Michigan Proposes Pilot Program to Expand E-Bike Access on State Trails

Elektrické bicykle, známe aj ako e-bicykle, si získa­vajú popularitu ako stúpa počet ľudí zapájajúcich sa do cyklistického spoločenstva. V Michigane však sú tieto bicykle momentálne zakázané na mnohých štátnych parkových chodníkoch. To sa však čoskoro môže zmeniť vďaka navrhovanému rozširujúcemu programu od Michigan Department of Natural Resources (DNR), čo by umožnilo prístup e-bicyklov na 3000 míľ chodníkov.

Aktuálne politiky štátnych parkov v Michigane zakazujú používanie e-bicyklov na zemných, štátnymi spravovaných chodníkoch aj na niektorých asfaltových cestách. Navrhovaný rozširujúci program sa snaží tento problém riešiť a mohol by nadobudnúť platnosť už v júli. Táto zmena vyvolala zmiešanú reakciu cyklistického spoločenstva, pričom niektorí vítajú krok slúžiaci na prispôsobenie sa jednotlivcom, ktorí môžu mať fyzické obmedzenia alebo uprednostňujú elektrické bicykle. Na druhej strane existujú obavy o možné poškodenie chodníkov a preplnenie spôsobené jazdcami na e-bicykloch.

Existujúce klasifikácie e-bicyklov v Michigane zahŕňajú tri triedy. Triedy 1 a 2 e-bicyklov, s maximálnou rýchlosťou 20 míľ za hodinu a obmedzením do 750 wattov, sú momentálne povolené na asfaltových alebo drvenolomových cestách. Trieda 1 e-bicyklov a e-bicykle triedy 2 s povolením na používanie by tiež boli povolené na chodníkoch pozostávajúcich z prírodných materiálov podľa navrhovanej politiky. Na týchto chodníkoch by však ostali zakázané e-bicykle triedy 3, ktoré dosahujú rýchlosť až 28 míľ za hodinu.

DNR si stanovil za cieľ zabezpečiť, aby ich zariadenia a programy boli prístupné pre všetkých jednotlivcov bez ohľadu na ich schopnosti. Výskumy vykonané v iných štátoch, ktoré umožnili používanie e-bicyklov na cyklistických chodníkoch, ako napríklad v Arkanzase a Severnej Karolíne, nepreukázali žiadny významný negatívny vplyv na verejné chodníky. Nedávno vykonaný verejný prieskum názorov DNR preukázal, že 54% respondentov podporuje zmenu politiky, zatiaľ čo 41% ju odmietlo.

Ak sa tento pilotný program uskutoční, na vstupných miestach na chodníky budú umiestnené značky upozorňujúce na používanie e-bicyklov, spolu s QR kódom pre poskytovanie spätných väzieb. Táto spätná väzba pomôže riešiť akékoľvek problémy, ktoré by sa mohli vyskytnúť.

Je dôležité dať navrhovanej politike šancu, pretože je zameraná na poskytovanie pomoci jednotlivcom s fyzickým obmedzením, ako sú napríklad pacienti s roztrúsenej sklerózou alebo srdcovými chorobami. E-bicykle môžu pomôcť udržiavať ich aktívne a zapojené do vonkajších aktivít. Vďaka starostlivému monitorovaniu a spätným väzbám môže byť program prispôsobený tak, aby sa zabezpečila pozitívna skúsenosť pre všetkých užívateľov.

Elektrický bicykelový priemysel zažíva v posledných rokoch významný rast, pretože sa stále viac ľudí vyznáva v jazde na bicykloch ako prostriedku dopravy a rekreácie. Podľa predpovedí trhu sa celosvetový trh s elektrickými bicyklami do roku 2025 očakáva dosiahnuť hodnotu 38,6 miliardy USD pri zloženom ročnom raste 7,9%. Tento rast možno pripísať faktorom ako zvýšené ekologické povedomie, rastúce ceny paliva a pokrokom v batériovej technológii, ktorá zlepšila výkon a dojazd elektrických bicyklov.

Napriek rastúcej popularite elektrických bicyklov však stále existujú regulačné výzvy, ktoré je potrebné riešiť. V prípade Michigana sú elektrické bicykle momentálne zakázané na mnohých štátnych parkových chodníkoch. Toto vyvolalo diskusiu v rámci cyklistického spoločenstva, pričom niektorí obhajujú zaradenie e-bicyklov na tieto chodníky za účelom uspokojenia jednotlivcov s fyzickým obmedzením alebo tých, ktorí uprednostňujú nie tradičné pedálovanie. Na druhej strane existujú obavy o možné poškodenie chodníkov a preplnenie spôsobené cyklistami na e-bicykloch.

Aby sa týmto obavám čelilo, Michiganský ministerstvo prírodných zdrojov (DNR) navrhlo pilotný program na otvorenie 3000 míľ chodníkov pre e-bicykle. Ak by sa program realizoval, umožnil by používanie e-bicyklov triedy 1 a triedy 2 na asfaltových, drvenolomových a chodníkoch z prírodných materiálov, pričom e-bicykle triedy 3 by zostali zakázané. Tento systém tried zaručuje, že e-bicykle s nižšou rýchlosťou a výkonnostnými obmedzeniami budú povolené na chodníkoch, zatiaľ čo e-bicykle s vyššími rýchlosťami budú obmedzené z dôvodov bezpečnosti na chodníkoch.

S týmto návrhom DNR si stanovilo za cieľ zabezpečiť prístupnosť ich zariadení a programov pre jednotlivcov s rôznymi schopnosťami. Výskumy uskutočnené v iných štátoch, ako Arkansas a Severná Karolína, kde sú e-bicykle povolené na chodníkoch, nepreukázali žiadny významný negatívny vplyv na verejné chodníky. Okrem toho, verejný prieskum názorov vykonaný DNR odhalil, že 54% respondentov podporuje zmenu politiky, zatiaľ čo 41% tomu odporuje.

Ak by sa pilotný program uskutočnil, DNR plánuje umiestniť značku na vstupoch na chodník oznamujúcu povolenie jazdy na e-bicykloch a zabezpečiť QR kód pre získavanie spätnej väzby od ľudí. Táto spätná väzba bude kľúčová pri riešení a vyriešení všetkých možných problémov, ako napríklad údržba chodníkov alebo konflikty užívateľov. Starostlivým monitorovaním a prispôsobovaním programu na základe spätnej väzby od užívateľov môže DNR zabezpečiť pozitívnu skúsenosť pre všetkých užívateľov chodníkov.

Záverom, navrhovaný pilotný program v Michigane si kládol za cieľ zaoberať sa súčasným zákazom používania elektrických bicyklov na chodníkoch štátnych parkov. Elektrický bicykelový priemysel zažíva rýchly rast celosvetovo a povolenie používania e-bicyklov na týchto chodníkoch môže poskytnúť jednotlivcom s fyzickým obmedzením alebo preferenciami možnosť zapojiť sa do vonkajších aktivít. Starostlivým monitorovaním a spätnej väzbe môže byť program doladený na minimalizáciu potenciálnych problémov a zabezpečenie pozitívnej skúsenosti pre všetkých užívateľov chodníkov.

Súvisiace odkazy:
– Predpovede globálneho trhu s elektrickými bicyklami
– Navrhovaný pilotný program Michigan Department of Natural Resources

Zdroj

By

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *