California Legislator Proposes Stricter Regulations for E-Bike Usage

A new legislative proposal aims to implement stricter regulations for e-bike usage in California, particularly for children. Assemblymember Tasha Boerner from Encinitas has introduced a bill that would ban children under 12 from riding e-bikes altogether and require state permission for those over 12.

In a recent news release, Assemblymember Boerner emphasized the importance of safety for young riders. As an avid cyclist and a mother, her goal is to ensure that young riders are educated on the rules of the road, ultimately enhancing their safety and protecting other road users.

The motivation for this proposal stems from an increase in e-bike-related accidents and injuries, with statistics showing that children aged 10-13 accounted for 44% of e-bike injuries. A study published in 2023 using federal data highlighted that children experienced more injuries due to higher speeds and potential lack of helmet usage, leading to increased hospitalizations.

Assembly Bill 2234 would not necessarily require a driver’s license for e-bike riders. However, it would mandate riders without a driver’s license to pass a written test and obtain a state-issued identification card. Additionally, the proposed bill strictly prohibits e-bike operation by children under 12.

Interestingly, a similar bill introduced by Assemblymember Boerner last year did not progress due to a Department of Motor Vehicles (DMV) moratorium on license changes until 2030.

The new proposal has received mixed reactions. William Klehm, chairman and CEO of eBliss Global, an e-bike manufacturer based in Austin, Texas, agrees that there should be an age limit for e-bike usage but expresses concerns about the practicality of enforcing the regulations, particularly for 12-year-olds and those without a driver’s license.

The bill will undergo further review as it is assigned to committee(s) by March 10. If passed, it could bring significant changes to the e-bike landscape in California, ensuring safer riding conditions for young cyclists and minimizing the risks associated with e-bike usage.

Nový návrh legislatívy si klade za cieľ zaviesť prísnejšie predpisy pre používanie elektrobicyklov v Kalifornii, najmä pre deti. Poslankyňa Tasha Boerner z Encinitasu predložila návrh zákona, ktorý by zakázal jazdu na elektrobicykloch deťom do 12 rokov a požadoval štátnu povolenku pre tých starších ako 12 rokov.

V nedávnom tlačovom vyhlásení poslankyňa Boerner zdôraznila dôležitosť bezpečnosti pre mladých cyklistov. Ako zanietená cyklistka a matka je jej cieľom zabezpečiť, aby mladí cyklisti boli oboznámení s pravidlami cestnej premávky, čím by sa zvýšila ich bezpečnosť a ochránilo ostatných účastníkov cestnej premávky.

Motiváciou pre tento návrh sú zvýšené nehody a zranenia súvisiace s elektrobicyklami, pričom štatistiky ukazujú, že deti vo veku 10 – 13 rokov predstavujú 44% zranení na elektrobicykloch. Štúdia publikovaná v roku 2023 s použitím federálnych údajov upozornila na to, že deti utrpeli viac zranení kvôli vyšším rýchlostiam a potenciálnemu noseniu bezpečnostnej prilby, čo viedlo k zvýšenému hospitalizácii.

Návrh zákona č. 2234 by nevyžadoval nutne vodičský preukaz pre jazdcov na elektrobicykloch. Avšak, vyžadoval by od jazdcov bez vodičského preukazu, aby prešli písomným testom a získali štátnu identifikačnú kartu. Okrem toho, navrhovaný zákon prísne zakazuje jazdu na elektrobicykloch deťom do 12 rokov.

Zaujímavým faktom je, že podobný návrh zákona zavedený poslankyňou Boernerovou vlani sa neposunul vpred kvôli zákazu Ministerstva motorových vozidiel (DMV) na zmeny vodičských preukazov až do roku 2030.

Nový návrh vyvolal zmiešané reakcie. William Klehm, predseda a generálny riaditeľ spoločnosti eBliss Global, výrobcu elektrobicyklov so sídlom v texaskom Austine, súhlasí s tým, že by malo byť stanovené vekové obmedzenie pre používanie elektrobicyklov, avšak vyjadruje obavy o praktickosť presadzovania predpisov, najmä v prípade 12-ročných a tých bez vodičského preukazu.

Návrh zákona bude podrobený ďalšiemu posúdeniu po jeho pridelení na výbory do 10. marca. Ak bude prijatý, mohol by priniesť významné zmeny v oblasti elektrobicyklov v Kalifornii, zabezpečujúc bezpečnejšie podmienky pre mladých cyklistov a minimalizujúc riziká spojené s používaním elektrobicyklov.

