Nový návrh na reguláciu e-bicyklov v Hoboken

Elektrické bicykle, známe ako e-bicykle, sú rýchlo sa rozvíjajúcim segmentom bicyklového trhu. Používajú sa nielen na rekreačné účely, ale často aj pre potreby obchodných doručovateľských služieb. Plánuje sa otvorenie predajne e-bicyklov v Hobokene neskôr tento rok. Avšak mnohí obyvatelia vyjadrujú obavy súvisiace s týmito strojmi: jazdia príliš rýchlo, na nesprávnych miestach a v nesprávnom čase. Preto traja členovia mestského zastupiteľstva v Hobokene predložili návrh na vytvorenie licenčnej schémy pre používateľov e-bicyklov. Návrh bol schválený na prvé čítanie na stretnutí mestského zastupiteľstva 7. februára. Čítajte ďalej a dozviete sa viac o návrhu týkajúcom sa e-bicyklov v Hobokene, v štáte New Jersey.

E-bicykle sú tradičné bicykle, ktoré sú vybavené bateriovým motorom, uvádza osvedčený výrobca bicyklov Trek. Tieto bicykle sa delia do troch tried, ktoré sú organizované podľa maximálnej rýchlosti vozidla. Podľa spoločnosti Trek platí:
Trieda 1: Bicykel vybavený motorom, ktorý poskytuje asistenciu len počas šliapania, a prestáva poskytovať asistenciu, keď dosiahne rýchlosť 20 mph (32 km/h).
Trieda 2: Bicykel vybavený motorom, ktorý môže byť používaný výlučne na pohyb bicykla a nevie poskytovať asistenciu, keď dosiahne rýchlosť 20 mph (32 km/h).
Trieda 3: Bicykel vybavený motorom, ktorý poskytuje asistenciu len počas šliapania a prestáva poskytovať asistenciu, keď dosiahne rýchlosť 28 mph (45 km/h).

Podľa organizácie People for Bikes, národného neziskového združenia pre bezpečnosť cyklistov, sú e-bicykle prirodzeným rozšírením bicyklov používaných na rekreačné a cvičebné účely. „Čoraz viac cyklistov používa e-bicykle, najmä tí, ktorí si prajú pokračovať v jazde na bicykli, ale sú obmedzení vekom, postihnutím alebo fyzickou kondíciou, vrátane starších ľudí alebo začínajúcich cyklistov. Ako nová možnosť voľného času môžu e-bicykle priniesť radosť a slobodu cyklistiky pre omnoho viac užívateľov a uľahčiť rekreačnú činnosť pre nové demografické skupiny.“

Zároveň organizácia vyzýva na zavedenie bezpečnostných predpisov pre e-bicykle a používateľov. Spolupracovala s niekoľkými federálnymi agentúrami na vypracovaní smerníc pre využívanie e-bicyklov na verejných pozemkoch, napríklad v národných parkoch. Vytvorila aj modelové legislatívne návrhy pre štáty a iné vládne orgány. Štát New Jersey prijal toto modelové legislatívne opatrenie pri regulácii e-bicyklov.

V New Jersey sa e-bicykle triedy 1 a 2 považujú za bežné bicykle a podliehajú tradičným zákonmi pre bicykle. To znamená, že e-bicykle ako aj bežné bicykle sú zakázané na chodníkoch určených pre chodcov. Bicykle triedy 3 sa považujú za motorizované bicykle. Minimálny vek na používanie motorizovaných bicyklov je 15 rokov a jazdci musia mať vodičský preukaz a podliehajú požiadavkám na registráciu a poistenie.

V Hoboken je zakázané vozidlám sa pohybovať na chodníkoch, s výnimkou obmedzených účelov nakladania a vykladania, pričom pokuta za porušenie tohto zákazu sa začína od 250 dolárov. Aj bicykle sú zakázané na chodníkoch. Mesto tiež zakázalo všetky tri triedy e-bicyklov na chodníkoch: Žiadna osoba nesmie prevádzkovať nízko rýchlostné elektrické bicykle alebo motorizované bicykle na verejnom chodníku, bez ohľadu na činnosť motora.

O návrhu
Návrh bude predložený radnými Paulom Presinzanom, Dr. Michalom Russom a Rubenom Ramosom. Volá sa Complete Sidewalks Amendment (Úplná úprava chodníkov).
Podľa návrhu majú byť e-bicykloví doručovatelia licencovaní, čo si vyžaduje absolvovanie skúšky o zákonoch a politikách mesta týkajúcich sa elektrických vozidiel na chodníkoch a zaplatenie registračnej poplatku vo výške 5 dolárov. Licencovaní prevádzkovatelia musia následne nosiť oblečenie s vysokou viditeľnosťou a vždy so sebou mať svoju licenciu. Pokuty za porušenie predpisov budú vo výške 50 dolárov a spravovať ich budú Oddelenie policajnej mestskej časti Hoboken a Oddelenie parkovania mesta Hoboken.

