišným registračným číslom od pôvodne dohodnutého.

2. Kto je Ola Electric Mobility Pvt Ltd?
– Ola Electric Mobility Pvt Ltd je pobočka pre distribúciu elektrických vozidiel.

3. Čo je Ola Experience Centre?
– Ola Experience Centre je predajňa v Rajajinagare.

4. Ako sa vyriešil spor?
– Lalit Kumar Tiwari podal sťažnosť na spotrebiteľský súd, ktorý rozhodol, že spoločnosti Ola Electric Mobility Pvt Ltd a Ola Experience Centre musia uhradiť náhradu a náklady súdneho konania.

5. Aký bol dôvod sťažnosti?
– Tiwari bol dodaný elektrobicykel s odlišným registračným číslom od toho, o ktorom sa pôvodne dohodol, čo spôsobilo problémy s používaním mobilnej aplikácie a poisťovacej zmluvy.

6. Akú časť nákupnej ceny dostane Tiwari ako náhradu?
– Tiwari dostane náhradu vo výške 20 000 rupií za nedostatočný poskytovaný servis pri nákupe elektrobicykla.

7. V akej lhote musia spoločnosti uhradiť náhradu?
– Spoločnosti musia uhradiť náhradu do 45 dní.

8. Aký bol dôvod nastolenia problému so servisom?
– Spoločnosti dodali vozidlo s odlišným registračným číslom a to spôsobilo problémy s používaním mobilnej aplikácie a poisťovacej zmluvy.

9. Ako bola vyriešená sťažnosť?
– Súd uložil spoločnosti Ola, aby opravila registračnú tabuľku na vozidlo, odstránila nedostatky v záznamoch o vozidle, vymazala poisťovaciu zmluvu v mene sťažovateľa, vymazala meno sťažovateľa vo vzťahu k vozidlu a zabezpečila použiteľnosť mobilnej aplikácie Ola pre sťažovateľa.

Doporučené súvisiace odkazy na hlavnú doménu:

olaelectric.com – Oficiálna webová stránka spoločnosti Ola Electric
olaexperiencecentre.com – Oficiálna webová stránka Ola Experience Centre

Dr. Alexander Reynolds

Dr. Alexander Reynolds je popredný technologický odborník s viac ako dvadsaťročnými skúsenosťami v oblasti nových technológií. Drží doktorát z elektrotechniky z Univerzity Stanford a bol na čele inovácií, prispel k prelomovému výskumu v oblasti umelého rozumu a kvantových počítačov. Alexander zastával vyššie pozície v niekoľkých technologických firmách v Silicon Valley a je žiadaným konzultantom pre spoločnosti Fortune 500. Ako plodný spisovateľ a rečník je venovaný skúmaniu, ako môžu nové technológie ovplyvniť budúcnosť podnikania a spoločnosti.

Languages

Don't Miss

Transform Your Living Room! Experience Cinematic Sound Without Stress

Premeňte svoju obývačku! Zažite filmový zvuk bez stresu

Vytvorenie divadelného prostredia doma sa viac sústreďuje na audiovizuálny zážitok
The Stealth Revolution: How Japan Transformed the JS Kaga into a Flying Fortress

Skrytá revolúcia: Ako Japonsko premenilo JS Kaga na lietajúcu pevnosť

V prelomovom kroku na zvýšenie svojich námorných obranných schopností premieňa