Preklad:

Nový legislatívny návrh sa snaží zaviesť prísnejšie predpisy pre používanie elektrobicyklov v Kalifornii, najmä pre deti. Poslankyňa Tasha Boernerová z Encinitasu predložila návrh zákona, ktorý by zakázal jazdu na elektrobicykloch deťom do 12 rokov a vyžadoval štátnu povolenku pre tých starších ako 12 rokov.

V nedávnom tlačovom vyhlásení poslankyňa Boernerová zdôraznila dôležitosť bezpečnosti pre mladých cyklistov. Ako nadšená cyklistka a matka je jej cieľom zabezpečiť, aby si mladí cyklisti boli vedomí pravidiel cestnej premávky, čím by sa zvýšila ich bezpečnosť a ochránilo ostatných účastníkov cestnej premávky.

Motiváciou pre tento návrh sú zvýšené nehody a zranenia súvisiace s elektrobicyklami, pričom štatistiky ukazujú, že deti vo veku 10 – 13 rokov tvoria 44% zranení na elektrobicykloch. Štúdia z roku 2023 založená na federálnych údajoch poukázala na to, že deti zažívajú viac zranení v dôsledku vyšších rýchlostí a možného nenošenia ochrannej prilby, čo vedie k zvýšeným hospitalizáciám.

Návrh zákona s číslom 2234 by nevyžadoval nutne vodičský preukaz pre jazdcov elektrobicyklov. Avšak, požadoval by od jazdcov bez vodičského preukazu absolvovanie písomného testu a získanie štátneho identifikačného dokladu. Okrem toho navrhovaný zákon by striktne zakazoval jazdu na elektrobicykloch deťom do 12 rokov.

Zaujímavosťou je, že podobný návrh zákona, ktorý poslankyňa Boernerová predložila minulý rok, nepostúpil ďalej kvôli zákazu Ministerstva motorových vozidiel (DMV) týkajúceho sa zmien vodičských preukazov až do roku 2030.

Nový návrh zákona vyvolal zmiešané reakcie. William Klehm, predseda a generálny riaditeľ spoločnosti eBliss Global, výrobcu elektrobicyklov so sídlom v texaskom Austine, súhlasí s vekovým obmedzením pre používanie elektrobicyklov, ale vyjadruje obavy o praktické presadzovanie predpisov, najmä pre 12-ročných a osoby bez vodičského preukazu.

Návrh zákona bude podrobený ďalšiemu preskúmaniu po priradení k príslušným výborom do 10. marca. Ak bude schválený, mohol by priniesť významné zmeny v oblasti elektrobicyklov v Kalifornii, zabezpečujúc bezpečnejšie podmienky pre mladých cyklistov a minimalizujúc riziká spojené s používaním elektrobicyklov.

Hlavné témy a informácie v článku:

– Návrh na prísnejšie predpisy pre používanie elektrobicyklov v Kalifornii
– Zakázanie jazdy na elektrobicykle deťom do 12 rokov a požadovanie štátnej povolenky pre deti staršie ako 12 rokov
– Dôležitosť bezpečnosti mladých cyklistov a zvýšenie informovanosti o pravidlách cestnej premávky
– Zvýšený počet nehôd a zranení súvisiacich s elektrobicyklami u detí
– Návrh zákona nevyžaduje vodičský preukaz, ale vyžaduje písomný test pre jazdcov bez vodičského preukazu
– Zákaz jazdy na elektrobicykli deťom do 12 rokov
– Názory na nový návrh zákona sú zmiešané
– Návrh bude podrobený ďalšiemu preskúmaniu a môže priniesť zásadné zmeny v oblasti elektrobicyklov v Kalifornii

Kľúčové termíny a žargón:

1. Elektrobicykel – bicykel poháňaný elektrickým motorom, ktorý pomáha pri pohybe a najčastejšie funguje na princípe asistencie pri šlapaní.
2. Návrh zákona – legislatívny návrh predložený do parlamentu s cieľom zmeniť alebo doplniť existujúce zákony.
3. Bezpečnosť – stav nevyvolávajúci riziko, ktorý minimalizuje pravdepodobnosť nehody alebo zranenia.
4. Cestná premávka – pohyb motorových a nemotorových vozidiel na verejných cestách.
5. Pravidlá cestnej premávky – dokument obsahujúci súbor pravidiel a predpisov upravujúcich správanie účastníkov cestnej premávky.
6. Nehoda – neželaná udalosť alebo incident, ktorý vedie k poškodeniu vozidla, majetku alebo zraneniu osôb.

Odporúčané súvisiace odkazy:

Webová stránka Ministerstva motorových vozidiel Kalifornie
Webová stránka spoločnosti eBliss Global