Hoboken Girl sa rozprávala s radnými Paulom Presinzanom a Rubenom Ramosom o pozadí návrhu. Povedali, že štruktúra návrhu bola prevzatá z ordinance mesta týkajúcej sa taxikárskej služby a predošli predchádzajúcim mesiacom komentárom a sťažnostiam od občanov.
„To bol môj volebný sľub,“ povedal Paul. „Počul som to na dverách počas kampane. Bývam blízko komerčnej časti Washington Street – takže som tam vždy. Od pandémie sa to zhoršilo exponenciálne.“

Ruben povedal, že navrhovaním tejto legislatívy myslia aj na budúcnosť Hobokenu. „Pozeráme sa dopredu. Najdôležitejšie je, že sú v Hobokene obyvatelia, ktorí chcú, aby sme niečo urobili,“ povedal. „Ignorovať to a tváriť sa, že problém neexistuje, nefunguje, preto podnikáme legislatívne kroky.“
Paul povedal, že pri tvorbe jazyka návrhu sa poradil s miestnymi lídrami z Jersey City a New Yorku, ale aj s doručovacími platformami a samotnými doručovateľmi, aby získal ich pohľad. Jeden z najužitočnejších zdrojov informácií však bol Hobokener’s Vision Zero Plan (Plán Nula obetí v Hobokene). „Podľa Plánu by mal chodník byť najbezpečnejším miestom. Avšak vzhľadom k tomu, že ľudia jazdia po chodníku, tak tomu tak nie je. Vieme, že ľudia sa zrazia, a chceme zabrániť fatálnej nehode,“ povedal Paul. Návrh by sa vzťahoval na e-bicykle triedy 1 a 2.

Podľa Paulových rozhovorov s vodičmi a doručovacími platformami zistil, že existuje významná vedomostná medzera medzi tým, čo vodiči vedia o miestnych zákonoch. „Celý tento proces sa začne s vzdelávaním. Ak tento návrh prejde, budú prejsť tri mesiace, než vstúpi do platnosti,“ povedal. „Počas tohto času budeme veľmi intenzívne šíriť informácie medzi vodičmi. Budeme mať zdroje v rôznych jazykoch a budeme informovať ľudí o chodníkových predpisoch v Hobokene.“
Paul povedal, že cieľom je vytvoriť bezpečnejšie prostredie pre celú komunitu, či už ide o vodičov, prevádzkovateľov e-bicyklov, cyklistov alebo chodcov. „Som rád, že máme cyklistiku a rôzne spôsoby dopravy, ale chceme mať aj bezpečné chodníky,“ povedal. „[Tou legislatívou] vytvárame zodpovednosť a chceme vedieť, čo sa deje v našom meste. Dúfajme, že sa dostaneme do veľmi dobrej pozície, kde sa všetci budeme spolupracovať. Doručovatelia sú súčasťou tejto komunity.“

Časté otázky o licenčnej schéme pre používateľov e-bicyklov v Hobokene:

1. Čo sú e-bicykle?
E-bicykle, známe aj ako elektrické bicykle, sú tradičné bicykle vybavené bateriovým motorom, ktorý poskytuje asistenciu počas šliapania.

2. Aké sú triedy e-bicyklov?
Podľa spoločnosti Trek sa e-bicykle delia do troch tried:
– Trieda 1: Poskytuje asistenciu počas šliapania a prestáva poskytovať asistenciu pri rýchlosti 20 mph (32 km/h).
– Trieda 2: Motor môže byť používaný len na pohyb bicykla a prestáva poskytovať asistenciu pri rýchlosti 20 mph (32 km/h).
– Trieda 3: Poskytuje asistenciu počas šliapania a prestáva poskytovať asistenciu pri rýchlosti 28 mph (45 km/h).

3. Aké sú bezpečnostné predpisy pre e-bicykle?
Organizácia People for Bikes odporúča zavedenie bezpečnostných nariadení pre e-bicykle. V štáte New Jersey sa e-bicykle Triedy 1 a 2 považujú za bežné bicykle a podliehajú tradičným zákonm pre bicykle. Trieda 3 sa považuje za motorizované bicykle a vyžaduje vodičský preukaz a dodržiavanie registrácie a poistenia.

4. Aké sú požiadavky návrhu licenčnej schémy v Hobokene?
Návrh Complete Sidewalks Amendment vyžaduje, aby doručovatelia e-bicyklov v Hobokene získali licenciu. To si vyžaduje absolvovanie skúšky o miestnych zákonoch týkajúcich sa e-bicyklov a zaplatenie registračného poplatku vo výške 5 dolárov. Licencovaní prevádzkovatelia musia nosiť oblečenie s vysokou viditeľnosťou a mať so sebou licenciu. Porušenie predpisov môže byť trestané pokutou vo výške 50 dolárov.

5. Kedy bude návrh licenčnej schémy v Hobokene účinný?
Ak návrh prejde, bude účinný až po troch mesiacoch. Počas tohto obdobia sa bude intenzívne šíriť informácie o chodníkových predpisoch medzi vodičmi e-bicyklov.

6. Aký je cieľ návrhu licenčnej schémy v Hobokene?
Cieľom návrhu je vytvoriť bezpečnejšie prostredie pre vodičov, prevádzkovateľov e-bicyklov, cyklistov a chodcov v Hobokene. Návrh sa snaží vytvoriť zodpovednosť a zabezpečiť spoluprácu celej komunity.

7. Kto sa podieľal na tvorbe návrhu?
Návrh bol predložený radnými Paulom Presinzanom, Dr. Michalom Russom a Rubenom Ramosom v Hobokene. Pri tvorbe návrhu sa konzultovalo s miestnymi lídrami, doručovacími platformami a samotnými doručovateľmi. Informácie získané z Plánu Nula obetí v Hobokene boli tiež veľmi užitočné.

Prečítajte si ďalšie informácie o reguláciách e-bicyklov v Hobokene a vplyve na bezpečnosť cyklistiky na ich webovej stránke: Hoboken Girl.