Kontroverzia ohľadom Lyftu prevzatím bicyklového programu od Los Angeles County Metro pokračuje

Stovky nových elektrobicyklov a lacnejší kontrakt pre okres. Ako mohli demokratickí stúpenci niečoho takéhoto neohrabaného odmietnuť? No práve že je to Lyft. Táto spoločnosť, známa pre svoje problémy s pracovnými podmienkami, čelí odporu kvôli svojmu návrhu prevziať bicyklový program Los Angeles County Metro.

Los Angeles County Democratic Party, odborárske pracovníky z bicyklového programu a Los Angeles County Federation of Labor lobujú za odklad návrhu Los Angeles County Metro na prevod kontraktu z aktuálneho prevádzkovateľa Bicycle Transit Systems na Lyft. Ešte stále sa sťažujú, že Lyft financoval hlasovanie o návrhu číslo 22 v roku 2020, ktorým sa umožnilo spoločnostiam, ktoré poskytujú jazdu na objednávku, klasifikovať doručovateľov a ostatných gigových pracovníkov ako samostatných dodávateľov namiesto zamestnancov.

“Hlboko nás sklamalo, že Metro uvažuje o udelení stoviek miliónov dolárov daňových poplatníkov spoločnosti, ktorá sa zameriava na autá a proti odborom,” povedal Mark Gonzalez, predseda Demokratickej strany okresu Los Angeles, v listove, ktorý poslal v záujme odporu proti zmene prevádzkovateľa programu.

Lyft sa už predtým stretol s politickým odporom voči svojim iniciatívam na podporu čistej dopravy. Guvernér Gavin Newsom odsúdil podporu spoločnosti pre hlasovanie o návrhu na zavedenie daňového zaťaženia na bohatstvo v roku 2022, ktoré by financované elektrické vozidlá a infraštruktúru, a označil to za “podvodný spôsob jednej spoločnosti získať veľkú dotáciu z verejných zdrojov.” Návrh zlyhal.

Po poslednom odporu minulý mesiac výbor pre operácie, bezpečnosť a zážitok zákazníka L.A. Metro hlasoval o odročení rozhodnutia do stretnutia tohto štvrtka, ale položka sa neráta na programu schôdze. Hovorca L.A. Metro odmietol povedať, kedy agentúra plánuje prerokovať túto záležitosť.

L.A. Metro tvrdí, že návrh Lyftu na prevádzku bicyklového programu by bol o 30 percent lacnejší ako ponuka súčasného dodávateľa. Lyft tiež navrhuje okamžite zvýšiť počet obľúbených elektrobicyklov z 370 na 1350, čo je podobná percentuálna miera ako navrhovala Bicycle Transit Systems, no táto spoločnosť by to dosiahla za 5 rokov. Lyft tiež ponúka dobrovoľné uznávanie odborov bicyklového programu a zrovnávanie súčasných mzdových podmienok, ako to urobil v prípade bicyklového programu v Detroite a Portlande.

Napriek tomu sa členovia Zväzu dopravných pracovníkov v Los Angeles a prezident TWU oproti dohode vyslovili. Poukazujú na novemberovú správu komptroléra New Yorku, ktorá kritizovala nízku výkonnosť Lyftu v tomto sektore. Lyft tvrdí, že tieto údaje odozrkadľujú štvorročné minimum v dostupnosti bicyklov. Títo odborári tiež tvrdia, že uznávanie odborov Lyftom neznamená, že bude uznávaný aj súčasný zmluvný vzťah.

Lyft tvrdí, že jednoducho chce využiť svoje skúsenosti so šírením systémov zdieľania bicyklov po celom svete a pomôcť Los Angeles propagovať bicykle, najmä pred olympiádou v roku 2028. “Existuje dopyt po tom, aby bol systém zdieľania bicyklov koherentnejší a dostupnejší,” povedala Caroline Samponaro, vedúca odboru tranzitu a mikromobility v spoločnosti Lyft. “Čo nás teší, je, že by sme mohli byť partnerom na dosiahnutie tohto cieľa.”

Často kladené otázky (FAQ) na základe hlavných tém a informácií, predstavených v článku:

1. Kto je Lyft a čo navrhuje pre bicyklový program Los Angeles County Metro?
Lyft je spoločnosť známa svojimi problémami s pracovnými podmienkami. Navrhuje prevziať bicyklový program Los Angeles County Metro a zvýšiť počet elektrobicyklov z 370 na 1350.

2. Prečo majú niektorí ľudia problém s návrhom Lyfťu?
Los Angeles County Democratic Party, odborové zväzy z bicyklového programu a Los Angeles County Federation of Labor sú proti prevodu kontraktu na Lyft. Kritizujú spoločnosť za podporu hlasovania o návrhu číslo 22, ktorý umožňuje klasifikovať pracovníkov ako samostatných dodávateľov namiesto zamestnancov.

3. Kto vyjadril odpor voči plánom Lyfťu?
Mark Gonzalez, predseda Demokratickej strany okresu Los Angeles, vyjadril odpor voči zámeru previesť program na Lyft. Guvernér Gavin Newsom tiež odsúdil spoločnosť za jej podporu hlasovania o daňovom zaťažení bohatstva.

4. Aké výhody by mal návrh Lyfťu pre bicyklový program?
L.A. Metro tvrdí, že návrh Lyfťu by bol o 30 percent lacnejší ako súčasný kontrakt s prevádzkovateľom. Navyše, Lyft by okamžite zvýšil počet elektrobicyklov na 1350 a ponúka uznávanie odborov a zlepšenie mzdových podmienok.

5. Prečo niektorí odborári a zväzy vyjadrili svoj odpor voči návrhu Lyfťu?
Členovia Zväzu dopravných pracovníkov v Los Angeles a prezident TWU sa vyjadrili proti dohode s Lyftom. Kritizujú nízku výkonnosť spoločnosti v sektore zdieľania bicyklov a tvrdia, že uznávanie odborov nezaručuje uznávanie súčasného zmluvného vzťahu.

6. Aký je cieľ Lyftu v rámci bicyklového programu?
Lyft chce využiť svoje skúsenosti so šírením systémov zdieľania bicyklov po celom svete a pomôcť Los Angeles propagovať bicykle, najmä pred olympiádou v roku 2028.

Dôležité termíny a žargón použité v článku:
– Lyft: americká spoločnosť poskytujúca služby prepravy osôb na objednávku.
– Bicyklový program: program na zdieľanie bicyklov v Los Angeles County Metro.
– Odborárske pracovníky: zamestnanci, ktorí sú súčasťou odborov.
– Zmluvný vzťah: právny vzťah medzi spoločnosťou a jej zamestnancami, ktorý rieši pracovné podmienky, odmeny atď.
– Zdieľanie bicyklov: systém, ktorý umožňuje ľuďom prenajímať a používať bicykle na určitý čas.

Odporúčané súvisiace odkazy:
lyft.com: Oficiálna webová stránka spoločnosti Lyft.
metro.net: Webová stránka Los Angeles County Metro.